Auteur Topic: Pootje au!!!!  (gelezen 6797 keer)

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
Re: Pootje au!!!!
« Reactie #15 Gepost op: augustus 01, 2011, 12:56:36 pm »
Het is toch wel raar met dat teentje. Hij kan er mee door zijn kooi klimmen, maar als je er aan voelt dan is het wel slap. Het lijkt wel alsof hij een peesje kapot heeft. Hij kan zijn tenen wel samenvouwen (als een paraplu) maar geen vuist maken??
Het spanningsgedrag in zijn kooi blijft, wordt niet veel minder, en hij wil ook niet meer in zijn hokje slapen. Hij zit veel aan dat teentje te frummelen met zijn snavel.

Maar hij eet, speelt, fluit, kletst en slaapt wel????  :CENS

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #16 Gepost op: augustus 01, 2011, 16:54:27 pm »
Naar de dierenarts!

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
« Reactie #17 Gepost op: augustus 03, 2011, 12:33:43 pm »
Ja, die kon er weinig van zeggen. Kan vanalles zijn. :CENS

Maar o.k. gisteren leek het ook allemaal weer een stuk beter te gaan. Hij poetst er minder aan, zit weer op 2 poten en is niet meer zo onrustig in zijn kooi. Vandaag laat hij ook weer duidelijk zien dat hij meer met die poot doet. Soms wat spanningsgedrag, maar verder niet. Gisterenavond zat hij lekker op zijn "pootje au" en had hij zijn andere pootje opgetrokken.

We zullen moeten afwachten of en wat hij er aan over houd.  ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: augustus 03, 2011, 12:58:16 pm »
Als ik het zo hoor, gaat het echt goed hoor!!  :thumsup: Jammer toch he zoiets, dat dat gebeurd is. Krijg je van dat stresserige gedoe van je vogel, is echt sneu.. Maar het komt goed!!  :thumsup:

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
« Reactie #19 Gepost op: augustus 26, 2011, 09:39:33 am »
We zijn weer terug uit Bella Italia, en het is prima gegaan. Ondanks zijn pootje au genoot hij van de reis en eenmaal op de camping aan het Gardameer, zag je hem met de dag beter worden. Hij is zijn poot weer meer gaan gebruiken, loopt niet meer mank, en liet geen spanningsgedrag meer zien. De wond op zijn teen is nog niet genezen, maar is wel dicht en ziet er mooi schoon uit.
Van de vakantie heeft hij genoten. Iedere dag lekkere temperaturen, als het te warm werd aircootje aan, en heel veel aandacht van campinggasten. Helemaal top.

En nu we weer terug zijn, zijn we ook weer terug bij af wat betreft zijn spanningsgedrag. Hij rent heen en weer over zijn stokken, vleugels half gespreid, springt soms zomaar in het niks en bijt constant in de wond die zijn teen nog heeft. We kunnen volgende week in Utrecht terecht, laten we hopen dat zij een oplossing hebben.
Voorlopig proberen we hem in zijn kooi maar zoveel mogelijk af te leiden met lekkere dingetjes en halen we hem met regelmaat er uit, want op zijn andere standaards is hij wel rustig.

Hebben jullie adviezen hoe we het beste om kunnen gaan met dat spanningsgedrag?

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #20 Gepost op: augustus 26, 2011, 10:49:26 am »
Kooi op een andere plek, of andere kooi misschien  ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: augustus 26, 2011, 11:18:15 am »
Oei oei, de link moet weggenomen worden.. als kooien niet zo duur waren zou ik zeggen een andere kooi en een andere plek!!? Misschien kan je deze verkopen en een andere zoeken op MP?

Dit is een serieus probleem hoor, dit moet je echt niet hebben want het is drama als ze dat hebben, ik heb er zo behoorlijk wat zien veranderen van een leuke ontspannen vogel in een getraumatiseerde!!

Offline baloutje

• Aangepikt eitje
« Reactie #22 Gepost op: augustus 26, 2011, 11:40:02 am »
mischien zit ik helemaal verkeerd maar kan dat spannings gedrag niet de uitwerking zijn van zijn avontuur in de tuin na het drama alphen (winkelcentrum)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #23 Gepost op: augustus 26, 2011, 13:23:53 pm »
Andere kooi of de indeling flink veranderen lijkt een mogelijke oplossing.

Erg vervelend dit  console

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
« Reactie #24 Gepost op: augustus 26, 2011, 16:35:24 pm »
mischien zit ik helemaal verkeerd maar kan dat spannings gedrag niet de uitwerking zijn van zijn avontuur in de tuin na het drama alphen (winkelcentrum)

Hee balou, ik zal je even bijpraten.
Jacco heeft een week of wat geleden vreselijk bekneld gezeten met zijn teen tussen de deur van zijn kooi. Zelfs zo erg dat zijn teen best eens verbrijzeld kan zijn. Wij hebben ons in eerste instantie gericht op het herstel van zijn teen, omdat die er heel beroerd uit zag. Toen dat wat beter ging merkten we pas op dat hij in zijn kooi spanningsgedrag laat zien, waarschijnlijk omdat hij zijn kooi associeert met de pijn die hij had.
De teen hersteld, maar heel langzaam. We zijn kort na dat ongeval met vakantie naar Italie gegaan en daar heeft hij geen spanningsgedrag laten zien, en nu na 3 weken zijn we weer terug en is het spannignsgedrag meteen er weer.

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
« Reactie #25 Gepost op: augustus 26, 2011, 16:39:08 pm »
Misschien moeten we zijn vakantiekooi maar uit de caravan halen en hem tijdelijk even daarin zetten?

Hebben jullie nog meer tips? Kunnen we dit ook begeleiden door middel van extra aandacht? Veiligheid door nabijheid, dus veel bij ons laten zitten? Of zijn dat juist de verkeerde dingen?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #26 Gepost op: augustus 26, 2011, 18:49:41 pm »
Dat zou ik echt niet doen extra aandacht etc helpt niets, zodra hij weer in de kooi moet zal hij weer asscocieren ;) Dit is echt heel moeilijk ;)

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
« Reactie #27 Gepost op: augustus 27, 2011, 16:18:13 pm »
Gisterenavond hebben we Jacco zijn kooi verplaatst, voor het raam staat hij nu. Ik had er een snoepstok in gehangen en hij heeft lekker de hele avond zitten knabbelen en weinig spanning laten zien. En wie zat er vanmorgen weer lekker in zijn slaaphokje! Juist!  :thumsup:
We hebben met elkaar afgesproken dat zodra een van ons thuis is, die Jacco uit zijn kooi haalt. Op zijn speelstandaards is hij wel rustig. En op die manier komt hij dan geen rust te kort.
Dus toen ik vanmiddag thuis kwam van boodschappen doen, had mijn dochter hem lekker op zijn hanging basket gezet en daar zit hij nu lekker een dutje te doen.
Ik heb 4 nieuwe snoepstokken gehaald en die verspreid door zijn kooi gehangen, ook op de plek waar hij met zijn poot tussen de deur heeft gezeten. Kijken of het werkt zo.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: augustus 27, 2011, 17:27:55 pm »
Nou dat klinkt al een heel stuk beter!!  :thumsup:

Offline watje

• Pas uitgevlogen
  • croky
« Reactie #29 Gepost op: augustus 27, 2011, 20:12:42 pm »
mocht het echt niet gaan in zijn kooi, ik heb 2 kooien 1 thuis en 1 bij mijn ouders als ik weg ga of op vakantie.
die mag u evt wel tijdelijk lenen om te kijken of dat helpt.
ik moet dit weekend nog weg maar vanaf zondag staat deze tot okt leeg
kijk maar als het niet gaat mail me maar
sterkte en beterschap :-*