Auteur Topic: Naam van je papegaai  (gelezen 15714 keer)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Naam van je papegaai
« Reactie #30 Gepost op: januari 03, 2007, 20:33:23 pm »
Cor heeft haar naam van mijn vader gehad, mijn vader had geld gekregen van mijn opa (  :) daar wordt je dan 47 voor  :) ) om een vogeltje te kopen,
dus Cor is naar mijn opa vernoemd, sinds ze bij mij is, en ik ontdekte dat Cor een meisje was noem ik haar meer poepie dan Cor, tenzij ik boos ben he..
ray noemt dr af en toe Pino, want t is soms een gekke blauwe vogel!  ;D

Sanco

• Gast
Naam van je papegaai
« Reactie #31 Gepost op: januari 03, 2007, 20:41:18 pm »
Wat een grappige verhalen allemaal zeg!
Mijn tony is vernoemd naar Tony Montana. Ik mocht van mijn vriend alleen een papegaai als ik 'm naar hem zou vernoemen.. ;D veel keus had ik dus niet!  :)  Maar het is nu ook een echte Tony. gek is dat..

Pascalle

• Gast
Naam van je papegaai
« Reactie #32 Gepost op: januari 03, 2007, 20:48:21 pm »
Waarom Gijs zo heet weet ik eigenlijk ook niet. Achteraf vind ik een hele hoop andere namen veeel leuker, maarja Gijs heet Gijs en dat zal altijd zo blijven. Gijsje!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Naam van je papegaai
« Reactie #33 Gepost op: januari 03, 2007, 22:37:31 pm »
flipke noemt zo omdat de eerste papegaai van men man zo noemde,die is gestorven in een brand in 1978 ,daarna is er weer een papegaai gekomen in 1980 die ik flip noemde omdat ik het een leuke naam vond-flip van jommeke- belgische stripfiguur,deze flip is gaan vliegen in 1987,maar dat is een ander verhaal in een ander topic "er was eens .."
deze papegaai noemt ook flip omdat ik de andere flip nooit ben vergeten  :cry:
en arthur noemde apollo toen ik hem haalde,maar vond dat niet zo'n leuke naam voor een gaai ,marc wou een echte vlaamse namen toen heeft hij een paar uur kobe genoemd-vlaams genoeg-maar ik vond het maar niks en ineens viel de naam arthur ,en dat is het geworden
dus flipke 3 en arthur en de volgende kromsnavel dat er ooit komt ga ik byke noemen,omdat dat zachtheid en teder betekent 4-ever  :-[

Loesje

• Gast
Naam van je papegaai
« Reactie #34 Gepost op: januari 03, 2007, 23:11:50 pm »
Bij Bob kon ik maar geen leuke naam verzinnen en toen werd het Bob, van BOnte Boer. Hij is zelf gek op zijn naam en zegt vaak Bob, Bopje of Bobby (alledrie met een ander stemmetje :)).
Al onze huisdieren hebben mensennamen (we hebben ook 3 hondjes: Truus, Floor en Roos) dus toen er nog een gaaitje bij zou komen wilde ik weer een kindernaam. Mijn grijsje bleek een popje te zijn, dus toen gingen we denken over een leuke, korte naam die goed bij Bob zou passen. Ik vond Bindi en Lotje leuk, mijn ouders niet zo. Toen mijn moeder Emma voorstelde vond ik dat meteen een leuke naam die ook goed bij Bob past.
Mensen moeten vaak lachen als ze horen dat onze gaaitjes Bob en Emma heten :), ik denk dat ze eerder Coco en Lorre verwachten ;)

Sanco

• Gast
Naam van je papegaai
« Reactie #35 Gepost op: januari 03, 2007, 23:22:12 pm »
Mensen moeten vaak lachen als ze horen dat onze gaaitjes Bob en Emma heten :), ik denk dat ze eerder Coco en Lorre verwachten ;)

Ik moet ook vaak erachter aan zeggen dat Tony mijn papegaai is en niet mijn zoontje ofzo.. Niet iedereen snapt dat gelijk  ;D

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
Naam van je papegaai
« Reactie #36 Gepost op: januari 03, 2007, 23:39:37 pm »
ik kreeg zelfs uit de familie een telefoontje met de vraag:
Wie is cor???
die dachten dat ik kinderen had gekregen :S

Loesje

• Gast
Naam van je papegaai
« Reactie #37 Gepost op: januari 03, 2007, 23:40:49 pm »
Citaat
Ik moet ook vaak erachter aan zeggen dat Tony mijn papegaai is en niet mijn zoontje ofzo.. Niet iedereen snapt dat gelijk  
Nee precies :)

Citaat
Wie is cor???
die dachten dat ik kinderen had gekregen
:) Die is grappig ;D

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
Naam van je papegaai
« Reactie #38 Gepost op: januari 03, 2007, 23:43:57 pm »
Wie is cor???
en dat doe je ook even binnen een maand...

Dorian

• Gast
Naam van je papegaai
« Reactie #39 Gepost op: januari 04, 2007, 08:55:58 am »
Oja, binnen een maand? Knap  cheesy3

Offline Lejah

• Super Parrot
Naam van je papegaai
« Reactie #40 Gepost op: januari 04, 2007, 16:28:09 pm »
Wie is cor???

;D
Wij hebben dat trouwens ook eens andersom gehad. Wij hebben af en toe tijdelijk een extra kindje in huis, gebruik je die naam, krijg je de opmerking : heb je er al nou alweer een kat of vogel bij?  :)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
Naam van je papegaai
« Reactie #41 Gepost op: januari 04, 2007, 17:35:08 pm »
;D
Wij hebben dat trouwens ook eens andersom gehad. Wij hebben af en toe tijdelijk een extra kindje in huis, gebruik je die naam, krijg je de opmerking : heb je er al nou alweer een kat of vogel bij? :)

:)

Dorian

• Gast
Naam van je papegaai
« Reactie #42 Gepost op: januari 04, 2007, 20:57:38 pm »
Haha... Da's ook maf.  cheesy3 cheesy3

noa

• Gast
Naam van je papegaai
« Reactie #43 Gepost op: januari 04, 2007, 22:35:53 pm »
Mijn grijsje heet Noa (een echt meisje). Een paar jaar geleden zat ik te surfen en kwam toen die naam tegen bij een edelpapegaai. Vond het meteen een mooie naam.
Mijn amazone heet Max(well). Zelf zegt hij regelmatig "Maxje".
Groet Amazone

Kijk ook eens bij http://home.zonnet.nl/grijzeroodstaart

haha ook toevallig,wij keken voordat we ons grijsje kochten op jou site (home.zonnet.nl/grijzeroodstaart) en toen vonden we de naam Noa heel erg leuk, vandaar dat die van ons ook Noa heet

Cosch

• Gast
Naam van je papegaai
« Reactie #44 Gepost op: januari 04, 2007, 22:37:27 pm »
Klein wereldje zeg!   :cool: