Auteur Topic: welk soort nemen?  (gelezen 1629 keer)

Hobby-Angel

• Gast
welk soort nemen?
« Gepost op: september 22, 2010, 21:18:09 pm »
hallo allemaal,

Wij willen er graag nog een vogeltje bij, in een andere kooi dan, niet bij de valkjes :)
Maaaaarre wat een hoop soorten parkieten zijn er toch :o ???....
Nu willen wij ook dit vogeltje graag tam maken, en het lijkt ons leuk als je de vogel dingen kan leren zoals praten en vluiten..
Ik ben erg benieuwd wat jullie meningen en ervaringen zijn.
Ik heb al 2 valkjes, dus wil graag iets anders erbij.
Wij dachten eerst zelf aan een grasje, maar hoop toch graag op wat reacties en ervaringen.

groetjes en bedankt weer
Angelique

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
Re: welk soort nemen?
« Reactie #1 Gepost op: september 22, 2010, 21:21:26 pm »
kies een pyrrhura soort

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #2 Gepost op: september 22, 2010, 21:37:45 pm »
maar welke Pyrrrhura praat er dan makkelijk?
want zeker als je er 2 heb lijkt het me een stuk moeilijker, en zal nog wel wat tijd kosten?

en echt fluiten? ;D

ik heb 1 vogel die praat en fluit, en dat is mijn Princess of Wales parkiet, die heb ik een woordje kunnen leren en een deuntje, maar naarmate er meer vogels kwamen lukte dat niet meer :(
en de rest van zijn woordenschat heeft hij van zijn vorige eigenaar ;)

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
« Reactie #3 Gepost op: september 22, 2010, 23:18:15 pm »

Ik denk dat je er wel rekening mee moet houden dat lang niet alle kromsnavels gaan / willen praten of fluiten hoor , :CENS
 Haast iedere kromsnavel zou het mischien kunnen maar het zijn er maar erg weinig die het ook doen . ;)
 De vogel moet het gewoon  ,,in ,, zich hebben . Heeft hij het niet dan lukt het ook niet  :(
 Hier bij Juanita komen er een hoop praatgeluiden uit maar het is geen praten dat te verstaan is . ( vogelpraat )
 Maar dan is ze er wel mee bezig en ze reageerd ergens op . Kom ik dan bij het rek dan springen ze op mijn schouder en proberen me dan duidelijk te maken wat ze willen . :)
 Eten , slapen , op de schouder een loopje maken naar de andere kamer , ze proberen je echt duidelijk te maken wat ze willen .  :dance:
 En zelf ga je dat ook begrijpen . Ook heel erg leuk .
 Als je een vogel heb gevonden die kan praten dan heb je massel gehad en dat is dan heel erg leuk maar het zijn er niet veel .
 vrgr Bert

Hobby-Angel

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 23, 2010, 20:48:41 pm »
hoi allemaal,

daar ben ik weer, heb nog eens even lekker op internet lopen struinen en zag het ontzettend leuke verhaal van de catharina parkiet staan...
Heeft iemand ervaring met deze vogels?
ben weer erg benieuwd
Er stond namelijk ook bij dat dit goed samen gaat met valkjes, dus dat is makkelijk als ze er allemaal tegelijk uit kunnen
groetjes angelique

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #5 Gepost op: september 23, 2010, 20:57:48 pm »
Ik heb dit jaar voor het eerst 3 catharina's, 1 is een jong van van de oudere 2 ;) Het zijn ontzettend leuke clowntjes, heel nieuwschierig en maken ook niet veel herrie, behalve als ze elkaar kwijt zijn ;) Kan idd ook goed met valkjes, zijn allebei lieve vogels! 2 vriendinnen van me hebben ook een jong van mijn koppeltje, die zitten dus binnen. 1 is een blauw mannetje, super nieuwschierig en heel tam.. echt een schatje. Een andere vriendin heeft een groen vrouwtje, iets banger maar zij gaat er ook iets minder goed mee om :-[ (ze begrijpt ze niet echt, zorgt er goed voor hoor maar kent niet echt lichaamstaal van haar vogels.. helaas!)

Ik vind het dus zeker hele leuke vogeltjes, het is jammer dat ze niet zo populair zijn.. Ik ben al een hele poos op zoek naar een creme ino pop maar je ziet ze heel weinig!

Hobby-Angel

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 23, 2010, 21:16:04 pm »
ja volgens mij ben ik ook al om hoor hoor hahahha, ik ga zo ff een topic openen voor kweekers bij mij in de buurt (zuid holland)

gaat helemaal goed komen hoor, bedankt  :thumsup:

groetjes Angelique

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #7 Gepost op: september 24, 2010, 10:01:41 am »
Tja catharinatjes.. Pas maar op.. zo heb je er 1 en zo heb je er 5  ;D
ik had 1 koppel.. Billy en Bessy..
die kregen 2 jongen Nanu en Druif.. (druif is verhuist naar een vriendin van mij)
toen overleed billy :cry:
en heb ik meneer nielsson gekocht voor Bessy..
Nanu kreeg ook een vriendje.. Skiwi..
Skiwi en nanu verder veliefd en kregen dit jaar 2 baby's.. 1 lutinotje (is overleden)
en 1 blauwe.. Freekwillem..

Nu nog op zoek naar een vriendje voor freekwillem en dan is mijn Catha familie compleet.. :thumsup:

Bessy is dus oma.
nanu is mama
Freekwillem is kleindochter (ja tis een meisje)
Allemaal familie.. en de mannen zijn allemaal "vers bloed"

Pas maar op als je er aan begint..................................

Hobby-Angel

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 24, 2010, 13:21:06 pm »
whahahhaaha wat een geweldige namen heb jij voor je parkieten zeg. :)..

ja ik ga vanavond even kijken in de vogelkelder, daar hebben ze nog al wat zitten, ik wil graag een blauwe, ben erg benieuwd..

Ja ik had al 2 valkjes maar wilde er graag wat anders bij.

Moeten die altijd samen gehouden worden trouwens???
ik wou eigenlijk nog 1 vogel erbij appart zeg maar....

in iedergeval bedankt voor je berichtje.

groetjes angelique

Elien

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: september 24, 2010, 13:42:27 pm »
Bij mij zitten alle vogels apart en dat gaat prima. Maar ik moet wel zeggen dat de kooien naast elkaar staan en dat ze elkaar wel zien.
Dus soms zoeken ze zo contact met elkaar, maar meestal laten ze elkaar redelijk links liggen.
Ze krijgen ook veel aandacht van mij en zijn vaak uit hun kooi, dus dat scheelt meestal ook wel.
ik denk wel dat een maatje handig kan zijn als je niet veel thuis bent en hij vaak in de kooi moet blijven.

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #10 Gepost op: september 24, 2010, 14:10:23 pm »
Catharina's zijn echte kroelers naar elkaar toe, kruipen graag heel dicht tegen elkaar.
Dus 1 alleen lijkt me niet zo geslaagd.
Maar ik vind dat dat met de meeste vogels zo is, de behoefte aan een echte soortgenoot...

Zou niet weten of er soorten zijn die dat niet liever willen. ???

Hobby-Angel

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: september 26, 2010, 17:21:59 pm »
hoi allemaal,

nou ik ben geslaagd hoor, ik heb 2 catharina's ik kan ze zaterdag op halen, heb er helemaal zin in..
groetjes angelique

Hobby-Angel

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 27, 2010, 12:33:31 pm »
ik weet niet waar ik dit moet melden, maar er kan een slotje op dit topic.

groetjes angelique