Auteur Topic: Volkomen onverwacht, Baby grijsjes... foto update p7  (gelezen 24224 keer)

Bons

• Gast
Re: Volkomen onverwacht, Baby grijsjes... foto update p4
« Reactie #60 Gepost op: september 12, 2010, 15:21:19 pm »
Tijd voor een nieuwe foto update :)

Jong 1

Jong 2

Jong 3

Mama die door list en bedrog buiten de kooi zit terwijl wij erin zijn kijkt toe en is not amused.

Pa zit in de buitenvlucht, letterlijk buitengesloten en is zo mogelijk nog bozer  ;)

Vogeltjes gekeken, luikjes toe ;)

Onderhand hebben we het nestblok weer schoongemaakt. We willen eigenlijk proberen ze komende week al te laten ringen, testen en sexen. Dit omdat het ons makkelijker lijkt nu ze nog hanteerbaar zijn. De foto waar het jong lijkt te happen hapt het niet maar proeft de vinger. Ze ontdooien nog altijd redelijk snel na het vastpakken. Alleen nummer 2 heeft het er moeilijker mee. Jong 3 blijft het relaxed en jong 1 kijkt sinds 2 dagen uit het nestgat  :D

We weten alleen nog niet precies hoe we dat testen gaan aanpakken, het is moeilijk plannen omdat we nooit precies weten wanneer we de kans krijgen de jongen te pakken. Ik wil ze niet onnodig lang bij de ouders weghalen hoewel ik wel geloof dat ze probleemloos teruggenomen worden. Het gaat toch een heleboel stress veroorzaken bij ze. Gaan we dus nog even over brainstormen. Mooiste zou zijn als de DA hier zou komen voor het bloedafnemen, maar ja... die zit een heel eind weg.

Offline Betty

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
  • Jack & Jill
« Reactie #61 Gepost op: september 12, 2010, 16:11:44 pm »
Wat een schatjes zijn het toch  :hart:
Je kunt wel zien dat pa en ma niet zo blij met je zijn  :)

Offline Rianne

• Een trouwere vriend dan een dier zul je nooit vinden!!
  • Pas uitgevlogen
  • Collin en Rosy. Schattig, maar o zo gevaarlijk ;-)
« Reactie #62 Gepost op: september 12, 2010, 18:41:36 pm »
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH  :hart:

Die wil ik ook :hart:

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #63 Gepost op: september 12, 2010, 20:44:41 pm »
Ze zien er prachtig uit hoor !!!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #64 Gepost op: september 12, 2010, 23:47:48 pm »
Wat zien ze er goed en mooi uit!  :hart:

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #65 Gepost op: september 13, 2010, 00:04:42 am »
 :hart: :hart:

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #66 Gepost op: september 13, 2010, 07:17:19 am »
 :thumsup: Mooie baby's  ;)
Ga er pas mee naar de DA wannneer ze helemaal zelfstandig zijn, als je ze bij de ouders weghaal zolang ze nog voeren kan het zijn door een andere geur e.d. dat ze de jongen niet meer accepteren als je terug komt. ;)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #67 Gepost op: september 13, 2010, 08:05:33 am »
Dat is ons nog nooit gebeurd hoor gewoon het blok niet verschonen die paar dagen dan hebben ze zo hun geur terug.
Wij zijn met de rose's zelfs met blok en al naar hedwig geweest

Bons

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: september 13, 2010, 08:22:33 am »
Daar ben ik ook absoluut niet bang voor hoor, dat ze de kleintjes niet terug zouden nemen, daar kan ik me echt niets bij voorstellen. En voor de kleintjes (en voor onszelf  :) ) lijkt het me fijner nu ze nog niet bijten en vliegen, hoeven ze niet met handschoenen enzo gepakt te worden. En het lijkt me erg prettig alvast te weten of alles okay is en wat de geslachten zijn voordat ze uitvliegen in verband met de keuze wie we dan naar binnen halen en wie er bij de ouders blijft/blijven. En als er iets loos zou zijn hoeven we al helemaal niet meer over kopers na te denken natuurlijk. Ja voor de ouders is het even vervelend, maar ik denk niet dat ze bij ons te klagen hebben al zullen zij daar heus anders over denken  :)  Morgen is de oudste 8 weken en ze zitten nog steeds niet aan de pap.

LOL we hebben eindelijk geluid bij de webcam en als ze gevoerd worden maken ze puppygeluiden, die hoor ik dus nu  :hart:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #69 Gepost op: september 13, 2010, 20:11:47 pm »
wat een leuke update  :hart: :hart:

Bons

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: september 15, 2010, 17:44:08 pm »
Zo, ik ben helemaal gaar... wat ben ik toch ook een muts, en daar was de DA het mee eens  ;)

Vanmorgen waren de voerbaken van de grijsjes zo goed als leeg. Met 5 veelvraatjes in 1 hok gaat dat natuurlijk ook snel. De zon scheen en ik had geen afspraken met klanten vandaag dus ik besloot het eten in de buitenvlucht te geven ipv binnen.

Op de webcam zag ik om 09:00 dat beide ouders buiten zaten. Dus ik snel het voorzetluik dicht, en de DA gebeld. De omstandigheden uitgelegd en ik kon om 10:40 terecht... SUPER!

Omgekleed, tandjes gepoetst en met een boekje en mijn ontbijt in het binnenhok gaan zitten met het blok open. Paps wist me nog even erg pijnlijk in mijn jatten te bijten toen ik hem door de tralies van het gaasdeurtje naar de buitenvlucht een stukje brood aanbood.  ::)

Tegen de tijd dat ik moest vertrekken het luik naar de buitenvlucht van binnen afgedekt met een stuk triplex en tape. Zo konden ze niet zien dat ik de jongen echt weg zou nemen dit keer.

De jongen in een plastic bak met beukensnippers gedaan, handdoek erover en rijden maar. Ik was mooi op tijd. Maar tot mijn schrik haalde de DA de narcosekap uit de houder. HUH?? die had ik even niet aan zien komen  :-\

Een voor een lagen mijn schatjes als slappe vaatdoekjes op de behandeltafel. Mijn gezicht en houding spraken boekdelen geloof ik. Maar ze waren al heel snel weer bij hun positieven, een knijpring rijker en wat bloed en ontlasting armer.

Ze worden getest op PBFD, Polyoma, Chlamidia en KDS, dit is allemaal via een zogenaamd mengmonster gebeurd. Dus het bloed van de drie samen en de ontlasting samen. Als er namelijk een foute uitslag tussen zit, dan blijven ze gewoon alle drie hier. Maar eerlijk gezegd verwacht ik geen shit aangezien we geen nieuwe vogels in de volière  hebben gezet sinds de test afgelopen jaar (die was niet op KDS).

Bij thuiskomst heb ik veertjes getrokken om voor geslachtsbepaling naar Gendika te sturen. Want als je een mengmonster neemt is geslachtsbepaling uiteraard niet mogelijk. Bij de valkjes gaat het trekken altijd zonder tekenen van pijn maar bij de grijsjes deed het echt zeer. Daarna nog even geknuffeld en een gekauwde harrisonspellet gevoerd.  Aldoende ben ik nu dus echt hopeloos verliefd op de jongste...   Jeees, wat is die leuk... zo lief en zacht... En de oudste is ronduit stoer, en groooooooooot 

Drukke week sowieso maar dit hakte er echt even in. Ik was zo bang dat ze erin zouden blijven of dat het thuis problemen zou geven.

Maar thuis  deed ik de luiken open en zaten de ouders in no-time in het blok om te voeren om even later gemoedelijk te gaan zitten kletsen voor de ingang van het blok.

:hart: ik ben finaal verkocht aan het spul. Wat een voorrecht dit op deze manier mee te mogen maken. Ik heb filmpjes van hoe de ouders het (oudste?) jong knuffelen als het uit het blok kijkt... too cute gewoon. En de geluiden die ze maken *smelt*

Zal proberen de filmpjes zo te comprimeren dat ze online kunnen. De webcam publiceren is geen optie want daarvoor is ons internet veeeel te traag hier ;)

Van voor naar achteren... Jong 1, jong 2 jong 3 :)  Als je goed kijkt zie je bij jong 2 de hagelnieuwe ring :)
« Laatst bewerkt op: september 15, 2010, 21:07:45 pm door Bons »

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #71 Gepost op: september 15, 2010, 18:25:31 pm »
Meid, ik zat ademloos te lezen en kreeg zelf bijna een hartverzakking toen je over de narcose begon 

Hahhaha, ik moet ook wel lachen hoor. Tjeetje, wat een belevenissen met de poepies. En natuurlijk hopen dat ouders niets door hadden en de jongen gelijk weer vertroetelden
Wat zal je met kromme tenen hebben staan kijken toen ze op hun kindjes af gingen. Pfoehj, ik heb het er zelf warm van.

Leuk zoals je ons laat 'meebeleven' wat je zoal tegenkomt van ei tot zelfstandig grijsje.  Thanks.

Groetjes, Nel

Bons

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: september 15, 2010, 18:36:11 pm »
Meid, ik zat ademloos te lezen en kreeg zelf bijna een hartverzakking toen je over de narcose begon 

Hahhaha, ik moet ook wel lachen hoor. Tjeetje, wat een belevenissen met de poepies. En natuurlijk hopen dat ouders niets door hadden en de jongen gelijk weer vertroetelden
Wat zal je met kromme tenen hebben staan kijken toen ze op hun kindjes af gingen. Pfoehj, ik heb het er zelf warm van.

Leuk zoals je ons laat 'meebeleven' wat je zoal tegenkomt van ei tot zelfstandig grijsje.  Thanks.

Groetjes, Nel

Nou ik durf te wedden dat ze wel wat door hadden... Mama Koko kwam bijvoorbeeld niet meeteen binnen toen ik de jongen terug gezet had, dat deed ze pas toen pa in het blok keek en zij de jongen kon horen. Hartverscheurend gewoon, het was echt bijna alsof ze niet naar binnen durfde uit angst een leeg blok aan te treffen.

En wie dat wil mag me uitlachen... maar ik heb 3 jaar achter elkaar na weken en weken broeden op onbevruchte eitjes die eitjes weggenomen en echt hoor... als je gezien had hoe ze dan deed :( Heel erg. Dat dat geen plaatsvervangende gedachten zijn blijkt ook uit het feit dat onze vriendschap, die al jaren en jaren bestond vanaf die 1e x over was. Ze zag mij als de eierdief en als wordt ze 70... dat komt nooit meer goed  bye2

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #73 Gepost op: september 15, 2010, 18:59:15 pm »
Heb je gevraagt waarom onder narcose?
Heb ik hedwig nog nooit zien doen voor testen.

Narcose kan erg gevaarlijk zijn vooral als ze nog zo jong zijn

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #74 Gepost op: september 15, 2010, 19:15:19 pm »
Ik lachte je niet uit hoor Bonnie, maar je vertelde zo beeldend dat ik alles voor me zag. :)

En ze zijn zoooooo slim. Soms is dat jammer, in jou geval met de eieren steeds weghalen.  console