vooruit, ik ben op erg jonge leeftijd vanmiddag opa geworden ! we hebben een eitje!

ik kwam vanmiddag thuis en zag dat smokey wat vreemd achter de ingang van het blok zat te schommelen en blazen naar mij, ik zeg sas, morgenochtend ligt er een ei in hoor (voorgevoel door de vreemde beweging die smokey maakte) en ja hoor een paar uur later ligt er een eitje in.
het aftellen en wachten op meer eitjes kan dus beginnen (hopen wij).
wat het fruit betreft, helaas, ze moeten er niets van hebben tenzij aangeboden uit onze monden eter ze er "iets" van (mininimaal), banaan, mandarijn, peer, appel etc etc we hebben ze al van alles voorgeschoteld van vers tot gedroogde mixen, alleen witlof vinden ze echt berelekker en sprinten er op af als ze het zien. ik ben best bereid het eens in een gepureerde vorm aan te bieden, wellicht willen ze er dan wel wat van.
de pyrrhuras eten in ieder geval wel echt alles wat de naam fruit heeft.
in mijn vorig post had ik nog wat vraagjes over het kiemzaad, is er iemand die mij raad kan geven hierbij. moet ik op zoek naar een compleet gemengd kiemzaad of kiemzaad van 1 soort?
even een vraag erbij waarvan ik het antwoord gewoonweg niet kan vinden op dit forum of google, hoe lang kan een eitje zonder de warmte van moeders/vaders? ik zie smoke namelijk op een stok zitten slapen en het eitje ligt helemaal alleen tussen de kokosnootharen

groetjes
steef
ps, goh vivke, je zou denken dat het werk is geworden voor marc