Auteur Topic: Kan het dat een vogel je niet moet?  (gelezen 1821 keer)

Elien

• Gast
Kan het dat een vogel je niet moet?
« Gepost op: oktober 06, 2010, 23:24:48 pm »
Ja eigenlijk moet ik niet zoveel uitleggen, de titel alleen al zegt alles.
Iedereen weet dat ik 2 hele tamme vogels heb en 1 die precies niets van mij moet weten.
Kan het dat een vogel niets van je moet hebben en dat ook nooit zal willen?
Kan het ook gewoon zijn dat een pop afstandelijker is ?
Soms zie ik het gewoon niet meer zitten met mijn valkparkiet popje en dan denk ik gewoon van ken ik er nu nieks van? ligt het aan mij???
Ik droom ook van een grotere vogel, maar door deze ervaring denk ik dan...een valkparkiet is een beginnersvogel en ik bak er nu al niets van...
dan moet ik het andere toch totaal niet aankunnen?
Ik train gewoon al maanden, elke dag opnieuw en 1 dag gaan we precies vooruit en sommige dagen staan we precies weer bij dag 0.
Het is net een Belgische regering vormen: het gaat goed en goed en nog beter en vooruit en dan...mislukt heel de hoop en zetten we de teller terug op 0 en beginnen
we volledig opnieuw............
Ligt het aan mij, de vogel, beide, ben ik er slecht in?????

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
Re: Kan het dat een vogel je niet moet?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 07, 2010, 04:56:15 am »
 :) lijkt net of je sloeber in huis hebt.Weet je ik heb een rossei colli gehad die ook eerst van mij niks moest weten,na een paar jaar slijt het en worden ze uiteindelijk ook rustiger,toen kon ik er alles mee.Sloeber is een personata en deze zijn blijkbaar iets vinniger,krijgt voldoende aandacht maar geen vingers,daar maakt die brandhout van,nu is dit wel grappig,sta ik op hoor ik bij het passeren en soort blazen van opgepast bek staat open en kom ik thuis van mijn werk staat die Zoetje te roepen (let op sloeber is nog geen jaar oud).Wat ik wil zeggen,ik heb Sloeber gekocht omdat hij niet te aanhankelijk zou zijn,tam en toch niet knuffelbaar (dit omdat we een kleinen rondlopen hebben die hem al te graag zouden doodknuffelen) en soms wil een vogel dit niet en dat is niet omdat hij/zij je niet mag die vind het soms gewoon niet leuk  ;)

Offline smie

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: oktober 07, 2010, 07:25:51 am »
Je bent onzeker dit voel en zie je vogel denk elke keer ik kan het  :thumsup: en trek niet terug  :hot:  als jij zeker overkomt twijfel de valk ook niet meer aan jou.  ;)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #3 Gepost op: oktober 07, 2010, 09:33:13 am »
Hij zal je onzekerheid idd zeker weten aanvoelen..
Maar vrouwtje zijn ook wel afstandelijker hoor.. Mannetjes worden sneller tam, tenminste, dat is mijn ervaring ;)
Maar opzich, ik heb 3 valkenpopjes, allemaal heel tam.. terwijl die gewoon in de voliere zitten en 's winters al helemaal krijgen ze niet echt veel aandacht ofzo.. ;)

Tis heel jammer dat je steeds weer terug valt.. snap ook wel dat je ontzettend baalt want na zo'n lange tijd nog niet (veel) vooruitgegaan... heel jammer :(
Als je het elke dag blijft doen lijkt mij wel dat ze je toch een keertje moet gaan vertrouwen?!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #4 Gepost op: oktober 07, 2010, 09:38:05 am »
Het eerst dat je moet aanleren is opstappen, je zegt dan op of stap op,
maar wel altijd hetzelfde dus niet de ene keer stap op en de andere keer
kom op, gewoon altijd hetzelfde.
Als ie dat eenmaal kan, kan je met andere dingetjes gaan starten.
En idd, niet onzeker zijn. Wees je ervan bewust dat je een hap kan krijgen
en laat dat gebeuren, het is maar een valkje, zo'n hapje overleef je wel  ;)
Niks laten merken en gewoon doorgaan.
Succes

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #5 Gepost op: oktober 07, 2010, 09:58:09 am »
nou die hapjes doen ook pijn  :o heb hier ook zo een pitt bulletje zitte en tot bloedens toe  :o alleen bij rich niet  :angry:

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #6 Gepost op: oktober 07, 2010, 10:34:44 am »
Een pop is van nature niet afstandelijker dan een man. Een valkje onthoudt wel heeeel goed, net als vele andere vogels. Daarbij zijn ze ook best wel vergevingsgezind ;) Is er iets gebeurd waardoor haar vertrouwen in jou is geschaadt?

En daarbij, van zo'n ukkepukke snaveltje hoef je echt niet bang te zijn hoor, dat hebben ze zo door en dan wordt het een leuk spelletje voor ze.
Omdat je een grote gaai wilt, is dit een mooie manier om (jezelf) te trainen betreffende je angst en onzekerheid. Hooguit een beetje bloed, maar zeker geen blauwe plekken of een hap uit je vinger  :)
Begin bij je innerlijk voor je naar het popje toe gaat. Maak jezelf rustig en bedenk alvast wat je doet als ze bijt (rustig praten en hand laten waar die is).
Laat de pop ook zien hoe je met de andere tamme valkjes bent en hoe die je vertrouwen.

Succes :thumsup:

Elien

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: oktober 07, 2010, 12:57:29 pm »
Ooh maar ik toon haar zeker hoe ik met mijn andere vogeltjes omga, zit ze dan te kroelen en spelen en dan kijkt ze zo eventjes en draait zich dan om van phuh.
Vind ik altijd weer grappig.
Ik trek nooit terug wanneer ze aanstalten maakt om te bijten en ik leer haar: op en af gaan met een stok.
Maar soms springt ze over de stok en gaat dan wild weg en weer lopen en fladderen en doen in haar kooi. Ik wacht dan met hand in de kooi, met de stok tot ze rustig is.
Tot ze op doet en terug af op een gewone stok en dan belonen met stem, want ja trosgierst eet ze bijna niet en andere dingen gaat ze zeker niet uit de hand eten  :(.
Er is ook niet echt iets gebeurd dat haar kan traumatiseren of het moet het vangen geweest zijn in de volière toen ik haar ging gaan halen door de kweker.
Ze heeft ook niet in een donker doosje gezeten, maar gewoon in een kooi zodat ze niet in een kleine donkere doos moest worden geduwd.
Dus echt traumatische ervaringen heeft ze niet  ???