Op dit mooie zonnige dagje heb ik weer een heleboel foto's gemaakt! Heerlijk om een vrije zondag te hebben en de hele dag in de tuin te kunnen zitten, echt genieten. De tuin wordt steeds mooier nu er steeds meer bloemen gaan bloeien, ook de rozen op het graf van onze lieve rosé Roosje gaan bloeien.

Met Sjimmie heb ik een rondje door de tuin gelopen en daarna heeft hij zich lekker uit kunnen leven in een bos graszaden. Zo leuk om hem dan zo te zien genieten, zijn woordjes ''Sjimmie lief?'', ''Sjimmie lieverdje?'', ''Wat is t'r?'' en duizenden kus geluidjes ontbreken hier niet aan.

Zowel een nestje van de barmsijsjes als een nestje van de grijskaplijsters zijn mislukt. Ik vond het wel erg leuk om de nestjes en de eitjes met elkaar te vergelijken, omdat de lijsters de grootste vogels uit onze tuinvoliere zijn en de barmsijsjes de kleinste. Hier dus de foto's! :

DiamantduifjesDe twee jonge diamantduifjes zijn alweer een tijdje uitgevlogen, het zijn mooie en vooral schattige duifjes. De volwassen diamantduifjes zijn heel erg tam, er kwam er zelfs een op de schoot van mijn vader zitten. Ben benieuwd of de jongen ook zo tam worden! Mama duif zit sinds kort weer te broeden!

RijstvogelsIn mijn (parkieten)volière hebben de rijstvogels al een aantal weken 3 jongen. Mijn rijstvogels hebben een tik dat ze alleen op de grond willen broeden, waardoor dat nou komt? Geeeen idee.

Het is in elk geval lastig om een mooie foto te maken van de jongen, omdat je ze haast niet kan zien; maar hier is dan toch een foto! :
Roodkuif kardinalenEn dan de roodkuifjes... tja, de roodkuifjes zijn ontzettend leuke vogels. Het is net een echt gezinnetje! Het wordt nog moeilijk om dit jong naar een nieuw baasje te laten gaan. Soms heb je dat, dat er een jong bij zit die gewoon zo leuk is dat je hem eigenlijk absoluut niet weg wilt doen. Helaas is dat niet anders, er kunnen niet meer dan twee roodkuifjes in een volière gehouden worden. Nu dus nog maar even volop genieten van ons kleintje!
Hier is een foto van de ouders, op het moment zijn ze in de rui, dus ze zien er niet zo strak uit als dat ik ze op de foto had willen zetten:

En hier is ons kleine kuifje
PuttersDe drie jonge putters staan op het begin van uitvliegen; misschien vandaag nog! Een ukkie zit al de hele dag op de rand van 't nestje! Zooo lief. Ik verwacht dat dit zeker net zulke tamme vogels worden als de ouders, aangezien het nestje in een boompje op het terras is en ik geen enkele indruk op de jongen maak als ik van dichtbij naar ze aan het kijken ben.

Japanse nachtegalenDe japanse nachtegalen zijn al een tijdje uitgevlogen. Het zijn sowieso drie jongen, maar misschien zelfs wel vier! De ouders beschermen hun kindjes goed en kwetteren luidkeels als je langs de jongen loopt. 't vrouwtje zit alweer op een nieuw nestje, met tot nu toe, drie eitjes.
Twee jonge nachtegaaltjes:

De ouders:

Roodruggen - Zoef en Zooey De roodruggen hebben 7 eitjes die binnenkort uit kunnen komen. Nu hebben ze eerder dit jaar een nestje gehad, waarbij alle jongen na 1 dag dood gingen. Ik hoop zooo dat het dit keer wel goed gaat! Als dit niet zo is dan ga ik niet meer met die twee kweken. Het mannetje komt af en toe gezellig bij zijn meisje in het kastje zitten knuffelen!

Kakariki's - Tommie en PukkieDe jongen van Tommie en Pukkie zijn allemaal al uit het nestkastje geweest. Vandaag zelfs een hele tijd! Ik heb besloten om de meest bonte (wildkleur/geel) te houden, het is een popje en ben echt weg van haar. Nu heb ik vandaag een tijd naar een van de cinnamon bonte jongen gekeken en oooh, wat is dat toch ook een leukerd! Misschien dat ik dan toch twee popjes hou? Jeetje, wat is het toch lastig haha, het liefst hou ik ze alle vier!

Zo, dat was een groot verslag, maar het dagboek is weer helemaal bijgewerkt. Hopelijk vinden jullie het leuk om te volgen!
Nog een fijne zondag!