Auteur Topic: Ring bijten  (gelezen 8096 keer)

Cosch

• Gast
Ring bijten
« Gepost op: maart 31, 2005, 09:01:39 am »
Ik zag dat mijn topic over ring bijten ook weg was! Daarom nog maar een keer!  ;D

Coco zit de laatste tijd veel aan zijn ring te knagen. Zodra hij rustig zit gaat zijn poot omhoog en gaat hij er aan bijten/knagen.
Ik heb al gekeken maar hij heeft geen wondjes aan zijn poot of dat de ring vies is of klemt ofzo!
Jullie opperde al wel dat het gewoon interesse in de ring is. En hij is de laatste tijd heel erg aan het spelen enzo. Dus dat zou best kunnen. Misschien is het toch wel onzekerheid omdat hij het vaker doet als hij uit de kooi is.

Nu zijn we weer ff verder. Het is wel iets minder geworden maar hij blijft er aan zitten knagen.

Gr Corina

fujimo

• Gast
Re: Ring bijten
« Reactie #1 Gepost op: maart 31, 2005, 10:03:40 am »
Ik zou er niet te veel aandacht aan geven Corina
Je kan er niets aan doen en meer aandacht is vaak meer knagen aan de ring
Je moest eens weten hoeveel gaaien aan hun ringen knagen waardoor de ringnummers niet meer te lezen zijn

gr Eric

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 27, 2006, 20:07:06 pm »
Het is weer zo ver. Coco zit nu al een paar dagen constant aan zijn ring te prutsen. Dan draait hij er mee, bijt erin, maakt em schoon enzo! En dan niet even, maar constant!

Zo stom dat hij dan ineens niet meer van die ring kan afblijven!

Doen jullie gaaien dat ook?

Gr Corina

Offline Angelique

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: november 27, 2006, 20:31:56 pm »
Ik zie dat bij Tico hier ook.
Een tijdje terug zat de ring ook inderdaad niet goed om zijn pootje. Een teentje zat er n.l. achter.
De DA heeft het ringetje gelukkig weer goed kunnen doen, maar Tico speelt er nog steeds mee.
Zowel binnen in als buiten de kooi. Ook hij heeft geen wondjes en het ringetje zit ook niet klem.

TWEETY

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 27, 2006, 21:04:19 pm »
ik heb tweety nog niet aan haar ring zien prutsen  ???

het stoort haar blijkbaar niet.

giggles

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 27, 2006, 21:07:11 pm »
Ik weet niet hoe het met jullie gaaien zit, maar die van ons zijn gek op bling bling...
Dus ja, als ze dan eindelijk hun eigen sieraad hebben ontdekt...
Wees blij dat ze jou ringen en kettingen niet kapot bijt  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 27, 2006, 22:19:01 pm »
Ja dat is waar. Hij heeft er gelukkig geen last van! Ring is ruim genoeg (volgens mij zelfs te groot) en hij heeft geen wondjes. Het is gewoon 'spelen' denk ik. Nou ja, wat hij leuk vind om de hele dag op een ringetje te bijten!

mouse

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 28, 2006, 12:40:14 pm »
onze doedels doet het ook.
 helemaal als hij wat aan het versnipperren is
 bv papier of touw dan is het een stuk gereedschap.
ook schuift het ringetje steeds naar boven.
maar ik lees dat het geen kwaad kan

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: februari 12, 2007, 21:31:03 pm »
Het is weer zo ver. Coco zit nu al een paar dagen constant aan zijn ring te prutsen. Dan draait hij er mee, bijt erin, maakt em schoon enzo! En dan niet even, maar constant!

Ik begin nu wel echt een probleem te krijgen met Coco! Vanaf dat ik dit bovenstaande bericht typte, is Coco elke dag en constant met die ring in de weer! Ik word er zelf ook helemaal gek van! Hij zit er aan te trekken en te bijten enzo! En dan niet even... maar dat kan uren door gaan. Het lijkt gewoon een obsessie te worden. De huid onder de ring is ondertussen ook helemaal glad van het draaien en trekken!  ::)

Als ik weer naar Verstappen moet voor harrisons zal ik toch es naar vragen, want het zit me niet meer lekker!

Gr Corina

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #9 Gepost op: februari 13, 2007, 09:27:45 am »
zou hij zich tussendoor zitten vervelen ??

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: februari 13, 2007, 09:31:37 am »
Je weet het nooit maar het lijkt mij niet.  ??? Als hij weer zo met zn ring bezig is en ik probeer em af te leiden met een speeltje, dan nog geeft hij de voorkeur aan die ring. Ik denk echt dat hij het als speeltje ziet. Maar soms zit hij er zo hard aan te trekken!  :o Terwijl hij dat eerst niet deed.

Het eerste wat hij doet als hij rustig zit is die poot omhoog.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #11 Gepost op: februari 13, 2007, 13:00:02 pm »
Corina, heeft Coco misschien ook een witig verkleurd plekje op zijn poot vlak boven of onder de ring?

Cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: februari 13, 2007, 13:11:24 pm »
Volgens mij niet want ik heb zn poot regelmatig gechecked op wondjes ofzo. Maar ik zal vanavond es kijken naar een wittig verkleurd plekje!

Want??  ???

Het is wel zo dat het soms lijkt alsof die poot donkerder is maar ik heb het idee dat dat komt omdat die huis glad 'geschuurd' is!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #13 Gepost op: februari 13, 2007, 14:20:38 pm »
Corina, heeft Coco misschien ook een witig verkleurd plekje op zijn poot vlak boven of onder de ring?

bedoel je zoiets als een eeltplekje ??

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #14 Gepost op: februari 13, 2007, 14:41:07 pm »
Volgens mij niet want ik heb zn poot regelmatig gechecked op wondjes ofzo. Maar ik zal vanavond es kijken naar een wittig verkleurd plekje!

Want?? ???

Het is wel zo dat het soms lijkt alsof die poot donkerder is maar ik heb het idee dat dat komt omdat die huis glad 'geschuurd' is!

bedoel je zoiets als een eeltplekje ??

Ja.
Mr Darcy heeft nl ook zoiets, maar hij heeft ook nog dat het af en toe "bobbelt" dan zit er zo'n bobbeltje op dat wel wat weg heeft van een wratje. Er heeft nu al geen tijd meer zo'n bobbeltje gezeten. Hij heeft er geen pijn aan. Ik heb eens geinformeerd, maar het zou kunnen (hoeft dus niet) dat het met eeltvorming te maken heeft, een wat onregelmatigere eeltvorming. Dat kan ook irriteren. Het hoeft niet te zeggen dat Mr Darcy hier zijn hele leven last van heeft (golfbewegingen), dus ik was nieuwsgierig of het bij Coco ook zoiets kon zijn. Ik heb er nl nog nooit "zomaar" over gelezen, dus vroeg ik me ook af of het dan zo weinig voorkomt.
Zodra Mr Darcy pijn krijgt, ga ik direct naar de va, maar voorlopig hoeft dat niet.