Ik vraag mij serieus af of een partner zoeken altijd wel de oplossing voor bepaald probleemgedrag....
Als Marcus voorkeur heeft voor jou tov van jou partner en jullie vinden dat vervelend; dan zou je een tijdje (toch wel een week of liefst nog langer) het volgende kunnen uitproberen: jij trekt je terug tov Marcus en je partner gaat van alles met Marcus doen. Als jij hem altijd eten geeft, nu doet je partner dat, je partner haalt hem uit de kooi, speelt met hem en geeft m wat lekkers en jij niet. Zo moet Marcus zich ook wel noodgedwongen wat meer naar je partner richten.
probeer Marcus een leuk geluidje aan te leren. Als hij dan irritante geluidjes maakt, ga je dat geluidje doen, kijken of hij dat geluidje wil maken ipv het nare geluidje. Dit moet je echt heel lang volhouden.
En soms helpt het als je je "afmeldt" bij de vogel als je weggaat bijv met een: ik ga even weg; of een tot straks Marcus en je dan weer "melden" als je er bent: zoals hier ben ik weer oid. Dat helpt soms omdat de vogel dan net als een dreumesje leert dat je echt weer terug komt.
Ik hoop dat je er wat mee kan.
En onthoud, alles wat je probeert moet je een flinke tijd proberen wil je succes hebben, pogingen van 2 a 3 dagen zijn tekort en bijna altijd gedoemd te mislukken.

Succes.