Auteur Topic: Kweek in 2005  (gelezen 39475 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Kweek in 2005
« Reactie #150 Gepost op: juli 05, 2005, 21:13:32 pm »
Zo hee, dat gaat echt super daar bij jou!!  :thumbsup:

Bozzee

• Gast
« Reactie #151 Gepost op: juli 05, 2005, 22:32:17 pm »
Dat gaat zeker goed, ben toch wel benieuwd naar die roodoog.  ;)

cindylouise

• Gast
« Reactie #152 Gepost op: juli 10, 2005, 21:16:39 pm »
tjemig dat gaat lekker bij jou george maar jij heb meer heb meer koppels hihihhih ik maar 2 maak niet uit ben blij voor jou als ze het maar goed hebben dat is het belangrijkstste

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #153 Gepost op: juli 13, 2005, 21:32:47 pm »
Effe kleine update van de laatste ontwikkelingen.

ZOals sommige weten had ik een bourke jong met spreidpoten.
Gelukkig had ik dit snel door en kon dus maatregelen treffen.
Ik heb de pootjes, in een natuurlijke stand, samengeplakt met een pleister. De ene kant om z'n ringetje, de andere kant de pleister zo bewerkt dat deze niet aan de poot zelf kon plakken maar wel om de poot zat.
Gisteren heb ik de pleister verwijdert en het zag ef heel goed uit. Vandaag is het jong direct uitgevlogen  :thumbsup: Oordeel zelf maar of het goed gekomen is.

De 2 eleganten groeien lekker, zitten al redelijk in de veren.

De 2 turk jonkies doen het ook prima. 1 opaline popje en 1 wk man. Is nu al te zien (denk dat ze 3 weken zijn).

Verder heb ik nog het nest met de 3 bourkjes.
2 opaline en de 3e weet ik nog niet zeker. Deze zou lachs of rubino kunnen wezen. Effe een paar dagen wachten tot de veren verder door gekomen zijn.
Iemand ervaring met rubino bourkes? Welke kleur hebben de "slagpennen" als ze dus nog niet doorgekomen zijn?

Verder in de grote voliere het koppel wat in de eerste ronde 5 jongen had: de laatste keer dat ik keek 4 eieren. Ik heb ze nog niet geschouwd.
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2005, 22:27:59 pm door Neophema Plaza »

Bozzee

• Gast
« Reactie #154 Gepost op: juli 13, 2005, 23:15:43 pm »
Je ziet er idd niets meer van dat die spreidpoten heeft gehad. Scheelt denk ik enorm dat je er op tijd bij was.  :thumbsup:

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #155 Gepost op: juli 14, 2005, 21:40:40 pm »
Heb nog even 2 fatsoenlijke foto's van de 3 bourke jongen en 1 van degene met rode ogen.
Ik gok op lachs (maar hoop heel stilletjes op rubino)

lutino elegant

• Gast
« Reactie #156 Gepost op: juli 14, 2005, 21:58:21 pm »
hallo george

de onderste foto de roodoog  word het geen lutino of rubino zijn de pennen en pen stiften (schachten)  wit dus denk ik dat het een lachs wordt heb de rubino en lutino jongen op die leeftijd meerdere malen gezien

lachs was toch fallow?

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #157 Gepost op: juli 14, 2005, 22:25:56 pm »
Nee, lachs is zeg maar een opaline met pastel tekening op de vleugels.
De vader is lachs, moeder opaline. De pop moet dan dus ook split zijn voor de pastelfactor want deze vererft recessief.

Ik ga ook uit van lachs daar de schachten donker zijn. De uiteindes die dus nu een 5 mm. uitgekomen zijn zijn vuil wit. Ik wacht gewoon nog effe en zie wel wat het daadwerkelijk wordt.

lutino elegant

• Gast
« Reactie #158 Gepost op: juli 15, 2005, 11:23:10 am »
hey george

toch lekker dat je nog steeds jongen heb (krijg) zie bij mij de bestaande koppels(kweek) allemaal in de rui vallen dus denk zelf dat er weinig tweede ronde word

hoop dat je opaline`s mooi worden en ruim ze niet gelijk anders moet je maar ff mailen met me ik zoek nog 1 opaline popje  maar heb er geen haast bij moeten eerst eens kijken bij mekaar want ik twijfel ook over 2 bourken

prettige vakantie  en zien mekaar wel

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #159 Gepost op: juli 15, 2005, 11:26:13 am »
hey george

toch lekker dat je nog steeds jongen heb (krijg) zie bij mij de bestaande koppels(kweek) allemaal in de rui vallen dus denk zelf dat er weinig tweede ronde word

hoop dat je opaline`s mooi worden en ruim ze niet gelijk anders moet je maar ff mailen met me ik zoek nog 1 opaline popje  maar heb er geen haast bij moeten eerst eens kijken bij mekaar want ik twijfel ook over 2 bourken

prettige vakantie  en zien mekaar wel

Over ruimen hoef je je geen zorgen te maken, ik heb alle jongen nog. Heb het snel ruimen/verkopen afgeleerd.

eddykiprich

• Gast
« Reactie #160 Gepost op: juli 15, 2005, 12:26:17 pm »
Ziet er goed uit! Ik heb al een aantal mensen gesproken wiens bourksen dit jaar helemaal niets doen, inclusief mezelf (2 koppels).

Dat van die spreidpoten vind ik erg knap gedaan! Complimenten.

poemke

• Gast
« Reactie #161 Gepost op: juli 15, 2005, 12:37:43 pm »
dit hoort zich allemaal veelbelovend aan....geweldig al dat nieuw leven

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #162 Gepost op: juli 20, 2005, 09:28:31 am »
Super George. Dat jong heeft het getroffen met zo'n baasje..  :)

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #163 Gepost op: juli 22, 2005, 13:08:03 pm »
Het jong doet het perfect. Volgende week gaat hij/zij samen met de ouders de voliere in.

De 3 bourkjes doen het ook prima, 2 opaline en 1 lachs. De pop zal dan ook split moeten wezen dus ik kan de boekhouding weer compleeet maken.
De 2 elegantjes staan denk ik op het punt van uitvliegen.
De 4 elegant eieren staan op uitkomen
Vanochtend de laatste eieren bekeken en daar zitten iig 2 bevruchte tussen. Dit betreft een koppel bourkes wk x opaline.

Als alles mee zit kom ik zelfs ringen tekort (afhankelijk of alles blijft leven en hoeveel eieren er uiteindelijk bevrucht zijn bij de bourkes). Ik heb nog 6 ringen van dit jaar en heb al een vriend benadert die ringen over heeft.

Inmiddels staan 5 kweekkooien al weer leeg. Als alles in de voliere zit gaan ik de grote schoonmaak doen. Alles schrobben en afspuiten.

eddykiprich

• Gast
« Reactie #164 Gepost op: juli 22, 2005, 15:32:22 pm »
ik heb ook nog wel een paar ringen over als je ze nodig hebt... den bosch - zaltbommel is ook niet het einde van de wereld...