Inderdaad, verschil in zitstok diktes is ook goed voor de pootspieren.

Met katoenen zitstokken ben ik het helaas niet eens... Mijn persoonlijke ervaring met katoen is niet zo goed namelijk

Ik vind het levensgevaarlijk spul en weet dat bijna elke vogeleigenaar het heeft, maar ik niet meer...
Mijn parkietje Mickey is met zijn pootjes een keertje in een touw vast komen te zitten, ik was niet thuis. 's avonds toen ik thuis kwam zag ik hem pas hangen, helemaal verzwakt, voor 99% dood

Met veel moeite heb ik de touwtjes van zijn pootjes af kunnen halen en hij is ruim een week meer dood dan levend geweest.. Langzaam begon hij weer op te knappen en hij is nu al weer heel lang zijn eigen, oude ik

maar helaas wel met 1 half-stomp pootje en een paar nageltjes minder!

(merkt er zelf gelukkig niets meer van)
Ook is het niet goed voor ze al eten ze katoen op, ik ken vogels die daaraan overleden zijn.. Het gaat zich ophopen in de darmen en dat kan de dood van een vogel betekenen

Ik heb mijn lesje hieruit wel geleerd en heb al mijn katoen een paar jaar geleden weg gegooit, nu heb ik alleen nog maar sisaltouw en henneptouw... En daar ben ik wél over te spreken ook al is het wel wat duurder, maar 99% veilig en daar gaat het me om!