Auteur Topic: Mijn Kweek 2005  (gelezen 27535 keer)

linnuhpin1985

• Gast
Re: Mijn Kweek 2005
« Reactie #90 Gepost op: mei 18, 2005, 20:00:58 pm »
Ja inderdaad zeg, misschien gaan ze de jongen straks met zijn vieren voeren!! Haha!

Maarre volgens mij kun je Sjors beter vastpakken bij het eten geven: Senna weet precies hoe dat moet!!! Dan kan ze  ;)niet overal naar toe lopen!!

Ja weet ik, op de foto heb ik dayt toevallig niet omdat ik anders geen foto kan maken ;)
Maar normaal heb ik haar onder dr vleugeltjes vast, maar ze is wurmt zich er zo van onder en gaat ze heerlijk over tafel tippelen!! maar het is wel lache hoor, na 10 min zit ze toch vol met eten, dus komt wel goed, is af en toe best irritant hehe

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: mei 23, 2005, 18:55:23 pm »
NIeuwe Up-date!

Buiten in de voliere gaat het goed,

Amy en zwerver liggen nu op 8 eieren, zoals je op de foto ziet, ligt zwerver er op 5, en er liggen nog 3 eitjes onder Amy

De kleintjes van Pino en Rambo gaan echt lekker!!
Met zn 5e in een schoon blok

BIng

Ik vind het allemaal wel goed

Buiten vind ik het toch leuker geloof ik

Met zn 4tjes

Gijsje die heeft 3 eitjes gelegd, zonder te weten met wie zij is gepaard dus ben benieuwd!

Ook met sjors gaat het super!
Hij woog gister 52 gram!! Ook zn veertjes gaan nu door komen! Ik zal binnen kort weer een foto van hem maken!

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: mei 28, 2005, 19:04:40 pm »
Nieuwe update

Heeel vreemd allemaal, maar Amy en Zwerver en vooral SIsi niet te vergeten, liggen nu op 11 eieren, en naar mijn gevoel zijn er 7 bevrucht!! Zowel Amy en sisi samen (2 poppen) broeden, als Amy/zwerver, en Sisi/Zwerver! Ik snap dr echt helemaal nix van  ???

Helaas had ik gisteren een zware tegenvaller met dat warme weer!! Die kleintjes kwamen iedere x door het invlieggat in het blok, dus ik op een gegeven moment kijken, wantja toch het zonnetje stond er op, maar helaas was ik al te laat!! 1 van de kleintjes was al dood door de warmte :'(!! Het was een mooie forse man, die een gele kop kreeg!  En er lag er nog 1 met heel zn kop scheef, dus k heb snel de andere 4 jonkies er uit gehaald, en buiten in de voliere in een veilingkistje gezet! Dat duurde niet lang dus, want nog na geen 5 min gingen ze fladderen en lopen door de voliere!! Ze hebben het verder wel overleefd, vandaag ook de zijkant van het blok open gezet zodat ze frisse lucht kregen!

Gijsje ligt op 5 onbevruchte eitjes!

Ook met sjors gaat het super!! hij is ech zn super lomp vogeltje hehe  ;D
Hij krijgt nu veertjes enz echt super grappig, hij vind het echt super lekker als ik hem in een bak met water zet, vorige week moest k um nog vasthouden, vandaag bleef die zelf al staan! en ging rondje lopen!! echt zoow lief!! Er lagen hele kleine pluimpjes in het water, want hij is echt aan ut verharen! Hij plukt zich ook al! en probeert steeds zn staartje te wassen, maar dan valt die om!!  :hart: en hij doet er echt alles aan om na het eten bij je te zitten!! hij gaat nu huppen en beetje fladderen, ben erg benieuwd wat dit voor gestoort beestje dit word hehe  ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #93 Gepost op: mei 28, 2005, 20:10:11 pm »
Gelukkig dat je de rest van de kleintjes gered hebt! :thumbsup: Sjors zal vast een geweldige vogel worden (is ie al natuurlijk!)..

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: mei 29, 2005, 13:01:57 pm »
Heb hier nog een paar leuke fotootjes

Bing, mijn vogeltje.. Krijgt een gele kop :)

Zwerver op zijn 11 eitjes!

Dit is het jong dat eigelijk van Ukkie en Sem is, een mooie wildkleur man!

Dit is een lief popje die ook een gele kop krijgt

gezellig met zn alle

nog een xtje

Mijn sjorsje!

Nanda

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: mei 29, 2005, 13:36:36 pm »
Wat een leuke foto's weer :thumbsup:

Schattig hoor, hoe ze zo bij je zitten :hart:

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #96 Gepost op: juni 04, 2005, 11:40:34 am »
Nieuwe Update

Helaas is er gister nog een jong gestikt vanwege het benauwde weer.. het blok stond gewoon open, maar toen me ma klaar was in de voliere en het blok weer dicht wou doen, lag het JOnkie van Sem.. Helaas al met zn pootjes omhoog, en kop slap!

Verder gaat het bij Sisi, Amy en Zwerver goed!! Ze hebben nu 1 jonkie! die is gisteren geboren, het is echt nog net geen neon geel dons, maar lijkt er wel veel op  ;)! Gisteren toen het geboren was, lagen ;Sisi en Zwerver er op, en net toen ik ging kijken lagen Amy met Zwerver er op! Dus k weet niet wat ik hier van moet gaan denken, maar denk als je door 3 ouders wordt groot gebracht dat je het dan och wel mag overleven?? ;D Ben verder echt heel benieuwd hoeveel er daar nog uit komen!! wantja er liggen toch 11 eitjes!! Maar ik kan niet goed kijken omdat de eitjes konstant door 2 valken warm wordt gehouden!

Ook sjors is nu helemaal geweldig, echt overal groene en gele veertjeS! Hij echt gigantisch nieuwschierig! Hij eet nu zelf al kleine beetjes trosgier, en er staat een klein bakje met parkieten voer, en daar zit die ook iedere x in te pikken!
 Verder is die nu bezig met zn evenwicht te houden, hij valt nogalus van me hand af! Opstappen kan mevrouw ook goed haha, alleen ze valt er vaak nog af. dus ja wel lief hoor  :)

Gijsje ligt op 6 eitjes, en ik zag dat Remi vanmorgen uit het blok kwam, waar de eitjes van Gijsje liggen. dus k ben benieuwd!
K hou jullie op de hoogte!!

Nanda

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: juni 04, 2005, 12:00:00 pm »
Wat naar dat er een jong gestikt is :'(

Maar verder gaat het erg goed zo te horen :thumbsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #98 Gepost op: juni 04, 2005, 12:22:43 pm »
Super Linda! Wat een leuke foto met die kleintjes allemaal bij je... :thumbsup:

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: juni 06, 2005, 19:46:58 pm »
Alle 3 de jongen zijn nu uitgevlogen.. echt weer een gefladder door de voliere heen!!

Bij Amy, sisi en Zwerver gaat het goed!! 3 jongen!

familie foto

Met sjors gaat het goed, hij gaat nu ook parkietenzaad eten, althans daar loopt dit in te graaien, en dan stopt die wat in zn mond en daar is die 3 min mee bezig! Ook zn touwtje vind die helemaal geweldig!!
Gisteren heb ik hem in de wasbak gezet, hij vond het geweldig!  :hart:

en deze

Dus k ben van plan om hem dus vanaf vandaag iedere dag even in de wasbak te zetten, want hij gaat nu ook vliegpogingen maken, en dan komtn dr nog aardig wat veertjes los, dus is het slimmer om hem iedere dag ff te wassen!
Hij eet nu af en toe ook zn papje uit het bakje! maar hij wordt nog liever gevoerd!! hij blijft gewoon met zn bekkie openstaan tot wij dat lepeltje dicht bij hem houden!

ik heb nog even na gerekend, als sjors ong. 3 dagen was ( dat is echt op zn oudst!) dat ik hem binnen haalde,  dan zou die woensdag 5 weken oud zijn!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #100 Gepost op: juni 06, 2005, 20:45:11 pm »
Haha, wat mooi. Het trio heeft drie jonkies!! Wat schattig vind ik dit toch!! Die zwerver is goed terecht gekomen bij jou!!! Van verdwaald, lost, zielig naar twee vrouwtjes... en nog jongen ook....  :thumbsup:

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: juni 11, 2005, 20:48:55 pm »
Het gaat best lekker hier..

Ik heb vandaag eens gekeken in het blok van Amy, sisi & Zwerver en daar kon ik nog maar 3 eitjes vinden, en aangezien ze dus 11 eitjes hadden!! Vermoed ik toch dat er 8 liggen, 7 heb ik er kunnne tellen.
De oudste is nu 8 dagen! ze worden goed gevoerd, en goed warm gehouden, omdat er constant 1 of 2 mama's of mama/papa op liggen!
Omdat de oudste nu toch al 8 dagen is, wil ik morgen het blok schoon maken, maar ik ben bang dat het beetje moeielijk gaat, omdat er dus altijd 1 of 2 op liggen! Maar de oudste heb toch al aardig wat gepoepd dus dat wil ik even verschonen. Vinden jullie het verstandig dat het gewoon probeer om de valken dr af te halen, en het blok te verschonen?

Met sjors is ook alles goed! Ze is al bijna een echte kakariki!Ze eet al trosgier, parkietenzaad enz dus gaat echt goed met haar, Om de 2 a 3 dagen zet ik haar in de wasbak, ook zichzelf wassen doet ze al! Echt lief :) We hebben haar vandaag in een hele grote kooi gezet! OMdat ze steeds zat te fladderen, alleen niet genoeg ruimte had om te fladderen.. dusja

De kleintjes van Pino en Rambo hebben het ontzettend na hun zin in de voliere! Ze vliegen van hop na her!

Heb sinds gisteren een cavia er bij.. omdat me broer gek werdt van de muizen,e n toen k dus vertelde over t Topic dat hier ooit was, over een cavia die muizen verjaarde  ??? weet niet of het waar is, maar me broer had zoiets van, als je het niet probeerd dan weet je het niet! Dus Bo( het konijn) heb nu ook een nieuw vriendinnetje er bij :)
de afgelopen week hebben we welgeteld 69 muizen gevangen!!  :o
Dus ben erg benieuwd of het ook echt waar is, en anders is het leuk voor Bo! Owja ze heb een erg bijdehande naam: Cavie de cavia! haha  :)

cindylouise

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: juni 12, 2005, 12:53:53 pm »
 :thumbsup: het zijn leuke foto,s en ze zijn mooi van kleur veel succes verder

waldy

• Gast
« Reactie #103 Gepost op: juni 13, 2005, 07:11:08 am »
dat ziet er echt prachtig uit daar bij jou   :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #104 Gepost op: juni 13, 2005, 08:48:29 am »
Linda! Je hebt gelijk hoor om het te proberen met een cavia.. Ik ben heel erg benieuwd of het helpt!! Maar 69 muizen in een week tijd!! Dat is wel heel erg veel!! Snap dat jullie daar gek van worden... Het heeft bij andere mensen echt geholpen om cavia's in de volière te zetten.. We horen het wel. In ieder geval heb je er weer een huisdier bij!!
Wat leuk toch, 8 jongen bij het triootje!! :thumbsup: