Auteur Topic: Nieuwe Pyrrhura! (rocky!)  (gelezen 12933 keer)

Offline ortix

• Net geringd
Re: Nieuwe Pyrrhura! (rocky!)
« Reactie #45 Gepost op: juni 09, 2012, 14:45:07 pm »

hum hum ,snijbonen en courgette zijn wel groenten hé ferry  tongue2

oohh en btw, laat rocky toch wat langer bij sil zitten ,ze heeft hem net en je pakt hem weer af cheesy2

en we zijn er ook achter gekomen dat rocky niet de duurdere bananen soort eet, alleen de goedkope haha.
Vanavond meloen uitproberen, aardbeien boompje en tomaten zijn ondertussen ook `geplant` op onze balkon haha

Offline ortix

• Net geringd
« Reactie #46 Gepost op: juni 09, 2012, 21:10:52 pm »
daarnaast is mij vandaag ook iets overkomen wat ik dacht van huh... zie hieronder de foto's

en rocky is gek op Sil dr haar!

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #47 Gepost op: juni 09, 2012, 22:12:48 pm »
ahhh wat lief  :hart:

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #48 Gepost op: juni 11, 2012, 11:15:17 am »
ja leuk hey!
Marcus doet dat ook. op zijn rug/zij op mijn hand liggen en dan wil hij graag stoeien met mijn vinger. Gaat hij ook leuke geluidjes maken alsof hij echt aangevallen wordt, maar als je stopt pakt hij mijn vinger met zijn snavel en trekt die tegen zijn buikje aan alsof hij wil zeggen "ga nou door".

Gaat heel goed bij jullie zo te zien!

Offline ortix

• Net geringd
« Reactie #49 Gepost op: juni 11, 2012, 23:16:23 pm »
ja leuk hey!
Marcus doet dat ook. op zijn rug/zij op mijn hand liggen en dan wil hij graag stoeien met mijn vinger. Gaat hij ook leuke geluidjes maken alsof hij echt aangevallen wordt, maar als je stopt pakt hij mijn vinger met zijn snavel en trekt die tegen zijn buikje aan alsof hij wil zeggen "ga nou door".

Gaat heel goed bij jullie zo te zien!

klinkt bekent in de oren haha, als die hier op mijn buik(je?) loopt.. dan wil ik hem soort van aaien en dan gaat die met mijn vinger stoeien.. en gaat die vanzelf op zijn rug leggen op mijn vinger met 1 poot beet te pakken zodat hij zijn buikje en andere pootje kan wassen haha

En als die ons in onze vinger bijt (soms wel echt hard) en we zeggen NEE tegen Rocky, dan stopt die ook gelijk ermee.

Op het moment vindt hij de volgende dingen al lekker: brocolie (ofzo), gourgette, banaan, appels, meloen, snijbonen, augurk en komkommer! Zo'n beetje de dagelijkse dingen dus :)
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2012, 23:18:36 pm door ortix »

Offline ortix

• Net geringd
« Reactie #50 Gepost op: juni 16, 2012, 16:03:15 pm »
housten, weve got a problem.

sinds 2 dagen wilt rocky zijn eten aan mij geven... gewoon negeren toch? (ik kan meer met hem doen dan sil...)

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #51 Gepost op: juni 16, 2012, 21:41:42 pm »
oeps....inderdaad negeren en misschien iets minder aandacht van jou en meer aandacht van Sil??

Offline ortix

• Net geringd
« Reactie #52 Gepost op: juli 17, 2012, 17:04:53 pm »
Een (kleine) update over rocky.

Je ziet dat rocky volwassen wordt en best wel eigenwijs en zijn eigen willetje kan hebben. De laatse tijd gaat die ook dansen voor ons (hoofd/nek op en neem bewegen samen met zijn lichaam) en het lijkt erop alsof die gaat praten? alsof een papegaai probeerd te praten.. probeerd rocky ook wat te zeggen, alleen wel onverstaanbaar.

De wilgentakken van Vivke vindt hij ook erg lekker, knaagt er goed aan. Vanavond krijg ik wilgentakken vanuit de bos zodat ik ook stokken kan maken voor in zijn kooi.

Rocky probeerd heel af en toe nog zijn eten aan ons te geven maar dat doet hij nu vele male minder.. alleen hij bijt wel steeds meer, straffen door in zijn kooi te doen lijkt niet te werken.. helaas.. maargoed als dat het enige is :)

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #53 Gepost op: juli 17, 2012, 23:20:21 pm »
Met dat "dansen"zegt hij dat hij plezier heeft  :thumsup:

Offline ortix

• Net geringd
« Reactie #54 Gepost op: juli 19, 2012, 09:56:33 am »
Met dat "dansen"zegt hij dat hij plezier heeft  :thumsup:

rocky doet dit best vaak haha goed teken dus :)