Auteur Topic: Donder en Flo, Krieltje en Specs... Wie heeft een man voor Feathers??  (gelezen 34824 keer)

Offline Joortje

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Juke, mijn signaalhond en maatje
Re: Feathers krijgt een huis, bij Donder en Bliksem. En nu komt Flo bij hem wonen.
« Reactie #135 Gepost op: december 22, 2011, 20:19:52 pm »
Oké, ga ik nu doen! Weinig verstand... blond hè

Offline Joortje

• Net zelfstandig
Re: Feathers krijgt een huis, bij Donder en Bliksem. En nu komt Flo bij hem wonen.
« Reactie #136 Gepost op: december 22, 2011, 23:43:24 pm »
Flo komt morgen! Feathers en ik zijn er bijna klaar voor, maar..... moet Flo eerst logeren in een eigen kooitje, of kan ie gelijk in de kooi van Feathers....?

Ik zal even de situatie voorleggen. Naast de speeltuin staat Feathers' kooi, zodat ie van de kooi uit meteen op de speelplaats kan klimmen. Maar hij slaapt NIET in zijn kooi, hooguit even zijn middagdutje. Boven de speelplaats hangt namelijk zo'n slaapzakje en tegen vijf uur klimt ie naar het plafond en kruipt daar in om te slapen.

De kooi staat dus de hele nacht leeg en wordt overdag eigenlijk alleen gebruikt om zich even terug te trekken. Soms zijn Donder en Bliksem daar ook op bezoek om een graantje mee te pikken.

Ik denk zelf, dat ik Flo als ie aankomt even in een apart kooitje moet zetten en hem daar de eerste nacht moet laten slapen, met het kooitje boven op Feathers' kooi? En dan de volgende ochtend, als iedereen al aan het spelen is, hem in Feathers' kooi zetten met de deurtjes dicht?

Graag jullie advies!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #137 Gepost op: december 23, 2011, 00:24:41 am »
flo kan vliegen ,feathers niet

kan feathers terug naar zijn stekkie klimmen als hij per abuis naar beneden komt/dondert

ik zou flo toch in de kooi zetten , het is ook nog erg vreemd en eng hé

Offline Joortje

• Net zelfstandig
« Reactie #138 Gepost op: december 23, 2011, 03:24:32 am »
Feathers heeft uit zijn kooi een touwladder hangen. Hij gaat regelmatig op excursie naar de keuken, gewoon ff checken :hart:. En dan na de ochtendwandeling via zn ladder weer terug in zn kooi ;D

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #139 Gepost op: december 23, 2011, 10:02:13 am »
hier is de situatie anders. hier zijn ze 's nachts wel in de kooi (en als ik niet thuis ben)
Baloutje heeft hier in eerste instantie een aparte kooi gekregen en ik heb hem en Knabbel laten wennen buiten de kooi.
De situatie bij jou is dus heel anders. Want wat ga je doen met Flo?
is hij eigenlijk gewiekt? ja toch? zo nee ga je hem wieken?
en ga je flo ook 24 uur los laten?
Ik zelf heb de vogels die hier nieuw kwamen direkt even samen gelaten buiten de kooi. even kenniis laten maken. Als het ooit weer nodig is(hopelijk duurt dat heeeeeel lang) doe ik het weer zo?
Hoe denkt Willeke er over? die kent Flo.....

succes vanmiddag!

Offline Joortje

• Net zelfstandig
« Reactie #140 Gepost op: december 23, 2011, 10:14:04 am »
Hoi Ien! Willeke komt Flo straks brengen, kunnen we ook overleggen. Flo is al gewiekt maar kan redelijk "vliegen". Misschien moet ie korter, weet ik nog niet...
Donder en Bliksem zitten nu bij Feathers in de kooi trosgierst te eten, gezellig! Ze vliegen rond 17 uur altijd terug naar hun eigen kooi, een paar meter verderop. Feathers natuurlijk niet, maar die verdwijnt naar boven :) Zodoende wordt Feathers kooi een beetje een gemeenschappelijke recreatieruimte ;D. Flo komt rond 1530, dan is het nog licht. Ik kan hem dan wel even op het speelterrein naast de kooi zetten. En voor de nacht daar laten slapen? Als ie gewend is, mag ie ook 24 uur los (behalve als blonde Greet er is, die komt me dan helpen met poetsen en neemt ook haar grote herder mee. Die doet de vogels ook niks, maar ik kan het dan niet overzien en dan ben ik bang dat er een vogeltje plat getrapt wordt of zo).

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #141 Gepost op: december 23, 2011, 10:20:42 am »
Flo is een kooi gewend dus in het begin zal ik hem daar in doen als er niemand bij is(of als greet er is  :) )
Leuk hoor dat feathers bij jou 24 uur los is.!!!
hoewel ik het zlef niet zal doen als ik niet thuis ben.....
Want wat als zij aan een plant of erger elektra gaat knagen? of zich ergens verstopt of niet weg kan? of behang gaat scheuren?
heb je daar wel eens aan gedacht?
wil je niet bang maken hoor maar zal mij onrustig maken...

Offline Joortje

• Net zelfstandig
« Reactie #142 Gepost op: december 23, 2011, 10:32:57 am »
Behang heb ik niet ;D Maar als Flo op de grond zit "graast" hij altijd. Hij eet ook niet uit een bakje :) Zijn pellets moet ik gewoon op de grond in zn kooi gooien, dan gaat ie lekker struinen en zoeken. Zonder gekheid, Donder en Bliksem vliegen weleens in mijn grote ficusboom en van daaruit naar een klein javaboompje in het raam aan de andere kant van de kamer en dan gaat Feathers ze lopend achterna, maar ik heb ze nooit "rare" dingen zien doen en meestal blijven ze rond het speelterrein...
Ik wil me geen zorgen maken, ik ben meestal thuis, maar ik wandel natuurlijk met Juke en doe boodschappen, ga weleens shoppen enzo. Maar werken doe ik nog een paar maanden niet... (vroeger 4x6 uur).

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #143 Gepost op: december 23, 2011, 10:41:52 am »
ik bedoel niet dat ik wil dat je je zorgen maakt maar wel afvraagt of het veilig is en zo nee wat je er aan kan doen....
ik maakte mij ook niet snel zorgen maar toen Happy van de hyacint zat te bunkeren had ik wel een probleem....
Toen Vaaltje en Happy het behang sloopte vond ik dat wel jammer.....
en sinds Knabbel en Babbel van de gordijnen vraten heb ik wel inkijk ;)

Eigenlijk maak ik je er alleen op attend dat gevaar soms in een klein hoekje zit. En als Feathers wat ouder wordt gaat zij mogelijk op onderzoek uit.
maar als jou huis veilig is en jij voldoende thuis bent is dat prachtig

ik ben wel eens benieuwd naar een foto van Feathers als dat mag  :hart:

Offline Joortje

• Net zelfstandig
« Reactie #144 Gepost op: december 23, 2011, 11:42:08 am »
Absoluut! Ik ben alleen een lousy fotomaker en ik heb een hele stomme camera (telefoon), maar....

Bovenin Donder (oranje) en Bliksem (rood) en Feathers op het touw eronder :hart:

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #145 Gepost op: december 23, 2011, 12:23:22 pm »
Wat een schattekes! paradijsje waar ze leven! :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #146 Gepost op: december 23, 2011, 17:58:29 pm »
dat wat ineke zegt joor is wel iets om over na te denken hoor
er kan wel wat gebeuren als je er niet bent ,het is natuurlijk ook wat ze zo gewend zijn

ikzelf zou het nooit kunnen ,men katten lusten graag verse hapjes  :nailbiting: en ik zou het men eigen nooit vergeven

Offline willuku

• Net geringd
« Reactie #147 Gepost op: december 23, 2011, 19:33:42 pm »
Ik ben bij Floorjte, donder, bliksem en featers geweest! Helemaal mooi!! Echt een super plek waar ze kunnen zitten, vliegen en klimmen! Echt een walhalla voor de vogeltjes!
Bliksem is Opaline :D Echt een beauty. Feathers is een klein schatje, En donder ging er gelijk met Flo vandoor ;) Daar stak bliksem tog even een stokje tussen ;)
Het was heeel gezellig! En we werden met open armen verwelkomt! Het was echt super gezellig! Lieve mensen, mooie grote hond, en mooie goed gevulde kooien! Ik heb er een goed gevoel over! Ze gaan het heel gezellig krijgen! En Floortje..Het is denk ik idd het beste als hij voorlopig in de kooi slaapt tot hij gewend is.....Maar je moet maar even kijken ;) Heel vroeger toen ik Cico net had liet ik altijd de kooi open, groot gevlochten touw naar het eiland..ook als ik niet thuis was. Kijk maar hoe het gaat...Maar ik denk dat het voor de eerste nachtjes het veiligt is als hij in de kooi slaapt!  :thumsup:

Offline Joortje

• Net zelfstandig
« Reactie #148 Gepost op: december 24, 2011, 00:01:22 am »
Feathers heeft een vriend! Het gaat zo ontzettend goed, meteen! Het leek even alsof Donder met Flo weg zou lopen, maar daar stak Bliksem echt een hele grote kromsnavel tussen :).
Willeke en haar gezin kwamen hem brengen, vanmiddag. Het was heel leuk om iedereen even te ontmoeten, gezellig!!Flo heeft kennis gemaakt met allemaal en is daarna met Feathers in de kooi gestopt. Feathers schrok zich even een ongeluk, want Flo wilde meteen naast hem zitten ENG!! Maar jullie raden het nooit..... ze slapen nu samen in een slaapzakje en Flo kroelde Feathers op zn kop :hart:. Ik ben er helemaal ontroerd van. Ik gunde het Feathers zo! Wij zijn allemaal blij.
Ik houd jullie op de hoogte -maar mijn visite is net weg en ik moest (heel lekker) koken en nu neem ik nóg maar een wijntje om t af te leren en daarna ga ik heel tevreden slapen. WELTERUSTEN ALLEMAAL!

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #149 Gepost op: december 24, 2011, 00:19:17 am »
wat goed dat het allemaal zo vlug samen kan, (zegt deze stikkie jaloers)
flo zal misschien voelen dat feathers wat anders is en daarom zo lief  :hart:

maar gauw weer wakker joortje ,ik wil  :pics: