Auteur Topic: Onze jonge grijze wellicht kds  (gelezen 10053 keer)

Offline Jainy

• Bevrucht eitje
  • **
Re: Onze jonge grijze wellicht kds
« Reactie #30 Gepost op: september 28, 2010, 07:35:18 am »

Je hebt al twee "gezonde" vogels, dus ik zou afwachten wat het
verdere vervolg is met Mica.

Wij hebben de kooi, de boom, de speeltjes en de vloer helemaal ontsmet. Zelfs de kastjes waar Micah zijn vlieglandingen op maakte zijn onderhanden genomen.
Wat kunnen we nog meer doen ???

De kleine zit nu nog in zijn eigen bak. Dus ik denk dat, dat allemaal wel meevalt!
Micah is trouwens ook in zijn grote slaapbak weggegaan, en daar zit hij ook nog steeds in, met zijn eigen speeltjes. Dat is voor hem nog iets vertrouwd.
« Laatst bewerkt op: september 28, 2010, 07:38:19 am door Jainy »

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #31 Gepost op: september 28, 2010, 11:43:19 am »
Je kan schoonmaken en ontsmetten wat je wilt, maar zolang de zieke vogel in de omgeving is
van andere vogels blijft het gevaarlijk, ook al zitten ze in een andere kooi.
Ze zou ze op z'n minst van elkaar moeten scheiden door ze in aparte kamers te zetten,
en bij elke keer dat je van ruimte naar ruimte gaat je handen moeten ontsmetten, en een
overjas aantrekken bij de mogelijk zieke vogel, en dan nog heb je geen zekerheid dat je de
ziekte niet overbrengt.
Ik heb zelf ooit met deze situatie te maken gehad dus spreek uit ervaring.
Als ik jou was, had ik iig gewacht met een nieuwe vogel in huis te halen voor alles afgehandeld
zou zijn. Mocht Mica toch het kds virus bij zich dragen moeten de andere vogels, en zéker die
uit hetzelfde nest over een paar weken nog een keer getest worden.

Offline Jainy

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #32 Gepost op: oktober 12, 2010, 13:02:30 pm »
Hallo allemaal,
Wat is er weer een hoop gebeurd de afgelopen weken.
Het wennen zonder Micah viel heel erg tegen.
Elk moment van de dag dwaalden de gedachten naar hem af, en probeerde je te bedenken hoe het met hem was.
Dan kwamen het schuldgevoel  (en de tranen) in volle hevigheid naar boven. :cry: 
Het genieten van het nieuwe kleine grijsje(inmiddels tot Luca gedoopt) ging daardoor ook niet vanzelf.
Vrijdagochtend had zelfs mijn partner het te kwaad...... Hij is toen( zonder dat ik het wist) naar de dierenzaak gereden en..........HEEFT MICAH TERUGGEHAALD!!! :dance:
Het geluid wat Micah produceerde toen hij ons zag zal ik nooit meer vergeten. Hij was door het dolle heen,....(en ik ook!)
GOD....wat hadden wij dat beestje gemist. Alle verantwoording ligt nu uiteraard wel bij onszelf.
Vorige week dinsdag zijn we met Micah (en ook Luca maar meegenomen) naar dr Bastiaansen in Breda geweest.
Deze heeft opnieuw bloed afgenomen, voor een nieuwe kds test. Maar vlgs hem maakte Micah een heel gezonde indruk. Er was alleen een groei-achterstand wat vlgs hem te maken zou kunnen hebben met zijn scheefgroei.
Hij woog 312 gram. Luca woog inmiddels 460 gram. Een heel verschil dus.
We hebben ze maar meteen laten sexen, alhoewel we denken dat Micah een vrouwtje zal zijn en Luca een mannetje? We zullen zien!?!

Offline Jainy

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #33 Gepost op: oktober 12, 2010, 13:20:19 pm »
Afgelopen vrijdag hebben we de uitslag van het bloed gekregen. KDS-NEGATIEF :dance: Vreugde alom dus.

De vogels zitten inmiddels allemaal bij elkaar, en dat gaat prima!!!
Micah is inmiddels gekortwiekt. Nu moet hij dus leren om met zijn scheve pootjes om te gaan. Dat gaat eigenlijk heel erg goed. Hij klimt steeds beter.
Af en toe probeert hij ook al om dingen vast te houden in zijn pootjes. Ook dat gaat steeds beter.
Nu hij niet meer kan vliegen krijgt hij ook iets meer rust en is hij iets in gewicht gestegen. (bijna 330 gram)
Hij heeft nog een lange weg te gaan (er zal nog een keer een operatie volgen) maar ik ben ervan overtuigd dat hij het gaat redden.
Mijn partner heeft een gouden beslissing genomen om Micah terug te halen. Daar ben ik hem heel erg dankbaar voor. :-*
Wij genieten echt van onze 4 vogels..... En als ik ze zo bezig zie denk ik dat zij ook wel genieten.....

De uitslag van het geslacht is nog niet binnen, maar zodra die er is zal ik het even melden.
groetjes Jainy

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
« Reactie #34 Gepost op: oktober 12, 2010, 14:23:54 pm »

toch knap om een vogel met zo,n groot probleem weer teruch in huis te halen  :thumsup:
 Da,s liefde . ;)
 Hij zal voortaan wel extra aandacht nodig hebben denk ik , maar dat zal wel lukken denk ik .
 Ik wens jullie heel veel geluk met Micah en de rest v.d. vogels  :-*
  vrgr Bert

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #35 Gepost op: oktober 12, 2010, 16:09:27 pm »
Super dat jullie Micah terug hebben!!! Ik krijg terstond kippenvel :-[ Geweldig hoor!! Gefeliciteerd met jullie 2 grijsjes! :thumsup: Ik hoop voor Micah dat ie zo'n normaal mogelijk leven mag hebben bij jullie, en jullie zal het niet liggen :hart:

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #36 Gepost op: oktober 12, 2010, 18:16:33 pm »
 :thumsup: :dance: :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #37 Gepost op: oktober 12, 2010, 18:53:03 pm »
Super hoor!! We hebben hier eens iemand gehad met een grijze, JPtje,  die ook veel mankementen had. Ze heeft van alles gedaan voor dat beestje (dingen aangepast in de kooi etc.) en een fijn leven voor hem gecreeerd!!! Ik zal eens zoeken of ik er nog iets over kan vinden.. ;)
« Laatst bewerkt op: oktober 12, 2010, 19:08:11 pm door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #38 Gepost op: oktober 12, 2010, 19:02:22 pm »
Gevonden.. Helaas de foto's zijn allemaal van het internet verwijderd (ik blijf er op hameren mensen, als je ergens foto's op het forum hebt staan, laat die foto's dan aub staan, is zo zonde van de topics!!!).

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=10532.0

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=29252.0 ik kon het dagboek zelf niet meer vinden, heel vreemd....

Gruwel en geniet...
« Laatst bewerkt op: oktober 12, 2010, 19:07:52 pm door Loes »

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #39 Gepost op: oktober 12, 2010, 19:43:37 pm »
Dat verhaal zie ik ook nergens! Wat een arm kippie zeg :cry:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #40 Gepost op: oktober 12, 2010, 20:35:46 pm »
Erg he? Maar Jptje heeft het enorm getroffen hoor!!  :thumsup:

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #41 Gepost op: oktober 12, 2010, 20:36:55 pm »
Ja dat is zo! Maar ziet er zo zielig uit, zo'n blauw gipspootje bij zo'n baby grijsje :cry:
Is ze geen lid meer hier?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #42 Gepost op: oktober 12, 2010, 20:37:47 pm »
Helaas.. ik weet niet waar ze uithangt ze is denk ik naar Portugal vertrokken (dat waren de plannen)..  ???

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #43 Gepost op: oktober 12, 2010, 20:41:29 pm »
Heel jammer!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #44 Gepost op: oktober 15, 2010, 12:49:31 pm »
Om de een of andere rede had ik deze topic gemist....

Wat een verhaal.... maar ik kan het me zo voorstellen in welke 2strijd jullie gezeten hebben.
En ik vindt het zo mooi dat jullie Micah terug gehaald hebben  :thumsup:  (zou ik zelf ook gedaan hebben).

Succes en sterkte met jullie lieve grijsjes!