Ik heb geen verstand van vogels dus stel ik hier maar de vraag, slapen vogels onder de dekens? Ik heb een pyrrhura die zodra hij de kans krijgt, heel ver onder de dekens kruipt als ik slaap. De eerste keer schrok ik me kapot. Ik werd s morgens wakker en ik was hem kwijt. Mijn man sliep nog en zei dat hij iets bij zijn hoofd had gevoeld 's nachts. Ik voorzichtig onder zijn kussen kijken. Niks. Ik verder zoeken. Zegt mijn man ineens: Ik voel wat bij mijn knie. Ligt die vogel dus onder de dekens helemaal ter hoogte van zijn knie. Ik dacht, onee hij is dood. Maar toen ik hem wilde pakken vloog hij gewoon weg. Een paar dagen later, weer hetzelfde. Vogel kwijt, lag hij weer onder de dekens. Toen ik hem wilde pakken ging hij nog verder naar beneden. Ik hem eruit gevist en hup kroop hij snel weer terug. Een keer lag hij zelfs helemaal met zijn kop opzij, toen dacht is echt nu is hij er geweest

maar nee hoor, niks aan de hand. Ik vind het heel gek hoor een vogel onder de dekens. Elke avond probeert hij het opnieuw. Nu probeer ik hem maar in zijn hok te krijgen voordat ik ga slapen want anders kan ik er donder op zeggen dat hij ergens onder de dekens beland. Ik moet er niet aan denken dat mijn man of ik ineens op dat beest gaan liggen

Doen jullie vogels dat ook? Hij heeft overigens twee slaaphuisjes. 1 zakje met een gat erin. Dat is zijn favoriet. Hij slaapt dan onderste boven met zijn staart in de lucht. Dat vond ik eigenlijk zielig dus kocht ik een driehoekje (soort tunneltje die aan twee kanten open is) maar daar wil hij niet in. Ik hoor graag of dit gewoon is.