Auteur Topic: Mijn Kweek 2005  (gelezen 27549 keer)

Wickingh

• Gast
Re: Mijn Kweek 2005
« Reactie #75 Gepost op: mei 13, 2005, 21:27:15 pm »
Hai,

dan heeft hij waarschijnlijk een schimmelinfectie of toch kropverzuring,je zou wat kunnen proberen met bijv. biogarde of yakult, dit schijnt nog wel eens te kunnen helpen,maar hier heeft Senna meer verstand van,

mvg Frank

senna

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: mei 14, 2005, 15:15:26 pm »
Linda,

Wat je kan doen als het erg langzaam loopt is brandnetelthee, of camillethee maken, niet sterk, en een paardruppels door het papje doen van de kleine. Deze moet steeds vers zijn en niet aan de anderen worden gegeven. Dit moet je de komende voedingen dan blijven doen als het helpt. Deze methode verdiend de voorkeur.

Loopt het nu nog niet goed door in een redelijke tijd ( bv 4 uur)  dan geef je de thee afgekoeld tot paptemperatuur PUUR. Dan mag je de eerste paar uur geen pap/eten geven. Gevolg is dat hij diaree krijgt en het sneller door loopt. Alle "vuiltjes" gaan dan ook gelijk mee naar buiten.

Kan een verstopping zijn of idd kropverzuring, maar is moeilijk te beoordelen op afstand. Doordat hij nu minder voeding krijgt, wordt hij vatbaar voor ziekte, en wordt hij steeds zwakker. En de conditie van het vogeltje was al niet groot, dus......Biogarde, danone, en yakult, worden idd ook wel gebruikt, maar vaak als laatste redmiddel.Ik gebruik liever het bovenstaande.

Verlies niet de moed, Linda.  Tabellen zijn hulpmiddelen om een beetje te vergelijken wat het gewicht is gemiddeld gezien. Maar dat geld meestal voor gezonde baby's, grootgebracht door moeders of door een kweker die ze zonder problemen van de ouders uit het nest haald.

Als je een nestje bij de ouders verwijderd omdat de baby's niet goed of niet door de ouders goed gevoed zijn dan begin je met een nestje wat een achterstand heeft en niet meer onder de gewone gewichten valt. Hou op om daar naar te kijken. Misschien klink ik nu betweterig maar zo bedoel ik het zeker niet. Weeg je baby's en kijk hoe ze groeien. Alleen zo kun je zien of ze goed groeien en/of de achterstand aan het inhalen zijn. Baby's met een achterstand is niet erg! Als ze straks ouder zijn is daar niets meer van te zien, als ze maar goed aangepakt worden. Wij zijn bij onze geboorte ook niet allemaal hetzelfde.

Blijf optimistisch en doe je best, meer kun je niet doen.

gr corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: mei 14, 2005, 15:22:32 pm »
Hai ,

tis maar goed dat ik zei, Senna heeft hier meer verstand van dan ik, ik heb mijn antwoord ook alleen maar gegeven omdat in dit soort situaties snelheid is geboden,

mvg Frank

senna

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: mei 14, 2005, 15:38:03 pm »
Ik denk ook niet dat je het fout zegt, Frank. Er zijn idd mensen die het gebruiken, maar ik ben met melkzuren altijd wat voorzichtig.

Camille en brandnetel zijn op natuurlijk basis. En ik heb hier goede ervaring mee. Bovendien kun je de pap gewoon blijven geven en wordt de baby niet zo zwak. Tenzij dat ook niet werkt, natuurlijk. Dan moet je wel.

gr corina

cindylouise

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: mei 14, 2005, 16:40:47 pm »
hoi hoe is het nu met de kleinste?

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: mei 14, 2005, 16:45:56 pm »
Dankje wel voor de info!

Maar helaas is het voor kleintje al te laat, hij is gisterenavond gestikt!  :'( Ik had um nog wat eten gegeven, en hij at toen best goed, ik wou later even kijken of ze goed lagen, maar hij bewoog al niet meer! Hij was binnen 2 min gestikt denk ik!

Dj, ziet er echt niet uit! haha ik zal vanavond nog een foto maken, de veertjes groeien erg goed! Ook bij Sjors zie ik verbetering! Hij eet echt al een echte kakariki, hij maakt echt een gigantische bende van met het eten, maarja dat doen mijn volwasse kakariki's ook!

Buiten gaat het ook super, ze hebben nu allemaal kleine veertjes enz! Ik heb 2 poppen en 3 ventjes, waarvan ik 1 pop en 1 vent hou ( toevallig is de pop van Rambo en Pino en de vent van Ukkie en Sem, dus ze zijn onverwant!!)

Ik snap echt die valken niet hoor  ???, Zwever ligt nu op 1 ei! Sinds vandaag! maar vanmorgen kwam Amy uit het blok waar zwerver in zit, en vanmiddag zat die weer met Sisi in dat zelfde blok!!! Dus ik heb ook echt geen idee van wie het ei is  ???, Ook Amy en sisi kunnen soms heel de middag naast elkaar zitten, maar soms jagen ze elkaar van het blok vandaan, het is geen gezicht!
Verder is er nog niet veel verandering, ookal wordt er wel veel gepaard!

cindylouise

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: mei 14, 2005, 17:41:45 pm »
ahhhhh zielig voor kleintje , maar gelukkig dat het met de rest goed gaat en succes verder en foto.s :)

Nanda

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: mei 14, 2005, 18:03:53 pm »
Ach, wat jammer, je hebt zo je best gedaan. :'(

Maar gelukkig gaat het met je andere vogels goed!!!!
En overal leer je van, ook al kun je er niet altijd wat aan doen

Succes maar weer

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: mei 15, 2005, 15:22:12 pm »
Ik had vanmorgen me wekker gezet om kwart over 7, helemaal suf, lag er pas om half 4 op  ::) Maar goed ik gewoon uit bed, en ben een papje gaan maken, toen ik bij het kooitje aan kwam hoorde ik alleen Sjors piepen, en toen ik het pootje van de beer om hoog deed, lag Dj daar dood  :'(
Ik heb geen idee hoe dit kon, had niets aan hem gemerkt, en hij heeft gisteren echt nog heerlijk gegeten! Ik heb nog 1 foto van gisterenavond die zal ik nu gelijk even plaatsen!

Helaas is die niet heel erg duidelijk!

Met sjors gaat het goed! We hebben haar gisteren gewassen, omdat er allemaal opgedroogde poep aan dr kontje zat, dus dat heb ik met warm water proberen af te halen, en dat is gelukt! Heb gelijk het kooitje verschoond! Heb hem gisteren gewogen en hij woog 26 gram!
Sjors rent graag even over de tafel heen!(hier was ze dus best snel dus geen duidelijke foto!

Hier wacht Sjorsje op een nieuw kooitje

Hier ligt sjors weer in een schoon kooitje, lekker onder Beertje!

Ook buiten gaat alles goed!
ZOals ik gister Zei dat Zwerver op 1 eitje lag, is nu het geval dat hij er op 2 ligt, en vanmorgen trof ik Amy in het blok! (terwijl hij 4 weken geleden nog met SIsi in een blok lag!)

De kleintjes van Pino groeien ook heel goed! Heb vandaag weer het blok verschoond dus heb nog een paar grappige foto's gemaakt van de kleintjes!
Dit is Sem nummer 10  :P ( hij heet zo omdat alle groene wildkleurtjes, net zn vlek als Sem in hun nek hebben, dus dan noem ik ze Semmetje nummer .... ( van het ringetje) DUs dit is Semmetje nummer 10 )

De 4 wildkleurtjes

Nog een foto van gistere, gezellig in het blok! Zie je al die witte vlekken op hun achterhoofd?

Dit waren ze weer, ik hou jullie verder op de hoogte hoe het verloopt!

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: mei 16, 2005, 17:15:33 pm »
Van de 3hoeks verhouding van Amy, SIsi en Zwerver snap ik echt werkelijk helemaal nix! ???
Gister lagen er 2 eitjes, en zat Amy er op, vandaag zit Sisi er op, en liggen nu 3 eitjes!
Soms komt Zwerver er ook uit, en gaat gewoon gezellig naast de pop zitten, die op dat moment ook uit het blok is!
Amy en Sisi hebben af en toe wel flinke ruzie  >:( Om te kijken wie er in het blok mag!
Ik weet niet wat ik hier tegen kan doen  ???, dus ik zal wel zien wat er uit komt!

Ook Gijsje heb nu 1 ei gelegt in een blok, Naar mijn weten is zij niet gedekt door 1 van mijn mannen, dus ik vermoed dat zij gewoon broed zit is!

De kleintjes buiten groeien echt super! Echt super lief om te zien hoe ze met de dag beter in hun veren zitten!  :hart: de oudste daar is nu 23 dagen oud!

Ook met sjors gaat het nu goed, hij eet echt super veel!en naar mijn gevoel gaat die nu ook me stem horen, want ik ben al die tijd verkouden geweest, en iedere x als ik in de kamer ben, en ik moet hoesten, dan gaat die piepen! Nu piept die ook weer omdat die wil eten! Dus ga ik hem maar even voeren!

Nanda

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: mei 16, 2005, 17:31:14 pm »
He, wat sneu weer. :'(
Het ging net weer lekker met die kleintjes.

Gelukkig gaat het met de rest lekker.
Leuke foto's heb je gemaakt hoor :thumbsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #86 Gepost op: mei 16, 2005, 17:35:35 pm »
Wat een mooie foto's Linda, vooral die van die vier tevreden vogeltjes (met die witte vlekjes op hun achterhoofd). Hopelijk gaat Sjors het wel redden!! Vast wel!! :thumbsup:

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: mei 18, 2005, 19:43:52 pm »
Nieuwe Update,

De relatie tussen me valken, wordt steeds gekker  :CENS
Nu ligt er dus in het blok 4 eitjes, Maar daarop liggen dus de valken; Zwerver( de man), Sisi ( pop), Amy (pop) en Gijsje!!(pop) Ik heb werkelijk ook geen idee van wie die 4 eitjes zijn  ???

Met de kleintjes buiten gaat t ook goed! Ze groeien goed!
OOk Sjors gaat nu lekker, hij weegt nu 38 gram! Ze wordt nu echt nieuwschierig en wild! Ik kan dr amper normaal eten geven, want echt heel de tafel zit er onder! Ze loopt van hop na her, echt niet normaal!
Hier nog een paar fototjes van haar

SJorsje aan ut eten ( foto van eergisteren)

Sjors vol gegeten in t zonnetje op tafel

Hier is ze uit het mandje proberen te klimmen, het is dr nog gelukt ook!!

Sjors is hier net gewassen in een badje! Ze ligt nu uit te rusten van alle inspanning!

Van de week heb sjors ook al achter de computer gezeten, ze vond het alleen niets, want ze kroop snel in me mauw :)

In me lip bijten vind ze ook helemaal geweldig!

Nou voor deze 1e keer wil ik wel normaal opd e foto!

Sorry voor de slecht kwaliteit van de foto's maar me webcam is nie echt super!

Nanda

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: mei 18, 2005, 19:47:30 pm »
Ohhh, hij/zij is echt een schatje, lekker bij je kroelen.
En ook lekker eigenwijs om nu al uit het mandje te klimmen.

't is echt een schatje :hart:

Enne in de voliere bij jouw........'t lijkt wel" Goede tijden, slechten tijden" zeg ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #89 Gepost op: mei 18, 2005, 19:52:16 pm »
Ja inderdaad zeg, misschien gaan ze de jongen straks met zijn vieren voeren!! Haha!

Maarre volgens mij kun je Sjors beter vastpakken bij het eten geven: Senna weet precies hoe dat moet!!! Dan kan ze  ;)niet overal naar toe lopen!!