Paco, Noa en Sheiko zitten ook "half" op de optibird, ze krijgen nog dagelijks een eetlepel zaad/gedroogd fruit mengsel
Ik ben ook begonnen met een proefzakje en dat ging er bij Paco in alsof het snoep was! Toen we ooit scenic geprobeerd hebben voor Paco heeft ie 5 dagen niet gegeten en niet gekletst, kun je wel nagaan hoe lekker die optibird is he, hahaha 
Wij hebben de small en de large. De small zijn van hetzelfde formaat als zaadjes, dus dat vinden ze hier heerlijk om lekker in te rommelen/zoeken. De large wordt door Paco goed gegeten maar Noa en Sheiko vinden de small interessanter.
Wij kunnen het gewoon bij de plaatselijke dierenwinkel kopen.
Als ik het goed begrepen heb is de "plus" speciaal bedoeld voor edelpapegaaien.
Dankjewel Sandra voor je info

Heb inmiddels de optibird-site gevonden (gewoon effe googlen

had ik ook eerder aan kunnen denken

) En medium plus is inderdaad voor de edelpapegaai. Volgende zak wordt dus gewoon weer medium. Bij de info stond ook dat de darmen bij sommige gaaien eventjes moesten wennen en dat je vogel even meer kon gaan drinken. Vandaar de spetterpoepjes vanmorgen op de vloer

gelukkig heb ik een makkelijk schoon te maken vloer. Verder doet ze het er prima op, al hou ik haar ontlasting even angstvallig in de gaten. Maar ze is heel vrolijk, heel bewegelijk en smult lekker van de nieuwe brokjes met extra toevoeging van zaadjes en rozenbottels.