Hoi,
Ik ben Berrie, 16 jaar oud en woon in Veldhoven (bij Eindhoven).
Ik ben helemaal gek van parkieten en papegaaien, binnen zitten nu ook 3 tamme valkparkieten:
Charlie:

Ze ziet er een beetje slecht uit, we hebben haar ~3 weken geleden overgenomen van iemand die geen tijd meer voor haar had, ze heeft zichzelf aardig geplukt. Ook heeft ze waarschijnlijk verkeerd eten gehad, als je een zak chips openmaakt dan flipt ze helemaal uit

maar ze is nu herstellende en is ingespoten tegen mijt en morgen gaan we ze ontwormingsspul geven.
King:

Mijn allereerste valkparkiet, toen we hem kochten bij de wkeker dacht hij dat het een man zou worden, vandaar de naam king. Ze blijkt een pop te zijn.
Kiki(de linkse):

De knuffelbeer van de drie, hij vindt het het fijnst als 'ie rond zijn nek/kuif geaait wordt, maar soms is hij een beetje chagrijnig. En voor de naam hetzelfde geval als bij King, maar dan andersom

Verder heb ik buiten ook een voliere waar op dit moment 1 koppel valkparkieten (Witmasker man en geparelde pop) en 1 koppel grasparkieten zitten.
In de toekomst zou ik een graag een papegaai in huis willen het liefst een blauwgele ara maar ik moet nog even kijken in hoeverre dat mogelijk is met mijn ouders en de prijs