Auteur Topic: Nieuwe foto's :-)  (gelezen 61721 keer)

Offline Betty

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
  • Jack & Jill
Re: Nieuwe foto's :-)
« Reactie #435 Gepost op: augustus 10, 2012, 14:50:52 pm »
Ja je bent er maar druk mee  ;D

Offline ecyoj

• Pas uitgevlogen
  • Miss Elmo
« Reactie #436 Gepost op: augustus 10, 2012, 14:58:18 pm »
ja :) ze moet in een veilig huisje komen
 :-*
ik ben er ook heel blij mee

Offline RelicBert

• Eendags kuiken
  • Geslacht: Man
« Reactie #437 Gepost op: augustus 11, 2012, 13:45:43 pm »
Vandaag is het officieel: Elmo is een vrouwtje. :thumsup:

Offline ecyoj

• Pas uitgevlogen
  • Miss Elmo
« Reactie #438 Gepost op: augustus 11, 2012, 17:16:19 pm »
 :thumsup: :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #439 Gepost op: augustus 11, 2012, 21:50:22 pm »
 :thumsup: :thumsup:

Offline marnix

• Pas uitgevlogen
  • Croky&inna
« Reactie #440 Gepost op: augustus 13, 2012, 16:47:15 pm »
 :dance: :dance:  :-*

Offline Alex

• Aangepikt eitje
  • Pukkie
« Reactie #441 Gepost op: augustus 15, 2012, 23:35:36 pm »
Zooo, eindelijk weer een paar foto's van  :a036: Ziggy... dat is uiteindelijk zijn naam geworden...

De eerste week in zijn kooi laten wennen aan zijn nieuwe omgeving en natuurlijk aan ons. We regelmatig geprobeerd om hem een zonnebloempitje, trosgierst of pijnboompitje uit de hand te laten eten, maar dat vond hij maar niks.

Deze week mocht hij eruit en dat was natuurlijk feest... als een straaljager sjeest ie door de woonkamer... niet normaal wat zijn Pyrrhura's snel.

Tja en dan beginnen met "tam" te maken... maar dat wil helaas nog niet zo lukken. Zeker niet omdat hij geen beloning wil aanemen. De hele week bezig geweest om hem een pitje of wat gierst te laten eten uit de hand... nope.. niks... nada... hij moet niets van die handen hebben ik kwam niet dichterbij dan een centimeter of 10. Dan ging ie achteruit om aan te geven: "Hey jo, dichtbij genoeg..." Na 5 dagen proberen geen steep verder...  ??? Hij is absoluut niet bang of schichtig, maar die 10 cm was gewoon de max. Op zich gaat ie er ook niet vandoor zolang ik maar niet te dicht in de buurt kom....

Vandaag het toppunt: Meneer heeft er genoeg van, klimt uit zichzelf de kooi in en gaat op zijn gemak de fruitstukjes zitten verorberen in zijn kooi  :angry:

Dus ikke pissed... dat gaat mooi niet gebeuren en het bakje met fruit uit de kooi gehaald...

En toen de doorbraak: Nou als je dan fruit wil... een dun lang reepje appel gesneden en hem dat aangeboden... eerst even voorzichtig maar toen... ja hoor hij knabbelde ervan terwijl ik het vast had :dance: :dance: :dance: en had het helemaal op gegeten tot aan mijn vingers :dance: :dance:

Ziggy nog een paar reepjes appel gegeven en toen een zonnebloempitje... en ja hoor nu nam hij het wel aan... :dance: :dance:

Het begin is gemaakt... ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor hij op durft te stappen... in dit tempo een jaar denk ik :seestars:

Misschien toch beter geweest als ik hem had laten kortwieken door Betty....  ???

Hier nog wat foto's:

Ziggy kan al goed landen op zijn kooi...

Kijk mij nou zitten...

En de het bewuste stukje appel:

Offline ecyoj

• Pas uitgevlogen
  • Miss Elmo
« Reactie #442 Gepost op: augustus 15, 2012, 23:50:59 pm »
ik moet nog even 4 daagjes wachten  :dance: :dance:

Offline Alex

• Aangepikt eitje
  • Pukkie
« Reactie #443 Gepost op: augustus 16, 2012, 00:17:20 am »
Tja, die laatste daagjes duurde bij ons ook lang...  :nailbiting:

Offline ecyoj

• Pas uitgevlogen
  • Miss Elmo
« Reactie #444 Gepost op: augustus 16, 2012, 10:12:30 am »
ja zeker :) maar we zouden het ook naar vrijdag avond kunnen zetten :-[ :) :) dan is het minder warm anders zou ik tot volgende week  moeten wachten pppffff das te lang hhahahahahahah

Offline ecyoj

• Pas uitgevlogen
  • Miss Elmo
« Reactie #445 Gepost op: augustus 16, 2012, 10:13:04 am »
mooi foto`s alex, vogel ook hoor hahahah
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2012, 10:15:00 am door ecyoj »

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #446 Gepost op: augustus 16, 2012, 10:14:02 am »
Hij is prachtig!
Fijn dat het gisteren iets beter ging en ehhhh wieken kan toch altijd nog!!

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #447 Gepost op: augustus 16, 2012, 11:04:29 am »
ja zeker :) maar we zouden het ook naar vrijdag avond kunnen zetten :-[ :) :) dan is het minder warm anders zou ik tot volgende week  moeten wachten pppffff das te lang hhahahahahahah

Lieve schat op vrijdag werk ik  ;)

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #448 Gepost op: augustus 16, 2012, 11:05:11 am »
Hij is prachtig!
Fijn dat het gisteren iets beter ging en ehhhh wieken kan toch altijd nog!!

hahahaha Alex is nogal ongeduldig geloof ik ;)

Offline Alex

• Aangepikt eitje
  • Pukkie
« Reactie #449 Gepost op: augustus 16, 2012, 11:05:44 am »
Tja dat weet ik, maar zeker de eerste keer moet het goed gebeuren. Ik heb nog niet gezocht naar een goede VA in de buurt van Rotterdam/Gouda.

En ik denk dat ik een slechte ervaring heb met wieken... de vorige vogel was heel erg tam, echter vingers :angry: als een pitbull vloog hij erop. Pukkie kon je dan ook alleen handelen met een ovenwant aan. Als ie op je schouder zat was er niets aan de hand maar als hij je vingers zag, haphaphap hap... Het was gekomen na het wieken en het is me nooit meer gelukt om het af te leren. De eerste twee jaar hadden we nergens last van met hem, konden we knuffelen en kroelen met onze vingers. Hij viel zelfs in slaap in je hand. Maar na de wiek actie....

Dus vandaar dat ik er ook niet helemaal een goed gevoel bij heb... maar: Gezien de snelheid en behendigheid van Ziggy ben ik wel bang dat de kans groot is dat hij ontsnapt. We hebben danwel hangslotjes op de kooi zodat de kinderen de kooi niet open kunnen maken (zo weten ook dat dit niet mag, maar ja... ze zijn 2 en 4...) Dus wat is hier wijsheid? Hij heeft de eerste dag een keer een klein ongelukje gahad met de spiegel in keuken :nailbiting: gelukkig had hij het meteen door en ging het niet frontaal dus niet te hard...

En mijn grootste vraag blijft... hoe krijg je Ziggy het meest tam... gewiekt op ongewiekt?

En welke methode gebruiken jullie? https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=25360.0 Ik vind persoonlijk methode 3 het mooiste, zeker gezien de prachtige blauwe buitenste veren...