Ik heb op marktplaats een hobby kweker gevonden.
En ik wilde eigenlijk jullie mening.
Hij heeft een koppel van een Pyrrhura Cinamon en Pyrrhura Hypoxantha.
Deze hebben een nest van 4 jonkies, waarvan er nog 1 over is. ( Een Pyrrhura Pineapple. )
Ze zijn op dit moment 8 weken, en mogen pas weg als ze volledig zelfstandig zijn.
De jonkies worden regelmatig in de hand genomen en verder volledig door de ouders opgevoed.
In huis (dus geen buiten voilere) heeft hij een aparte ruimte waar al zijn vogels zitten. ( Ook nog een koppel grijze roodstaart. )
Heb hem telefonisch gesproken en hij klinkt als een echte liefhebber.
Had ook oor naar mijn verhaal (koppel dat ik nu heb), en vertelde ook van alles uit zichzelf.
Heeft al meerdere nestjes gehad, en heeft al jaren verschillende vogels.
Dit koppel heeft maximaal 3 nestjes per jaar, en hebben nu alweer bezig met een 2e nestje.
Doet alles puur uit hobby en liefhebberij. ( Wil ook graag weten waar ze terecht komen, en dat ze GOED terecht komen. )
Verdere informatie over de ouders en jonkies:
- De ouders zijn beide geringd.
- De ouders zijn op 3 ziektes getest. ( Op PBFD, Polyoma en Chlamydia. )
- De ouders hebben een DNA certificaat.
- De jonkies zijn ook geringd.
- De jonkies zijn niet getest op DNA. ( Het is er 1, dus nu nog niet zo belangrijk. Alleen voor zn naam! )
- De jonkies zijn niet getest op de ziektes net als de ouders. ( Is dit nodig? )
Wat denken jullie? Klinkt het goed?
Of zouden jullie wachten tot er iemand van het forum een nestje heeft? ( Ben niet goed met wachten.

)
Nog vragen of informatie die ik zou moeten vragen?
En wat zou ik voor een vogel als deze ongeveer moeten betalen?
Vader ( Hypoxantha ), met rechts de moeder ( Cinamon ).

En hier het jonkie ( Pineapple ). ( En zoals je ziet zittend op zijn hand, dus ik denk zeker wel gewend aan handen. )