Auteur Topic: 1 gemene Valk, 1 slachtoffer... En nu ?  (gelezen 2844 keer)

Offline unSOUND

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
    • unSOUND's webstek
1 gemene Valk, 1 slachtoffer... En nu ?
« Gepost op: januari 02, 2011, 17:24:50 pm »
Ik heb een volière met daarin een aantal soorten vogels, waaronder 4 valken. Eén valk is echter een beetje gemeen, en zit continu ruzie te zoeken met een wat zwakkere valk. We hebben al van alles geprobeerd, maar zijn nu eigenlijk op het punt gekomen dat we denken dat er eentje weg zal moeten.

Maar welke van de 2 doe je weg ? Als we de huidige pestkop weg doen, zal een andere dan de zwakke gaan pesten ? En als we de zwakke weg doen, zal die pestkop dan gewoon een ander slachtoffer zoeken ?  :CENS

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: 1 gemene Valk, 1 slachtoffer... En nu ?
« Reactie #1 Gepost op: januari 02, 2011, 18:24:23 pm »
Ik denk toch dat je het best de pestkop weg kan halen,
en dan een ander lief valkje erbij zoeken evt.

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #2 Gepost op: januari 02, 2011, 18:38:16 pm »
In elke kooi voliére is een pikeend en een baas dit kan je beide wegnemen maar dan worden de volgende in rang het, vaak is er niets aan te doen de felle kan je wat pennen bij trekken zodat hij minder snel wordt hier help dat en ook met een plantenspuit goed nat spuiten maar daar is het het weer niet voor. ;)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #3 Gepost op: januari 03, 2011, 12:47:47 pm »
Ja, dat is inderdaad zo.. In de mensenwereld kunnen sommigen natuurlijk het ook niet al te goed vinden met elkaar... Denk dat het wel een beetje zo hoort.. Maar al gaat het echt verder dan jagen zou ik inderdaad een nieuw huisje voor het gemene valkje zoeken..

Mijn kwarteltjes hebben elkaar ook een hele tijd niet gemogen, tijd appart gezet en toen in een grotere ruimte(buitenvoliere) als waar ze normaal zitten(binnenhok) gezet, in de buitenvoliere zijn ze vriendjes geworden en nu kunnen ze niet meer met elkaar. En ik heb 4 valkenmannetjes, geloof mij maar, dat gaat ook echt niet altijd even goed. Er zitten 2 hele dominante tussen en die kunnen gigantisch met elkaar etteren.. Maar 1 wint en dan weten ze allebei hun plekje wel, of ze ontwijken elkaar..

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #4 Gepost op: januari 03, 2011, 13:53:45 pm »
Het wil wel eens helpen de agressieve een tijdje apart te zetten en na enige weken weer in de groep te plaatsen. Misschien het proberen waard.

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #5 Gepost op: januari 03, 2011, 14:22:58 pm »
Inderdaad, zal dat proberen, heeft bij mij al 2x geholpen geloof ik, dan gaan ze misschien wel nadenken waarom ze zo stout doen;D

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #6 Gepost op: januari 03, 2011, 15:48:50 pm »
Ze gaan niet nadenken waarom ze stout zijn ;) Ze komen als 'nieuweling' weer in de groep en beginnen dus weer onderaan de rangorde. Als het echt een pittig ding is heb je wel grote kans dat het na een weekje weer precies hetzelfde is. :CENS

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #7 Gepost op: januari 03, 2011, 17:19:52 pm »
Ze gaan niet nadenken waarom ze stout zijn ;) Ze komen als 'nieuweling' weer in de groep en beginnen dus weer onderaan de rangorde. Als het echt een pittig ding is heb je wel grote kans dat het na een weekje weer precies hetzelfde is. :CENS
Snap ik hoor, was maar een grapje ;)

Offline unSOUND

• Pas uitgevlogen
    • unSOUND's webstek
« Reactie #8 Gepost op: januari 06, 2011, 01:20:56 am »
Het is het proberen waard natuurlijk, maar eerlijk gezegd heb ik het helemaal gehad met die valk. Hij is namelijk niet eens de baas in de volière, dat is een andere valk.

Maar het is gewoon een pestkop die steeds dezelfde valk pakt. Hij laat alle andere vogels met rust, zelfs de Bourkes, Kanaries en Catharina's... Hij richt zich helemaal op één valken-pop. Ze wil zich wel afzonderen van hem, maar hij vliegt haar gewoon de hele dag achterna om haar te pesten... Dat gaat nu al zo lang dat zij van stress is begonnen met plukken... En ze was zo'n mooie geparelde dame...

Kortom: mijn geduld raakt een beetje op met hem...  :(
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2011, 01:23:49 am door unSOUND »

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #9 Gepost op: januari 06, 2011, 08:35:16 am »
Het is het proberen waard natuurlijk, maar eerlijk gezegd heb ik het helemaal gehad met die valk. Hij is namelijk niet eens de baas in de volière, dat is een andere valk.

Maar het is gewoon een pestkop die steeds dezelfde valk pakt. Hij laat alle andere vogels met rust, zelfs de Bourkes, Kanaries en Catharina's... Hij richt zich helemaal op één valken-pop. Ze wil zich wel afzonderen van hem, maar hij vliegt haar gewoon de hele dag achterna om haar te pesten... Dat gaat nu al zo lang dat zij van stress is begonnen met plukken... En ze was zo'n mooie geparelde dame...

Kortom: mijn geduld raakt een beetje op met hem...  :(

Kan het dan niet zo zijn dat ie met haar wil paren? Haar ziet zitten als partner? Als ik je laatste bericht lees ben ik bang dat een paar weken apart zetten geen nut heeft, ik vermoed dat ie gewoon zijn zinnen op haar heeft gezet.
Dan is uit elkaar halen het verstandigste. Arme pop.

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #10 Gepost op: januari 06, 2011, 16:45:38 pm »
Dan heeft uit elkaar halen inderdaad geen zin :( Snap wel dat je hem zat word :( Zou inderdaad ook een ander huisje gaan zoeken

Offline unSOUND

• Pas uitgevlogen
    • unSOUND's webstek
« Reactie #11 Gepost op: januari 07, 2011, 02:53:44 am »
Kan het dan niet zo zijn dat ie met haar wil paren? Haar ziet zitten als partner?
Ik denk het niet... Voor dat we deze pop hadden, hadden we een andere valk, een man. Daar deed hij indertijd precies hetzelfde bij. Continu achterna vliegen, al krijsend en bijtend...  :sorry:

Offline unSOUND

• Pas uitgevlogen
    • unSOUND's webstek
« Reactie #12 Gepost op: februari 08, 2011, 00:47:27 am »
Nou, de kogel is door de kerk. De laatste 3 weken is het eigenlijk alleen maar erger geworden. Dus hebben we besloten dat Grey niet langer welkom is in de volière. Verder op in onze straat zit een kinderboerderij, daar hebben we hem vandaag heen gebracht. Daar zaten al 4 valken, en de eerste indruk lijkt goed, hij ging erbij zitten en werd geaccepteerd. Nu hopen dat het daar wel goed blijft gaan. We kunnen hem nu gelukkig wel opzoeken zo lang we willen...

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #13 Gepost op: februari 08, 2011, 09:48:06 am »
Helaas maar ws wel de beste oplossing  ;)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #14 Gepost op: februari 08, 2011, 10:56:10 am »
Jammer, maar inderdaad wel de beste oplossing, nu kan jullie popje weer rustig zichzelf zijn :thumsup: