Auteur Topic: MANNEN AANGEHOUDEN VOOR ILLEGALE HANDEL IN EXOTISCHE VOGELS  (gelezen 1772 keer)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
MANNEN AANGEHOUDEN VOOR ILLEGALE HANDEL IN EXOTISCHE VOGELS
« Gepost op: februari 01, 2012, 19:34:10 pm »
sorry, wist niet waar ik dit moest plaatsen :-[

Datum incident: 01-02-2012 Locatie: Rotterdam en Spijkenisse - District/dienst: De Eilanden Korps / overig
Datum publicatie: 01-02-2012 18:35

De politie heeft op woensdag 1 februari een 36–jarige Rotterdammer en een 58–jarige man uit Spijkenisse in hun woningen aangehouden. Ze worden verdacht van onder meer verduistering, opzetheling, handel in exotische vogels en het toebrengen van leed bij de vogels. Het onderzoek staat onder leiding van het Functioneel Parket.

Het Interregionaal Milieuteam Zuid West heeft vanmorgen doorzoekingen gedaan in drie woningen in Rotterdam en Spijkenisse. Ook werd een doorzoeking verricht in het Nederlands Opvangcentrum Papegaaien (N.O.P.) in Veldhoven waar één van de verdachte werkzaamheden verrichtte.

Het vermoeden is dat de 36-jarige verdachte uit Rotterdam exotische vogels uit Suriname heeft ingevoerd en dat de 58-jarige man uit Spijkenisse hem hierbij faciliteerde.

Bij de doorzoekingen is een aantal vogels, zijn geldbedragen en een vuurwapen inbeslaggenomen.

De Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (NVWA) heeft bijstand verleend aan het onderzoek.

bron: politiepersberichten.nl

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Re: MANNEN AANGEHOUDEN VOOR ILLEGALE HANDEL IN EXOTISCHE VOGELS
« Reactie #1 Gepost op: februari 01, 2012, 19:48:37 pm »
Jeetje....  :(

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #2 Gepost op: februari 01, 2012, 20:10:17 pm »
héhé stop dat nu nooit   :(

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: februari 01, 2012, 23:48:33 pm »
Ik ben hiervan vanavond op de hoogte gesteld, maar kan ik er nog weinig zinnigs over zeggen.

Ik kan alleen vanuit mijn intuitie reageren en die zegt me dat dit aan alle kanten stinkt en dat de bewuste NOP medewerker onschuldig is. Ik ken de persoon in kwestie en ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij zich met deze praktijken zou inlaten.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #4 Gepost op: februari 02, 2012, 00:04:37 am »
Ik lees net een reactie van iemand op een krantenartikel en die heeft op zich wel een punt.

Citaat
Ik snap hier niet goed aan wat er zo interessant is aan t feit dat ie bij t NOP werkte... deze verbinding stelt het NOP wederom onterecht in een kwaad daglicht.

wat iemand in zijn prive tijd doet heeft de werkgever etc weinig mee te bemoeien

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #5 Gepost op: februari 02, 2012, 10:09:51 am »
Ze pakken toch niet zomaar iemand op? En doen toch niet zomaar huiszoekingen? Ze moeten gegronde redenen hebben voor huiszoeking anders krijgen ze de toestemming daar niet voor. ??? Bovendien is er van alles in beslag genomen.
Maar ............... ik zal me neutraal opstellen, zoals het hoort. Ik wacht af wat de verdere bevindingen zullen zijn.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #6 Gepost op: februari 02, 2012, 10:53:48 am »
Nel,

die mensen die die rechtzaken hadden aangespannen hebben gezegd dat ze er nog lang niet klaar mee waren en dat ze door zouden gaan met hun strijd. Ze gaan gewoon over lijken om hun doel te bereiken. Dat hebben ze wel laten zien om de overleden directeur te beschuldigen om een reden te hebben om het bestuur weg te kunnen laten sturen.

Ik sta er dan ook absoluut niet van te kijken als dit vanuit deze hoek in gang is gezet.

Desondanks heb je helemaal gelijk dat ze niet zomaar invallen doen. Maar mijn gevoel zegt me gewoon iets anders. Dat de NOP hierin betrokken wordt is een logisch gevolg vind ik. Heel vervelend en heel jammer dat nu weer moet gebeuren. Het is alleen jammer dat men het kan lezen alsof de NOP betrokken zou zijn in deze handel.

En ook hierin geldt weer. We wachten geduldig de onderzoeken af :(

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #7 Gepost op: februari 02, 2012, 11:58:18 am »
Nee hoor, ik heb geen moment gedacht dat de NOP hierbij betrokken zou zijn, maar ik heb vraagtekens bij de 2 opgepakte mensen. Waarom zou iemand die bij het NOP werkt niet zulke lage dingen kunnen doen?
Ik ken iemand van heel nabij die ouderling in een kerk was en ondertussen de verschrikkelijkste dingen deed. Oftewel: mijn vertrouwen in de mensen is zeer laag en ben van mening dat ieder mens tot slechte dingen in staat is, vaker de makkelijkste weg kiezen (voor geld of eigen geneugten) dan zijn geweten raadplegen en nee te zeggen.
« Laatst bewerkt op: februari 02, 2012, 12:04:34 pm door Bobbie »

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #8 Gepost op: februari 02, 2012, 13:28:37 pm »
Waarom zou iemand die bij het NOP werkt niet zulke lage dingen kunnen doen?

Daar heb je helemaal gelijk in hoor. Ik geef hem alleen nog het voordeel van de twijfel omdat ik hem er niet voor aanzie. Het is maar een gevoel en ik kan het helemaal mishebben. ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: februari 02, 2012, 20:02:08 pm »
We zullen er wel achter komen neem ik aan ;) Er zijn psychopaten die ook doodnormale vriendelijke mensen lijken ;)