Al zoek je naar catharina's dan krijg je (bijna) altijd dat het zeer rustige beestjes zijn, weinig herrie enz..
Nu heb ik al een paar keer gelezen dat een catha weg moet vanwege de herrie, of juist omdat ze te druk zijn.. in ieder geval dat het gedrag van catha's gewoon tegenvalt..
Zelfde verhaal bij mijn jongen, 1 is naar Amsterdam verhuist, heel druk vogeltje, gelukkig betrekt zijn baasje hem bij heel veel dingen, gaat mee naar het werk, intelligentie speeltjes gekregen enz.. Daar gaat het nu echt wel lekker mee...
Een ander jong is naar een vriendin gegaan, zij had al een kanarie, samen in de kooi gedaan, hier gaat het prima(meer ruimte ook wel natuurlijk, maar een kanarie bijt hier eerder een catha als anders om), en het werd vechten. Inmiddels zitten ze allebei appart maar de catha is heel druk, en valt ook vaak haar moeder(van m'n vriendin dus

) aan...
Raar toch??? Ik heb verder geen ervaring met huiskamer catha's, die van mij zijn vrij rustig, behalve al zien ze elkaar ff niet, jeetje, dan is het hier ook een giga herrie...
Worden catha's in de huiskamer wel vaker druk/schreeuwerig? Is het toch meer een voliere vogel??

Ik weet het niet meer hoor