Auteur Topic: Volkomen onverwacht, Baby grijsjes... foto update p7  (gelezen 24226 keer)

Bons

• Gast
Re: Volkomen onverwacht, Baby grijsjes... foto update p4
« Reactie #75 Gepost op: september 15, 2010, 19:32:07 pm »
Heb je gevraagt waarom onder narcose?
Heb ik hedwig nog nooit zien doen voor testen.

Narcose kan erg gevaarlijk zijn vooral als ze nog zo jong zijn

Ja, hij zei dat hij slechte ervaringen had met stress,  bloeduitstortingen en bloedingen  ??? Hij neemt liefst af in de hals, dan prik je altijd raak (ik herhaal wat hij zei he) en dat zag er ook keurig uit.

En wat jij nu schrijft, dat het gevaarlijk is, dat wist ik al, daarom scheet ik dus echt 3 kleuren :(  Ik doe dit nooit meer zo hoor. Als ze het nog eens doen ga ik gewoon ringen. Dan kan ik met veertjes het geslacht laten bepalen en kunnen eventuele kopers zelf bepalen of ze willen dat wij ze laten testen en hoe en waar. Wij kopen geen vogels bij en laten ook niemand bij de voliere dus de kans dat ze pbfd of polyoma oplopen is te verwaarlozen.

En deze DA zei dus ook nog dat testen op KDS beneden 6 maanden vermoedelijk niet veel zin heeft omdat voor die tijd de titer sowieso niet hoog genoeg zal zijn  ???  (ja het is een vogelarts).

Djees, als ik dit had gelezen voor vetrek was ik dus helemaal omgedraaid he... ik had het niet meer toen ze onder zijl gingen. Ik heb het juist op deze manier gedaan met het idee van hey... dan vliegen en bijten ze nog niet dus kunnen ze zachtjes worden vastgepakt en hebben ze de minste stress.

Maar goed, ze waren razendsnel weer bij kennis en in de benen en hebben dus ondertussen (volgens de geluidjes op de webcam) allemaal normaal te eten gekregen. Er kwam ook al weer steeds een koppie uit het nestgat  :thumsup:
« Laatst bewerkt op: september 15, 2010, 19:34:55 pm door Bons »

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #76 Gepost op: september 15, 2010, 20:00:21 pm »
Getver, lijkt me ook echt dood eng om je baby'tjes zo slap op een tafel te zien liggen hoor!! En ik snap je helemaal, met het weghalen van eitjes enz.. vorig jaar plukte een koppel valkjes heel erg de jongen, toen ik de jongen eruit haalde om te pappen was ik ook helemaal overstuur.. gewoon zo rot om hun kindjes weg te halen!! :cry: Gelukkig gaat dat nooit meer gebeuren ;) Ben benieuwd naar de uitslag van de testen, ik duim!! En het zijn echt geweldige lieffies om te zien, die rode staartjes :hart: :hart:

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #77 Gepost op: september 15, 2010, 20:21:18 pm »
hedwig prikte ook in de hals kan nu niet echt zeggen dat ze gestrest waren 10 sec later begonnen ze weer beuken snippers te gooien.

maja iedere dierenarts zijn eigen ding wil niet zeggen dat het een slechte arts is hoor.

Bons

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: september 15, 2010, 20:48:21 pm »
hedwig prikte ook in de hals kan nu niet echt zeggen dat ze gestrest waren 10 sec later begonnen ze weer beuken snippers te gooien.

maja iedere dierenarts zijn eigen ding wil niet zeggen dat het een slechte arts is hoor.

Ik had het ook niet verwacht, vorig jaar was ik er met wat valkparkiet jongen voor een steekproef test zeg maar, en toen werd er bij volle bewustzijn bloed afgenomen. Maar ik vind het een fijne arts voor de vogels hoor, er is er nog een op bijna dezelfde afstand maar daar ga ik nooit meer naartoe.   :S

Hoe dan ook, we hebben het allemaal overleefd  :thumsup:

Bons

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: september 15, 2010, 21:11:36 pm »
Ik lachte je niet uit hoor Bonnie, maar je vertelde zo beeldend dat ik alles voor me zag. :)

En ze zijn zoooooo slim. Soms is dat jammer, in jou geval met de eieren steeds weghalen.  console

Je mag er ook best om lachen hoor, ik stond bijna te huilen bij die DA  :cry: echt erg mijn mijn grote mond altijd

Bons

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: september 16, 2010, 13:44:11 pm »

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #81 Gepost op: september 16, 2010, 17:07:52 pm »
leuk leuk ,zoals die kleine komt piepen  :hart:

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #82 Gepost op: september 16, 2010, 18:18:18 pm »
 :hart: :hart: en wat zijn paps en mams lief voor ze :hart:  zoals ze die kleine kriebelen op zijn koppie  :hart:
Het is inderdaad net een puppie qua geluid, een soort blafjank zoals ik het hier hoor. :)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #83 Gepost op: september 17, 2010, 15:37:06 pm »
Lieffff!!! :hart: :hart:

Offline Henk

• Net geringd
« Reactie #84 Gepost op: september 17, 2010, 16:52:21 pm »
ontzettend leuk filmpje! :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #85 Gepost op: september 17, 2010, 18:23:18 pm »
Wat kan jij toch heerlijk vertellen!! En je hebt weer wat geleerd he, hihi.. Filmpje is superschattig!! :hart:

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #86 Gepost op: september 17, 2010, 22:27:39 pm »
ooh wat een leuk filmpje  :hart:

En Ceesie begon hier geluidjes terug te maken ( die is niet meer wakker hoor, ik heb het filpje pas 10 keer bekeken) :)

Bons

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: september 20, 2010, 13:24:25 pm »
Alles gaat hier super, ik had alleen gehoopt straks een update te kunnen doen met de uitslagen van de geslachtsbepaling... Maar toen ik belde bleek dat mijn veertjes de 20ste (vandaag) pas zijn aangekomen.

Ik moest morgen middag maar even weer bellen.

Naja, jammer  ???

Ik heb nieuwe foto's maar die volgen later. Zaterdag ben ik ook even met alle jongen 1 voor 1 even buiten in de zon geweest   :thumsup:  Dat vonden ze reuze spannend maar erg interessant. Daar heb ik geen foto's van natuurlijk want ik wou ze niet zomaar ergens neerzetten, dat leek me te eng voor ze.

Ze zitten trouwens nog steeds alle drie in het blok maar hangen er om beurten half uit  :)

Bons

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: september 20, 2010, 16:32:28 pm »
Nou net telefoon van de dierenarts...

Alle testen zijn negatief, ofwel... positief voor de jongen, ze zijn dus vrij van polyoma, pbfd, chlamidia en kds/pdd   :dance:

Nu de geslachten nog :)

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #89 Gepost op: september 20, 2010, 16:34:34 pm »
ik kijk uit naar de volgende foto serie. volg het verhaal ook al op vogelarena en het ziet er allemaal super goed uit. :thumsup: