Auteur Topic: Diego  (gelezen 2865 keer)

Offline Irene

• Eendags kuiken
  • Geslacht: Vrouw
  • Chico, mijn dudee<3
Diego
« Gepost op: november 11, 2010, 20:59:06 pm »
Hallo mede forumleden!

Met pijn in mijn hart moet ik afscheid nemen van een van mijn 2 grijze. Mijn keus is gevallen op Diego, die ik nog maar net 4 á 5 maand heb.
Diego is echt een liefdes vogel, door hem heb ik mijn huidige vriend leren kennen. De reden dat hij weg moet is dat de vogels, sinds mijn nieuwe woonsituatie, niet meer goed overweg kunnen. Dit heeft mede te maken dat ze minder uit de kooi komen wegens allergie voor vogels van mij moeder. Nu ze er minder uitkomen, verveelt Diego zich en treitert Chico. De eerst komende jaar (jaren) zal de woonsituatie niet veranderen. Ik heb van alles geprobeert qua speelgoed en fourargering, maar helpt tijdelijk. Chico zit niet lekker in zijn vel zo.

Diego is een heerlijke rustige vogel, die gekke geluidjes maakt. Ook praat hij verschillende woorden 'wat ben je aan het doen' & 'weltrusten'zijn zijn favoriet. Verder fluit hij heel mooi. Diego is van 2 februarie 2009. Absoluut geen schreeuwe of herrieschopper.

Diego is een makkelijke eter, ook qua pellet. Hier eet hij Harrison, Scenic & zupreem, maakt hem niet uit. Veder is hij dol op groente, fruit, frietjes en nootjes.

Diego is makkelijk in de omgang, maar voelt wel aan als je angstig voor hem bent. Hij is getest, gewiekt en geringd.  Hij is sociaal naar andere vogels, maar wel dominant ( tenminste tegen Chico).

Zonder kooi gaat hij weg.

vraagprijs. 400.

irene

http://img441.imageshack.us/img441/6025/ssskq.jpg
http://img441.imageshack.us/img441/8090/srfdsf.jpg

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Re: Diego
« Reactie #1 Gepost op: november 11, 2010, 21:27:32 pm »
Ten eerste denk ik dat 400 euro veel te veel is voor een "tweedehands" vogel..  Ten tweede: kan je ze niet allebei in een aparte kooi zetten dan? ???

Offline Irene

• Eendags kuiken
  • Chico, mijn dudee<3
« Reactie #2 Gepost op: november 11, 2010, 21:30:46 pm »
Denk je niet dat ik daar zelf ook aan heb gedacht?  doh

Moet ik minderen dan, en dan heerlijk verkopen aan een handelaar? Of iemand die een opvlieger heeft van 'oh, maar 200,-! die koop ik, en als het me niet bevalt verkoop ik hem wel weer voor 200'.  Nee dacht het niet. Ik ben niet dom, ik heb hier heus over nagedacht. & hij moet niet weg, zou fijn zijn als hij een fijn huisje krijgt.
« Laatst bewerkt op: november 11, 2010, 21:33:36 pm door Irene »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: november 11, 2010, 22:19:27 pm »
Dat zou inderdaad fijn zijn....  Het is niet kwaad bedoeld hoor, ik zeg alleen maar mijn mening.. Ik blijf het duur vinden. Als er nu mensen op een forum zijn die hem een heel goed huisje kunnen geven omdat ze de liefde aandacht én weten hoe je er mee om moet gaan, maar die hebben niet zo veel geld? Dan lijkt mij het goede huisje veel belangrijker dan zoveel geld er voor vragen.. en aangezien je het juist op fora zet...  ???

Offline Irene

• Eendags kuiken
  • Chico, mijn dudee<3
« Reactie #4 Gepost op: november 11, 2010, 23:07:38 pm »
& stel de vogel word ziek? Waar betalen ze dat van? En het dure voer? Speeltjes? Kooi?

Zelf ben ik ook maar student, ook niet rijk, heb verstand, liefde en tijd voor vogels & kreeg daardoor diego ook niet goedkoper. Ik heb ook gewoon moeten sparen ervoor.
« Laatst bewerkt op: november 12, 2010, 00:08:33 am door Irene »

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #5 Gepost op: november 12, 2010, 09:24:12 am »
Ik hoop dat je een goed huisje vindt voor Diego!
Stiekum denk ik dat ik het ook heel leuk zou vinden... een vriendje voor Paco  :-[   Maar stel dat het echt niet klikt... net als met onze roseetjes Noa en Sheiko... dan zit ik straks met 4 kooien in huis  :seestars:

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #6 Gepost op: november 12, 2010, 10:46:19 am »
*

« Laatst bewerkt op: november 15, 2010, 20:50:36 pm door Bobbie »

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #7 Gepost op: november 12, 2010, 13:32:25 pm »
Dat zou inderdaad fijn zijn....  Het is niet kwaad bedoeld hoor, ik zeg alleen maar mijn mening.. Ik blijf het duur vinden. Als er nu mensen op een forum zijn die hem een heel goed huisje kunnen geven omdat ze de liefde aandacht én weten hoe je er mee om moet gaan, maar die hebben niet zo veel geld? Dan lijkt mij het goede huisje veel belangrijker dan zoveel geld er voor vragen.. en aangezien je het juist op fora zet...  ???
ik vindt het ook een hoop geld en ben het met loes eens dat als ie bij 1 van het forrum terecht kan dat ie het dan heel goed krijgt.
nou heb je ook geen zekerheid dat mensen het geld hebben voor de dierenarts of goede pellets speelgoed noem maar op als ze wel die 400 euro hebben  :CENS er zijn zat mensen die dan nog net dat geld hebben of een meevaller en dan daar die vogel van kopen maar verder geen buffer hebben zeg maar  ;) als hij naar iemand van het forrum hier zou gaan weet je bijna zeker dat hij het daar wel heel goed krijgt :CENS ik persoonlijk zou daar eerder voor gaan  ;)
maar het belangrijkste is een goed thuis en hopelijk zit hij weer gauw lekker in zijn veertjes  :thumsup:

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #8 Gepost op: november 12, 2010, 16:32:32 pm »
ik vind het ook niet duur hoor, hij is nog geen 2 jaar.
en hoe bedoel je getest?
gesext of op ziektes getest?
dat zijn dan toch ook weer kosten die voor de nieuwe eigenaar schelen, maar goed...
zoveel mensen zoveel meningen natuurlijk ;)

succes ermee :-*

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #9 Gepost op: november 12, 2010, 17:13:59 pm »
Vind het persoonlijk ook niet echt duur hoor, voor een grijze.. Ik heb 50 euro minder voor me bbtje betaald :seestars:
Ik hoop echt dat ie een goed huisje krijgt, veel sterkte ermee!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: november 12, 2010, 18:05:26 pm »
De meningen verschillen dus, ik zou het er in ieder geval niet voor neertellen! Een jonge grijze is maar iets duurder en je weet immers nooit wat de verhuizing naar een ander huisje gaat doen?  ;) Ik heb gratis een amazone gekregen omdat ze wisten dat hij het bij mij beter zou krijgen, maar dat wil niet zeggen dat ik er niet mee naar de dierenarts zou gaan  :(

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #11 Gepost op: november 12, 2010, 19:15:25 pm »
Nee tuurlijk, opzich snap ik het helemaal hoe jij erover denkt, maar ergens kan ik me ook wel voorstellen dat ze willen dat de nieuwe baasjes ook geld hebben, sommige mensen zitten gewoon 'krap bij kas' (sprak de oma van 14 jaar :)) die wel graag een gaai willen. En als ik iets voor Bink erbij zou mogen ga ik denk ik ook weer voor een baby, ook al weet ik heus wel hoe 'fout' het is..

Offline Michel

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
  • N.O.P. verslaafde
    • vrolijke_gozerd
« Reactie #12 Gepost op: november 12, 2010, 19:43:24 pm »
Ik hoop dat je een goed huisje vindt voor Diego!
Stiekum denk ik dat ik het ook heel leuk zou vinden... een vriendje voor Paco  :-[   Maar stel dat het echt niet klikt... net als met onze roseetjes Noa en Sheiko... dan zit ik straks met 4 kooien in huis  :seestars:

:CENS :CENS Maar zou je dat niet eerst eens overleggen dan.  tongue2

Zou het ook stiekum leuk vinden, maar als er ooit een maatje voor Paco zou komen.
Dan gaat mijn voorkeur toch uit naar een popje.

Offline Irene

• Eendags kuiken
  • Chico, mijn dudee<3
« Reactie #13 Gepost op: november 13, 2010, 12:21:02 pm »
Diego ie getest op ziektes, niet op geslacht. Ik zou niet weten of het een man/popje is. Wel is het een grote forse vogel, duidelijk veel groter dan mijn Chico.

Over de vraagprijs is altijd te praten, het is niets voor niets een vraagprijs.

Allemaal verschillende meningen ja  :) Ik wil gewoon het beste voor hem.

Loes, ja een jonge grijze is wel iets duurder, en vaak zijn ze ook nog 5 weken. Diego is natuurbroed. Ook bij jonge vogels weet je niet hoe een verhuizing zal lopen.

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #14 Gepost op: november 13, 2010, 12:29:03 pm »
*
« Laatst bewerkt op: november 15, 2010, 20:51:15 pm door Bobbie »