Bonteboertjes zijn geweldig, maar onderschat je niet

Ze zijn misschien heel klein maar kunnen echt lastig zijn en hebben een behoorlijke opvoeding nodig. Mijn bb'tje van 3,5 jaar is me nu redelijk aan het uitproberen, schreeuwen, bijten.. Gister had ie nog een haat-aan-baasje dag

, dat is echt niet leuk..
Ik heb wel eens gehoord dat een grijsje opvoeden gemakkelijker is dan een bb, weet niet of dat waar is want ik heb geen grijsje

En iemand met 2 edels en een dwergara(redelijke schreeuwerds) zei dat hun bb'tje het hardst kon schreeuwen..

Ook hebben bb'tjes heel erg last van omslaand gedrag; als je heerlijk met hem/haar zit te kroelen kan ie de volgende seconde vol aan bijten, zulke acties zijn vaak niet echt te voorzien...
Genoeg negatieve reclame
Het zijn ook heerlijke, lieve clowntjes die ontzettend lachwekkend zijn

En hoe ze omgaan met andere vogels, elk vogel is een individu, je kunt echt niet zeggen hoe ze gaan reageren.
Misschien heb je een verschrikkelijk monster

die je valkjes niet kan verdragen, misschien een lief bb'tje die prima overweg met je valkjes kan, je moet ze in ieder geval nooit alleen laten op de speelboom, en al helemaal niet in de kooi. Als een bb'tje boos wordt dan kan hij een valkje met gemak doodbijten, zal misschien niet snel gebeuren, maar het kan wel!
Binkie is best makkelijk met andere vogels, hij accepteerd ze, samen uit 1 hand eten, samen op 1 boom zitten, het gaat allemaal, maar kroelen oid niet.
Dit is Binkie met Snoopy vorig jaar, dit is al echt geen klein valkje, en een heerlijk pinnig ding, als Bink te dichtbij kwam dan gaf Snoopy gewoon een knauw

(moet je ook heel erg mee oppassen)

Zie je het verschil in snavel?!