Auteur Topic: Japie en Cocootje over op de Optibird  (gelezen 17991 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Japie en Cocootje over op de Optibird
« Reactie #45 Gepost op: oktober 25, 2011, 21:32:45 pm »
Ahum, nee doe maar niet. Pascal houdt er mee op. Ik heb net vanmiddag besteld bij http://www.de-vogelkelder.nl/OptiBird%20Medium%207.5%20kg./d12817/18/1/smenu5/482/

Offline Joortje

• Net zelfstandig
  • Juke, mijn signaalhond en maatje
« Reactie #46 Gepost op: oktober 25, 2011, 21:35:57 pm »
Oi, wat jammer. Jij bestelt nu dus bij Aventura. Die ken ik al  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #47 Gepost op: oktober 25, 2011, 22:43:28 pm »
Ja heb 7,5 kilo besteld vandaag, ik zal wel moeten he nu? ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #48 Gepost op: oktober 26, 2011, 01:01:30 am »
Paco, Noa en Sheiko zitten ook "half" op de optibird, ze krijgen nog dagelijks een eetlepel zaad/gedroogd fruit mengsel
Ik ben ook begonnen met een proefzakje en dat ging er bij Paco in alsof het snoep was! Toen we ooit scenic geprobeerd hebben voor Paco heeft ie 5 dagen niet gegeten en niet gekletst, kun je wel nagaan hoe lekker die optibird is he, hahaha  :)

Wij hebben de small en de large. De small zijn van hetzelfde formaat als zaadjes, dus dat vinden ze hier heerlijk om lekker in te rommelen/zoeken. De large wordt door Paco goed gegeten maar Noa en Sheiko vinden de small interessanter.
Wij kunnen het gewoon bij de plaatselijke dierenwinkel kopen.

Als ik het goed begrepen heb is de "plus" speciaal bedoeld voor edelpapegaaien.

Dankjewel Sandra voor je info  :thumsup: Heb inmiddels de optibird-site gevonden (gewoon effe googlen  ;)  had ik ook eerder aan kunnen denken  tongue2 ) En medium plus is inderdaad voor de edelpapegaai. Volgende zak wordt dus gewoon weer medium. Bij de info stond ook dat de darmen bij sommige gaaien eventjes moesten wennen en dat je vogel even meer kon gaan drinken. Vandaar de spetterpoepjes vanmorgen op de vloer  :seestars: gelukkig heb ik een makkelijk schoon te maken vloer. Verder doet ze het er prima op, al hou ik haar ontlasting even angstvallig in de gaten. Maar ze is heel vrolijk, heel bewegelijk en smult lekker van de nieuwe brokjes met extra toevoeging van zaadjes en rozenbottels.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #49 Gepost op: oktober 26, 2011, 08:39:44 am »
Pascal, ik weet niet of ik je dat hier mag vragen, maar ik wil graag weten watvoor webshop jij hebt (ik wil kijken)?? :-[

Ik heb een webshop in vogelbenodigdheden. Pellets, snacks zoals gedroogd fruit en noten, zaadmengsels.

Ahum, nee doe maar niet. Pascal houdt er mee op. Ik heb net vanmiddag besteld bij http://www.de-vogelkelder.nl/OptiBird%20Medium%207.5%20kg./d12817/18/1/smenu5/482/

Oi, wat jammer. Jij bestelt nu dus bij Aventura. Die ken ik al  ;)

Ik ben idd voornemens om te stoppen. Het is voor mij bijna niet meer te combineren. De webshop doe ik er voor de lol partime bij. Ik heb zelf gewoon een baan in de ICT van 40 uur. Alleen die 40 uur is de laatste maanden eerder 50 tot 60 uur. Het is rete druk en dat resulteert in het probleem dat ik mijn webshop niet goed kan runnen op het moment. Bestellingen versturen is het probleem niet, maar het is eerder de marketing en administratie wat er bij komt kijken.

Door mijn tijdgebrek kan ik geen tijd steken in het promoten van de webshop met als doel te groeien. Hierdoor blijft mijn klantenkring te klein.

Ik moet dus knopen doorhakken nu. Ik heb gisteren nog contact gehad met mijn leverancier en die heeft mij weer aan het twijfelen gebracht.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #50 Gepost op: oktober 26, 2011, 09:34:27 am »
Kaya. inmiddels een paar dagen overgezet op optibird. Ik kan het gewoon kopen bij de dierenarts hier zo'n beetje om de hoek. Ik had haar vrij snel overgezet alleen merk ik vandaag dus dat haar poepjes niet erg lekker ruiken  tongue2
Ik las in jou stukje Pascal dat Coco daar ook last van had. Dit gaat over?

Hoi Dianne,

dit hadden Japie en Cocootje idd ook. Ruikende ontlasting. Is een normale reactie, omdat de darmen gaan reageren op het andere voer.

Dit gaat in de meeste gevallen weer over. Bij mij is het zo dat Japie en Cocootje af en toe nog last hebben van ruikende ontlasting, bij hun komt het bij tijd en wijle terug. Ik moet ze eigenlijk op die momenten even Yakult gaan geven.

Offline Joortje

• Net zelfstandig
« Reactie #51 Gepost op: oktober 26, 2011, 09:44:29 am »
Oi Pascal, 50 uur, plus webwinkel, plus vogels....  :CENS Ja, heb je wel tijd en energie voor nodig!
Twijfel vreet echter aan je. Knopen hakken is het beste denk ik altijd. Geeft rust en concentratie voor de rest.
Ben je een éénpitter of werk je bij zo'n Cap Gemini of zo?

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #52 Gepost op: oktober 26, 2011, 09:58:14 am »
Ben je een éénpitter of werk je bij zo'n Cap Gemini of zo?

Ik werk voor een detacheringsbureau en werk op dit moment voor 2 klanten. De woensdagen bij de ene klant. De rest van de dagen bij de andere.

Offline Joortje

• Net zelfstandig
« Reactie #53 Gepost op: oktober 26, 2011, 10:06:23 am »
Twee klanten. Ja, dat is heel veel. Volgens mij is twee klanten voor totaal 40 uur meer dan 1 klant 45 uur. Sterkte! Ook met het beslissen!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #54 Gepost op: oktober 26, 2011, 10:32:08 am »
Hoi Dianne,

dit hadden Japie en Cocootje idd ook. Ruikende ontlasting. Is een normale reactie, omdat de darmen gaan reageren op het andere voer.

Dit gaat in de meeste gevallen weer over. Bij mij is het zo dat Japie en Cocootje af en toe nog last hebben van ruikende ontlasting, bij hun komt het bij tijd en wijle terug. Ik moet ze eigenlijk op die momenten even Yakult gaan geven.

Jij geeft Yakult met dezelfde rede dat ik kaya biogarde yoghurt geef? Vanwege de goede bacterieen?
Ik zal straks bij de boodschappen ook weer eens biogarde meenemen dat heb ik al een tijdje niet meer gegeven.
Sterkte met je keuzes en dubbele banen. Zo zit ik momenteel ook. Maar ik heb de 2de baan genomen om mijn toekomst veilig te stellen. Ik bouw het een op en bouw het ander langzaam af. Maar heb momenteel weinig vrije tijd. Maar wie weet komend jaar weer...
Succes met keuzes maken.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #55 Gepost op: oktober 26, 2011, 10:33:40 am »
Jij geeft Yakult met dezelfde rede dat ik kaya biogarde yoghurt geef? Vanwege de goede bacterieen?
Ik zal straks bij de boodschappen ook weer eens biogarde meenemen dat heb ik al een tijdje niet meer gegeven.
Sterkte met je keuzes en dubbele banen. Zo zit ik momenteel ook. Maar ik heb de 2de baan genomen om mijn toekomst veilig te stellen. Ik bouw het een op en bouw het ander langzaam af. Maar heb momenteel weinig vrije tijd. Maar wie weet komend jaar weer...
Succes met keuzes maken.

Thanx  :-*

Idd voor de goede bacterieen  :thumsup:  Het zorgt voor een evenwicht in het darmenstelsel. Zowel bij mens als gaai :)

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • los pajaros
« Reactie #56 Gepost op: oktober 26, 2011, 15:13:17 pm »
Ik heb altijd gedacht dat Yakult en biogarde yogurt ook melkprodukten waren en dat dit slecht was voor vogels  ???

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #57 Gepost op: oktober 26, 2011, 15:21:19 pm »
Succes met je beslissing Pascal ;) Snap wel dat het heel druk voor je is!

Ik heb een paar weken geleden ook optibird besteld.. Binkie(bb) raakt het niet eens aan(en ja, ik weet hoe je moet overzetten op pellets ;)) Nu zitten mijn voliere vogels naast zaad(omdat ik ook kanaries, zwakke vogels ed heb durf ik ze niet helemaal over te zetten) op optibird en zij vinden het redelijk lekker! :thumsup: Voor de voliere is dit een blijvertje :thumsup:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #58 Gepost op: oktober 26, 2011, 15:42:16 pm »
Ik heb altijd gedacht dat Yakult en biogarde yogurt ook melkprodukten waren en dat dit slecht was voor vogels  ???

Bert idd. melkproducten mogen ze niet hebben omdat ze dit niet kunnen verteren. Yoghurt is hier een uitzondering op. Ik meen uit mijn hoofd gezegd dat dit met de soort vetten of eiwitten te maken heeft die verschillen tussen bijv. melk en yoghurt.

Zoek het forum maar eens af op yoghurt en je zult zien dat dit in verschillende topics is besproken en dat ook vogelartsen soms adviseren yoghurt of yakult te geven.

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • los pajaros
« Reactie #59 Gepost op: oktober 26, 2011, 17:09:45 pm »
Ok  :thumsup:
Bedankt voor de info  :thumsup: