@ Vivke : Ikzelf ben van Sint-Niklaas
@ Antonia : Bedankt om rechtuit te zijn.Eerlijk gezegd had ik dat gevoel al langer,dat het niet meer echt goed zou komen tussen mij en Sonny..
Ik wilde nog een poging wagen,omdat het normaal de bedoeling was dat Sonny later met mij zou meegaan.
Mijn ouders zijn beide 60 jaar,dus wrs zal Sonny hen overleven,en dan weet ik niet wat er met hem zal gebeuren.
Ik weet dat het deels mijn fout is,ik had in het begin niet bang moeten zijn na die eerste beet,maar deels vind ik het ook de fout van mijn ouders (vooral mijn moeder dan)
Sonny speelt baas over haar,maar ze lijkt het niet door te hebben,gedrag dat zij bij momenten grappig vind,daar krijg ik de kriebels van.
Als Sonny bij mijn vader zit kan ik wel dichter bij hem komen zonder dat hij zich misdraagt,maar als mijn ma in de buurt is...
Moet toegeven dat ik best een traantje moest wegpinken toen ik je reactie las,omdat,wat ik hier al maanden verkondig wordt eindelijk bevestigd door iemand anders.
Hier in huis vinden ze dat ik overdrijf,dat ik hem gwn moet laten doen,en dat hij me niet zal bijten,maar mijn gevoel zegt iets anders.
Mijn ma steekt het op het feit omdat het een amazone papegaai is,en dat we beter een grijze roodstaart genomen hadden.
Mijn mening? Had niet veel verschil uitgemaakt,want wij hebben vroeger zo eentje gehad,en die was qua karakter tegenover mij praktisch hetzelfde als Sonny.
Mijn ma gaf hem alles toe,en ik moest de beten incasseren (als 8 jarige)
En het is niet dat ik bij alle vogels zo bang ben.Hier in de buurt zit iemand met een kakatoe,en die kan ik zonder problemen pakken (en die snavel is best groter dan die van Sonny),in de dierenwinkel achter de hoek zit een gele voorhoofdamazone,niemand mag eraan komen,maar als ik in de winkel kom kan ik hem zonder problemen aaien en bij me nemen.
En ik wist van op voorhand waar ik aan begon,ik had maanden van te voren informatie over amazone papegaaien opgezocht.
Ik heb me de eerste weken (voor de beet) echt enorm veel met hem bezig gehouden,elke dag met mijn hand in de kooi om hem te leren opstappen,dan kreeg hij een pitje.
Van mij mocht hij er pas uit als hij op mijn hand zat,maar als ik niet thuis was mocht hij direct uit zijn kooi vliegen naar buiten.
Ik ben ook degene die dagelijks zijn verse groentjes snijd enzo,de kooi staat niet ver van onze eettafel,en als wij aan het eten zijn,krijg Sonny een apart bakje met groentjes enzo in.
Ik ben ook degene die elke dag (bijna heel de dag) tegen hem praat als hij in de kooi zit.Alle woordjes die hij tot hiertoe kan zeggen heeft hij van mij geleerd,ook de deuntjes om te fluiten.
Ik weet dat zijn gedrag op een dag fout zal aflopen,heb dat hier al met hand en tand uit proberen leggen,maar volgens hen overdrijf ik,en als hij naar mijn gezicht vliegt mag ik me niet wegtrekken zeggen ze.
Ik heb in het begin vele traantjes gelaten,omdat ik dacht,wat heb ik in godsnaam fout gedaan waardoor het zover is gekomen.En nu lijkt het alsof hij een pik op mij heeft,en al de rest denkt dat het in mijn hoofd zit,waardoor ik me bij momenten al slecht gevoeld heb.
Mijn droom was altijd,dat als ik alleen zou wonen dat ik dan een papegaai in huis wou nemen,eentje dat zich volledig hechtte aan mij,en waar ik een levenslang kameraadje aan zou hebben,maar na deze 'mislukking' ben ik daar niet meer zo zeker van.