De opmerking van je kooi maak ik omdat ik een tijdje geleden hier een vrouw had.. die kwam een grasparkietje bij mij kopen..
en ze vertelde dat haar vorige grasparkiet zichzelf opgehangen had aan de tralies

hij stak ook altijd zn koppie door de tralies en hun dachten kan geen kwaad tot ze op een dag thuis kwamen en toen hing hij .. heel zielig..
de mevrouw heeft gelijk die koop weggedaan en een andere kooi gekocht en bij mij een nieuwe grasparkiet gekocht..want dit wou ze nooit meer..dus vandaaar dat ik het meld.. zou het heel erg vinden al het gebeurde en ik had niks gezegd..
en over dat voer.. heb je ook weleens rond gekeken voor pellets?
Pellets zijn heel goed voor vogels en pyrrhura's zit alles in.. want uit de meeste zaadmengelingen halen ze niet genoeg vitaminen..
je zou een kunnen kijken naar Harrisons,optibird vind ik heel goed maar weet niet of het er ook voor "kleinere"vogels is..)
dan zou je het af kunnen wisselen.. om en om bijvoorbeeld.. dag pellets dagje zaad...
Bono van mij (amazone papegaai) eet eigenlijk alleen maar pellets en af en toe een beetje zaad..om zn kropje toch bezig te houden,
maar als het aam hem lag at hij alleen maar pellets vind hij veel lekkerder...

kijk eens rond zou ik zeggen..