ik had het gezegd om het te vertellen ,hier gaan we dan
2 weken geleden kwam er een meneer vragen of ik een papegaai miste want aan hun standje zat een papegaai en de mensen waren die frietjes aan het voeren , ze hadden hem opgepakt aan de waterkant waar hij zat te drinken
de papegaai was niet zo groot als de mijne ,maar hij was wel groter dan een grasparkiet
een uurtje later kwam thomas langs met een valkparkiet op de schouder , kben met hem naar katrien gegaan ,die 2 weken daarvoor haar valkparkietje heeft begraven
en heb katrien gevraagd of ze deze een thuis wou geven, heel graag zelfs ,dus het was een ideale oplossing
kietje een thuis gegeven , een maatje wachtte hem al op , kan toch niet beter [huh]
vorige week zaterdag ging dominique boodschappen doen ,boven op berg en kwam terug en vroeg me of ik die valkparkiet nog wist ,tuurlijk die zit gelukkig te wezen bij katrien
zegt dominique, kheb waarschijnlijk de eigenaars gevonden
ze had onder het boodschappen doen een affiche/flyer gezien van een vermiste valkparkiet en hij geleek op de éne die op de camping werd gevonden
de valkpakiet was als vermist opgegeven op 18 april 2010 (3 maand geleden dus)
dan de vraag of katrien die valkparkiet nog wel zou willen afstaan natuurlijk , ik gebeld naar katrien, gelukkig was ze nog niet vertrokken , ze bracht de valkparkiet mee terug
de mensen opgebeld dat hij die avond dus op de camping was en die konden natuurlijk niet wachten tot s'anderendaags om te komen kijken (ik zou zelf ook niet wachten hoor)
wij dus samen met dominique en die mensen naar katrien, ik moest mee voor tolk
katrien beetje triest natuurlijk dat ze haar nieuwe maatje weer moest afgeven ,maar ze snapte het wel
die mensen kijken in de doos en wat zie ik , de kiet was direkt omhoog geklommen bij het horen van de stem van die dame (mijn eerste herkenningsteken) , zegt ze , kweenie of het happy wel is ,ik twijfel
ze wou kijken naar de staart of er streepjes op waren , wij dus naar binnen, trien,die madam en ik , en de vogel keuren, die had geen strepen meer op de onderstaart ,dus weer twijfel ,nee hij is het toch niet
ik moet er wel bij zeggen dat steeds als ik vertaalde dat hij het niet zou zijn ,ik katrien haar ogen zag opglimmen ,ze had nog steeds hoop
happy vloog nu wat rond ,land op madam haar schouders,nesteld zich in haar hals en begint met haar ketting te spelen, zij heel gelukkig ,jaja dit deed happy ook altijd ,beet happy ineens de ketting stuk, zegt ze ,nee da's happy niet want die deed dat niet ,wat een gedoe zeg en ik maar vertalen
afin, er werd afgesproken dat ze de vogel ging meenemen naar huis , moest hij niet wennen of moest het toch happy niet zijn zou ze hem teruggeven aan katrien
vraagt ze ineens of hij al gesproken heeft ,want happy spreekt , nee ,niet gesproken wel mooi gefloten , hele liedjes
maar ja happy floot niet ,dus ja ,was het hem dan wel ......
staan we buiten nog wat alles door te nemen, katrien wilde graag haar doosje terug igv ... en ineens horen we klaar en duidelijk "nondejoe" het lievelingswoordje van happy
allemaal blije gezichten want dit was wel het uiterste bewijs dat ze haar happy vast had hé
ik heb haar ook wat uitgelegd dat het wel kan dat happy er wat anders uitziet, hij is gaan vliegen in volle rui , hij heeft 3 maand rondgezworven (een wonder dat hij het heeft overleefd eigenlijk, april en mei waren bar koud)
hij is verwilderd ,maar met het nodige geduld komt dat ook weer goed immers
dus eind goed ,al goed
s'anderendaags stonden er 3 doosjes met chocolaatjes bij katrien , één voor haar ,één voor dominique en één voor mij
als bedanking voor het terugbrengen van happy
gisteren kreeg ik telefoon van die dame
het gaat goed met happy ,ze hebben hem een maatje gekocht , zo is hij niet langer alleen
hij is al wat rustiger maar wil nog niet zo goed opstappen
en of ik hem en zijn maatje zou willen wieken, dwz, volgende week zaterdag komen ze langs om te wieken
ik ga het wel elders doen ,niet in de buurt van men gaaien , maar ik heb buren genoeg waar ik ff het kan doen
nu denk ik zo ,eind goed ,al goed , ook na 3 maanden
en aan katrien heb ik beloofd dat er een nieuwe valkparkiet zal komen ,hoe weet ik nog niet want haar financieen laten het niet toe , maar komen doet hij er , belofte maakt schuld