Auteur Topic: welke verf??  (gelezen 1665 keer)

Hobby-Angel

• Gast
welke verf??
« Gepost op: september 27, 2010, 11:39:30 am »
hallo allemaal,

ik heb gister een soort hamsterhuis gekocht voor onze nieuw komende vogels (catharina's)...

maar nu zag ik tot mijn grote verbazing dat er een beetje schimmel in zit... ja dat kan wel eens gebeuren he.
maar nu vroeg ik me af, weet iemand of ik dit kan schuuren en daarna verven.
Nu is mijn vraag wat voor verf kan ik dan gebruiken zodat mijn vogels niet gelijk op hun rug liggen.. :P

of gewoon een nieuwe kopen dat kan natuurlijk ook nog. ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.
groetjes en bedankt weer.
Angelique

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
Re: welke verf??
« Reactie #1 Gepost op: september 27, 2010, 11:58:25 am »
Ik zou persoonlijk een hele nieuwe kopen,en geen knaagdierenkooui voor vogels gebruiken,omwille van ziektes etc... Je mag het dan nog ontsmetten enzo maar mis je een plaats en je vogels krijgen dat toevallig binnen en aangezien het klimmers zijn  ;)

Hobby-Angel

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 27, 2010, 12:32:33 pm »
hoi hio,

moest het ff wat duidelijker neer zetten, de kooi is gewoon voor vogels, zo een ferplast breden kooi, maar heb er ook nog een houten huisje voor gekocht dat ze erin kunnn spelem, maar ga het huisje dan idd maar weggooien en een nieuwe in de winkel halen,
Bedankt weer  :thumsup:

groetjes Angelique

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #3 Gepost op: september 27, 2010, 14:01:46 pm »
 :) dan had ik het verkeerd begrepen,ik heb zulke huisjes in mijn voiliere staan voor mijn kwartels,erg leuk.
Maar mijn vogels gaan er ook in,minder leuk voor de kleine kippen,maarkom niks aan te doen.

Gewoon opschuren en niet hervernissen of schilderen en als er knaagdieren ingezeten hebben wegdoen,wat je ook kunt hebben dat de vogels erin gaan schuilen als ze bang van je zijn of eitjes gaan leggen.Alles hangt van de aard van je vogels af  ;),ik heb bv forpussen die in een nestblok niks doen maar erin gaan schuilen zodat je ze niet kan zien  :)

Hobby-Angel

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 28, 2010, 19:50:45 pm »
hoi hoi,

heb het huisje maar weg gedaan, wellicht hebben er idd knaagdieren ingezeten, dus maar gewoon een nieuwe kopen...
Al hoewel ik jou verhaal nu lees hoop ik niet dat ze het als broedhok gaan zien, ze komen tenslotte uit hetzelfde nest en heb geen idee of het mannen of poppen, dus ze moeten niet gaan jongen
Hmmmm misschien maar geen huisje en gewoon ander leuk speelgoed....
nou toch weer goede ideetjes opgedaan in je verhaal  :-[...

groetjes en een fijne avond weer

Angelique

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: september 28, 2010, 20:34:54 pm »
Slaapzakjes vinden ze bij mijn vriendin ook heel leuk :thumsup: (ik heb ze niet, beetje vies in een voliere ;)) Ik heb wel een kokosnoot met een groot gat erin geboord, zodat ze erin kunnen liggen vinden ze wel heel leuk :thumsup: Het zijn echt clowntjes ;) En natuurlijk touwen enz vinden ze ook geweldig ;)

Het geslacht bij een catha kun je gemakkelijk zien, een vrouwtje heeft op dr staart geen zwart(behalve stippen) en bij een mannetje zijn meestal de 2 middelste veren onderaan zwart.. Als je er niet uit komt plaats maar ff een foto'tje ;)

Hobby-Angel

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 29, 2010, 09:20:18 am »
hoi hoi,

als ik ze zaterdag heb, zal ik gelijk ff een foto schieten, ik had er hier al 2 geplaatst maar dan zie je het net niet...

Hoe heb jij je parkietjes trouwens tam gekregen??

ja ik ga zo ff naar de dierenwinkel ff shoppen hahahah, heb er zoveel zin in...

nou ik hoor je wel weer
groetjes angelique

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #7 Gepost op: september 29, 2010, 14:24:27 pm »
hoi hoi,

als ik ze zaterdag heb, zal ik gelijk ff een foto schieten, ik had er hier al 2 geplaatst maar dan zie je het net niet...

nou ik hoor je wel weer
groetjes angeliquej

Fijn hoor, Binkie springt op het toetsenbord :)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #8 Gepost op: september 29, 2010, 14:27:41 pm »
hoi hoi,

nou ik hoor je wel weer
groetjes angelique

O je hebt ze nog niet! Spannend joh :thumsup:
Mijn catharina oudjes zijn niet tam, die zijn al 3 jaar en waren eerst ontzettend bang, nu blijven ze wel zitten al doe ik m'n hand voor ze maar dr op stappen doen ze niet :)
M'n jonkie heb ik er elke dag als baby uitgehaald, die is nu wel redelijk tam maar ook niet ontzettend tam meer ;) Met trosgierst kom je ook al wel een eind hoor, en gewoon héél rustig zijn, cd'tje op, boekje lezen :) Het helpt wel ;)
De eerste dagen wel even rustig laten wennen aan de omgeving natuurlijk, daarna pas beginnen met tam maken ;)

Hobby-Angel

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: september 30, 2010, 21:19:55 pm »
hoi hoi,

nee ga ze zaterdag ophalen, heb alleen wel vandaag besloten dat ik er 1 ga halen, gezien ze uit het zelfde nest komen, en uiteindelijk als ik dan ooit wil kweken  dan kan dat niet (broer/zus).
Dus ga er zaterdag 1 in oss halen en zondag 1 in den haag, ben zo benieuwd :)

nou ik hou jullie weer op de hoogte hoor.

groetjes Angelique

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #10 Gepost op: oktober 02, 2010, 17:09:14 pm »
EN??? ikkeh ben niet nieuwschierig hoor :-[ :pics:

Hobby-Angel

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: oktober 02, 2010, 21:15:56 pm »
hoi hoi,