Auteur Topic: Naam van je papegaai  (gelezen 15782 keer)

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
Naam van je papegaai
« Reactie #45 Gepost op: januari 05, 2007, 15:23:55 pm »
Mijn Jardine papegaai heet Dinky. Dit betekent "zachtaardig, lief" .

Ze doet haar naam eer aan hoor :hart:

Nel

Offline Lejah

• Super Parrot
Naam van je papegaai
« Reactie #46 Gepost op: januari 05, 2007, 16:06:45 pm »
Ik heb het al eens ergens anders verteld, maar vooruit hier ook maar:
Joda en Cody en Skye zijn door mijn jongens bedacht, ze zijn allemaal vernoemd naar Starwars-figuren. De mannen hier zijn helemaal weg van Starwars. Ik niet, dat zie je ook aan de naam Joda, helemaal verkeerd gespeld. :-[ Joda is naar Master Yoda, Cody naar een kloon en Skye naar Luke en Anakin Skywalker (de extra e heb ik zelf gedaan, zo is Skye tevens vernoemd naar een personage uit het boek, de Rookspringer, 1 van mijn (vele) favoriete boeken).
Mr Darcy is vernoemd naar Mr Darcy uit Pride and Prejudice (trots en vooroordeel) van Jane Austen, voor mij HET klassieke boek. MAAR, Mr Darcy is uiteindelijk de helft van een paar, dus ooit hoop ik ook nog een Lizzy (=Elizabeth Bennet) te krijgen. ;)         

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Naam van je papegaai
« Reactie #47 Gepost op: januari 05, 2007, 16:38:24 pm »
Ja, leuk!! Echt een leuke naam MR. Darcy! :hart:

Ik heb een amazone erbij en voor mij luidt ze het tijdperk in van meer licht in mijn leven. Ik mocht er van mijn ex nl. nooit een papegaai bij en zit door de scheiding in een zwarte periode. Ze heet dan ook Yiska: the night has passed! :hart:

melina

• Gast
Naam van je papegaai
« Reactie #48 Gepost op: januari 10, 2007, 19:52:09 pm »
mijn edel (sinds een kleine 2 weken)hebben we Dago genoemd naar de grote vogel uit de kleine ijsbeer. 3 keer raden we hebben  kleine kinderen  cheesy2

Offline Lejah

• Super Parrot
Naam van je papegaai
« Reactie #49 Gepost op: januari 10, 2007, 20:02:18 pm »
Hoi Melina, welkom. Mijn Mr Darcy is ook een edelman! ;)

Leo

• Gast
Naam van je papegaai
« Reactie #50 Gepost op: januari 10, 2007, 21:53:16 pm »
Onze vorige amazone noemde Kato deze is gestorven aan een metaalvergiftiging. :cry:
De amazone welke we nu hebben is een pop in het begin noemde we ze Lady.
Hilde vond dat ik dit niet correct  shootme uitsprak cheesy3 ik ben afkomstig van antwerpen cheesy2
Daarom is de naam inmiddels verandert naar Bijou omdat ze zo lief en schattig is. coolthumb
Of ik Bijou juist kan uitspreken  tongue2

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Naam van je papegaai
« Reactie #51 Gepost op: januari 11, 2007, 00:25:28 am »
bijou spreek je uit als bijou ,= een frans woord hé voor juweel
en lady op zen antwaarps ,ik kan het me voorstellen ,klinkt meer als leidi  cheesy2
en weet je wat die nederlanders dan zeggen" die belgen met hun gekke uitspraken hé "  ;D

Africangrey

• Gast
Naam van je papegaai
« Reactie #52 Gepost op: januari 11, 2007, 00:50:44 am »
Jamie heb ik zo genoemd, omdat onze poesjes ook met een J beginnen :)

Desalnietemin (oef wat een woord zeg ;D) heb ik heel lang over de naam nagedacht en ik ben nog niet tevreden, hij reageert niet eens op z'n naam :)

dus ik noem hem nu Drakie, omdat hij soms, heeeeeeel soms maar hoor een echte draak is cheesy3

Offline vivke

• Senior Parrot
Naam van je papegaai
« Reactie #53 Gepost op: januari 11, 2007, 01:04:57 am »
 cheesy3 cheesy3

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
Naam van je papegaai
« Reactie #54 Gepost op: januari 11, 2007, 09:19:53 am »
 cheesy2

Diesel luisterd goed naar zn naam .. 1 van mijn katten heet officieel Kari , maar roepnaam Kippie ( weet eigenlijk niet waarom)
Ook daar luisterd Diesel naar hahahahaha , bij de andere namen van de beestjes hier in huis reageerd ie niet  :)
Denk dat ie Kippie wel leuk vind klinken ...

Offline vivke

• Senior Parrot
Naam van je papegaai
« Reactie #55 Gepost op: januari 11, 2007, 15:26:14 pm »
flip en tuur kennen ook goed hun eigen naam
ze roepen hem ook soms om beurten en af en toe klinkt het dan zo flippekkooooooeeeeeeee en omdat tuur een dikkerdje is zeggen we nogal eens dikke tuur en ja je raad het al ,zeggen ze zelf kom kom dikke tuuuuuuuuurrr

heb es geprobeerd hem te roepen met zen eerste naam -apollo- en hij reageert er helemaal niet op

TWEETY

• Gast
Naam van je papegaai
« Reactie #56 Gepost op: januari 11, 2007, 19:23:41 pm »
heb es geprobeerd hem te roepen met zen eerste naam -apollo- en hij reageert er helemaal niet op

ik vind arthuur veel mooier  :hart:

tweety zegt tweetyyyyy  tweeteke en tweetebol   :)

Offline vivke

• Senior Parrot
Naam van je papegaai
« Reactie #57 Gepost op: januari 11, 2007, 19:45:42 pm »
ik vind arthuur veel mooier  :hart:

wij ook hoor,twas maar om te zien of hij daar nog op reageerde,tenslotte heeft hij 4 maand zo genoemd hé

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
Naam van je papegaai
« Reactie #58 Gepost op: mei 19, 2008, 00:29:23 am »
hallo

ik ben lid van veel forum

wat me veel op valt dat veel mensen hun vogel , het maakt niks uit wat voor soort vogel je hebt dat ze de vogel een naam geven , ik heb zelf een valkparkiet , die is 12 jaar oud en die heet karel . nou is mijn vraag , hoe kom je op de naam en waarom die naam .

kijk ik heb zelf 30 a 35 vogels thuis als ik voor elke vogel een maan moet bedenke , dat lukt mij niet . ik vind het erg leuk als een vogel een naam hebt , misschien komt dat ik een TT kweker ben , maar daar zie je ze ook al verschijnen mensen die hun vogel vernoemen. , dan hoor ik de namen , dan gaat er al gelijk een ratel in mijn hoofd , hoe kom je op die naam en waarom die naam

laat maar iets van jullie horen

ik zal zelf beginnen over karel dat is heel kort , die heb ik gekregen van iemand die in een scheiding zat, en ze vroegen of ik hem wou , ja heb ik tegen hem gezegt, zo doend is karel nu in ons midden . maar wij mijn vriendin en ik ga wel een grote kooi voor hem kopen vind ik leuker voor hem . de naam had die al maar af en toe luister die niet hoor naam karel ik kan volgen ieder naam roepen

groetjes  rolf
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2008, 00:31:02 am door thewolf »

Offline vivke

• Senior Parrot
Naam van je papegaai
« Reactie #59 Gepost op: mei 19, 2008, 00:37:37 am »
onze flip noemt flip omdat al onze vorige flippen flip noemden
arthur noemt tuur omdat we een vlaamse naam zochten  :fool:   anders was het kobe geweest  bye2
lowieke noemt wieke omdat het voortkwam uit ieke
toni noemde zo toen hij hier kwam
en jefke en marieke gewoon