Auteur Topic: Tweedejaars opleiding tot parkieten keurmeester  (gelezen 14207 keer)

Offline smie

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweedejaars opleiding tot parkieten keurmeester
« Reactie #15 Gepost op: mei 02, 2011, 16:53:48 pm »
 ??? ze blijven wel geelflank geten dus ja  ??? ;)

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #16 Gepost op: mei 02, 2011, 17:12:42 pm »
Pssstttt,  er zijn wel standaardeisen hoor  ;)
http://www.nbvv.nl/tt/downloads/standaardeisen/Pyrrhura.pdf

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #17 Gepost op: mei 02, 2011, 21:51:51 pm »
Pssstttt,  er zijn wel standaardeisen hoor  ;)
http://www.nbvv.nl/tt/downloads/standaardeisen/Pyrrhura.pdf
  doh ja dat is waar alleen zijn deze van 2005 mij is gezegd dat volgend jaar deze weer herzien gaat worden om up to date te maken  :thumsup:

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #18 Gepost op: mei 19, 2011, 16:04:53 pm »
De les van Adri van kooten is alweer voorbij, wat een kennis heeft die man over de australische parkieten.  :thumsup:
Adri had voor de les een prachtige powerpointpresentatie gemaakt en hierop waren ook veel foto's te zien van parkieten in australie waar Adri zelf al een paar keer is geweest, lijk me trouwens machtig mooi om ze daar allemaal in het wild te zien vertoeven. 
Ik had wat neo's en bourke meegenomen en Henri 2 bergparkiet poppen de rest zat of in de kweek of was de eigenaar van op vakantie.
Ik had een bourke van 2010 meegenomen die dit jaar op de tt's zal gaan draaien samen met de andere,   iedereen kon niet anders dan deze 92 punten geven want het is een prachtige vogel waar we er hier nog meer van hebben  :dance:   het huiswerk was ook goed gedaan en de 10 vragen na de les had ik er maar 1tje fout dus toch opgelet in de les   ;D
Volgende keer Forpussen en overige pacific soorten van Rien Steenbakkers, met de hulp van Henk van der Meer (Broto) die als gast komt met Forpussen.   :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #19 Gepost op: mei 19, 2011, 16:16:56 pm »
Hee wat leuk, Henk als gast! En wat goed van je Bourke zeg!  :thumsup: Gaat erg goed daar op die opleiding met je!

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #20 Gepost op: juli 29, 2011, 09:24:56 am »
zo vakantie de lessen gaan weer verder in augustus 

28 mei Les 5 Forpussen en de bolborhynchus familie, leraar Rien Steenbakkers gast keurmeester en kweker van forpussen Henk van der Meer.
Henk had van eigen foto's een mooie verzorgde powerpointpresentatie gemaakt waarin je duidelijk verschillen kon zien tussen misty, amerikaans geel, amerikaans wit, overgoten en nog veel meer. :thumsup:
Ook had hij 17 forpusssen bij de andere aspiranten hadden nog wat catharina's en ayamara's bij elkaar een mooie collectie om eens door te nemen.
Rien had ook voor de verzorgde powerpointpresentatie gezorgd over de overige familie en die werden dan ook doorgenomen. Tijd om te keuren had ik niet ik moest die middag om 1300 uur naar huis wegens een communie in de vriendenkring.  :(

Ik had de catharina's wel mee besproken en toen het eigenlijk tijd was om te eten nog met Henk langs de forpussen gelopen en benoemd van de 17 1 fout dus herkennen gaat al goed bij die groene happers :dance:   toch in de korte lesdag weer wijzer geworden dus op naar de volgende les   :thumsup:

Henk bedankt dat je naar de les wilde komen met je forpussen  :arms:

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #21 Gepost op: juli 29, 2011, 09:26:23 am »
25 juni les 6 Aziatische parkieten en overig, leraar Francis Kriesels.
Kijk hier komt het van pas dat Zahir in dezelfde opleiding zit, hij is kweker van halsbanden, pruimekoppen en nog veel meer van dit werelddeel hij had er dan ook 22 bij om te laten zien en vooral de verschillen in de mutaties te herkennen. Doordat Zahir ook lezingen hierover geef had Francis met zahir geregeld om ook de presentatie hiervan te doen met aanvulling van Francis is dit goed gegaan 
Halsbanden is toch maar anders dan de andere soorten parkieten alles bleek op bij een opbleekfactor maar de snavel blijft altijd het zelfde van kleur. Mooi was om te zien de pallids die hij bij had, jammer was wel dat ze flink in de rui waren allemaal en hierdoor minder staart hadden dan ze zouden moeten hebben, om deze rede hebben we ook de vogels besproken en niet gekeurd de min punten werden er teveel   na de vakantie beginnen we met overige pacificsoorten en neophema's / Rosella's kunnen de jongen al mooi oefenen voor op de Tentoonstellingen :thumsup:  nog 2x huiswerk en de rest praktijk, dus keuren, keuren, bijzittingen en praktijkdagen op de PSC Show in Soest en de grote parkieten show in Beek  o ja en dan nog examen    :nailbiting: :dance:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: juli 29, 2011, 11:31:11 am »
Succes met je examen!! Komt vast goed!!  :thumsup:

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #23 Gepost op: juli 29, 2011, 12:24:53 pm »
Heel veel succes met je examen  :-*

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #24 Gepost op: juli 29, 2011, 13:12:58 pm »
Bedankt maar die is pas in december theorie en januari praktijk dus ik heb nog even  :wave:
Eers nog even bij zitten op keuringen bij Neophema plaza hier en broto zit ik ook  :dance:

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #25 Gepost op: juli 29, 2011, 13:15:23 pm »
ooooh tegen die tijd wensen we je nog wel een keer succes  :)

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #26 Gepost op: juli 29, 2011, 14:08:48 pm »
ooooh tegen die tijd wensen we je nog wel een keer succes  :)
  ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #27 Gepost op: juli 29, 2011, 18:19:56 pm »
Bedankt maar die is pas in december theorie en januari praktijk dus ik heb nog even  :wave:
Eers nog even bij zitten op keuringen bij Neophema plaza hier en broto zit ik ook  :dance:

Oooh gesellie!!!  :thumsup:

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #28 Gepost op: november 09, 2011, 16:39:19 pm »
Loop hier een beetje achter maar vooruit de vakantie is allang weer voorbij en we gaan er weer tegenaan.  :dance:
27 augustus les 7 overige pacific soorten / neophema's en rosella's van Rien Steenbakkers.
Ze stonden weer klaar de neophema's die mee naar de les gaan. Als ik met de kiskooien in de kooi kom zitten er al vrijwilligers bij de deuren van de vluchten, vooral splendids krijgen graag de aandacht.
Het was een leuke dag met keuren en bespreken erbij, Rien had zelf wat bourkes en rosella's meegebracht en in de andere zaal was het technische dag voor de tropen keurmeesters.
Hieronder zaten ook enkele parkietenkeurmeesters die op hun eigen technische dag niet konden komen. George (neo)was er hier 1 van na een ochtendje van zilverbekkies te hebben gehad kwam hij met bespreken van de parkieten bij ons in de les bij. :thumsup:
Rien en trouwens geen ene leraar maken hier problemen van omdat je dat weer een zicht op de vogels krijg vanuit een andere hoek.
De bespreking ging goed we liggen met de punten vrij dicht bij elkaar, een Rosella van Rien had ik te hoog gezet maar heb dit met zijn bourkes ruim goed gemaakt, hij was even bang dat ik er rekening mee houden dat ze van hem waren maar had dit niet gedaan.

Volgende les  17 september van Kor Zegelaar overige pacific soorten.

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #29 Gepost op: november 09, 2011, 16:40:11 pm »
17 september  overige pacific soorten van Kor Zegelaar.
Allemaal hadden we een paar vogels bij om zo nog even te kunnen oefenen voor volgend jaar het echte werk. Waar Kor vooral op let is of je je opmerkingen die je op het briefje zet ook overeen komen met de punten per rubriek. :CENS
Ik zal een voorbeeld geven de eerste rubriek is de rubriek formaat, model,houding en conditie, als de maat van de vogel goed is dus hij is niet te groot of te klein is het formaat goed. Als deze goed van model is dus als de vogel op stok zit kijk je niet onder de vleugelbochten omdat zijn borst ervoor zit is dit goed, is het model zo van tjonge die is mooi dan is dit prima. Zolang je in deze rubriek goed zet is het 27 punten dit is standaard maar zodra je er prima zet is deze rubriek 28 punten. Dat is waar Kor ons flink bij in de gaten houdt en ons op de vingers tik als het nodig is. De keurbriefjes gaan dan ook met Kor altijd mee naar huis om ze nog eens na te lopen. Als we ze dan terug krijgen heeft hij aangegeven hoe en waar op te letten. Piet Ooijen doet dit overigens ook hier leer je flink van want je weet ook gelijk of de eigenaar van de vogel de opmerkingen die je op het keurbriefje had geplaatst goed zijn.   :thumsup:

Volgende les is een praktijkdag de gehele vrijdag voor de  PSC tentoonstelling in Soest.