Auteur Topic: Onderzoek Harrisons - zaad  (gelezen 5764 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Onderzoek Harrisons - zaad
« Gepost op: april 01, 2005, 10:01:17 am »

Ik las net dat er in Amerika een onderzoek gedaan is naar kweekkoppels op de Harrisons. Ze hebben gekeken naar kweekkoppels die op de H pellets zaten en kweekkoppels die op de H. + zaadmengeling zaten. De uitslag was dat de koppels die alleen H. kregen na 15 jaar geen jongen meer kregen en de kweekkoppels die er zaad bij kregen wel...

Ook kwam er naar voren dat het maag darmkanaal zwakker is bij vogels die alleen pellets krijgen..

Wickingh

• Gast
Re: Onderzoek Harrisons - zaad
« Reactie #1 Gepost op: april 01, 2005, 10:09:30 am »
Hai Loes,

kan je dat artikel in zijn geheel plaatsen? Door wie of in opdracht van wie is dat onderzoek gedaan?
Pffffffffff ben ik blij dat ik op basis van 50-50 voer,

mvg Frank
« Laatst bewerkt op: april 01, 2005, 10:19:05 am door Wickingh »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: april 01, 2005, 10:11:18 am »
Ja inderdaad Frank. Het klinkt ook heel logisch, als de darmen en maag minder te doen hebben, worden ze natuurlijk minder sterk..
Nee, ik heb geen link helaas, zal er proberen achter te komen waar het vandaan komt. Logisch ook dat ze onderzoeken wat pellets op de langere duur doen...

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: april 01, 2005, 10:22:03 am »
Heb nog even nagevraagd, maar dit verhaal komt van iemand die in Amerika geweest is. Daar is dat onderzoek ook gedaan. Dus helaas... maar het moet w.s. wel ergens te vinden zijn, lijkt me.

Wickingh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 01, 2005, 10:29:05 am »
Hai Loes,

dat is jammer want daar kan je nu eigenlijk niets mee he.
Voor hetzelfde geld worden dat soort verhalen door de tegenstanders van pellets de wereld in geholpen,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: april 01, 2005, 10:29:51 am »
Juist! Ik ga wel zoeken, wie weet vind ik wat...  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: april 01, 2005, 10:40:54 am »
Hee, das grappig. Heb Harrisons ingetikt op Google en dan kom ik op pagina 7 twee topics uit Parkietenland tegen..  ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 01, 2005, 10:46:23 am »
Hee, das grappig. Heb Harrisons ingetikt op Google en dan kom ik op pagina 7 twee topics uit Parkietenland tegen..  ;)

Hahaha Loes ,

dat viel me gisteren ook al op toen ik de soorten die ik heb  op google invoerde.
Weet je wat ik ook een fijne zoekmachine vind , 1stekeuze.nl

mvg Frank

arie

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 01, 2005, 12:00:50 pm »
DAT IS EEN VAN DE PROBLEMEN VAN GEXTRUDEERD VOER HET IS DOOR VERHITTING VOOR VERTEERD
WAARDOOR DE MAAG LUI EN TRAAG WORD VOGELS ZIJN NOG WILDE DIEREN WE HEBBEN IN GEVANGENSCHAP MEESTAL MAAR EERSTE OF 2DE GENERATIE NAKWEEK WILDE DIEREN HEBBEN
DE BEHOEFTEN AAN RAUW VOEDSEL DAAROM IS ECO BIRD KOUD GEPERST

Wickingh

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 01, 2005, 12:04:57 pm »
DAT IS EEN VAN DE PROBLEMEN VAN GEXTRUDEERD VOER HET IS DOOR VERHITTING VOOR VERTEERD
WAARDOOR DE MAAG LUI EN TRAAG WORD VOGELS ZIJN NOG WILDE DIEREN WE HEBBEN IN GEVANGENSCHAP MEESTAL MAAR EERSTE OF 2DE GENERATIE NAKWEEK WILDE DIEREN HEBBEN
DE BEHOEFTEN AAN RAUW VOEDSEL DAAROM IS ECO BIRD KOUD GEPERST

Beste Arie,

als je meer over dit topiconderwerp weet zie ik het met belangstelling te gemoet,ik hoop alleen dat het niet je bedoeling is om alleen reclame voor ecobird te maken.
Ennuh je hoeft niet zo hard te schreeuwen als je gewoon praat versta ik je prima,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: april 01, 2005, 12:06:50 pm »
Ja Arie, had jij er al iets over gehoord?

Wickingh

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: april 01, 2005, 12:29:02 pm »
Hallo Arie,

ik vind het jammer dat je hier niet inhoudelijk op in gaat, alleen losse flodders afvuren daar kan ik weinig mee, waarop baseer jij je opmerking?
Ik heb hier nl. erg veel belangstelling voor,

mvg Frank

senna

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 01, 2005, 23:34:43 pm »
Hoi frank,

Ik weet dat als je alleen pellets geeft de maag anders gaat werken. Als je een pellet bevochtigd dan zie je dat hij opzet en uit elkaar valt. Als een pellet in de maag komt dan hoeven de maag/darmen bijna niets meer te doen. Op het moment dat je langdurig dit geeft dan word de maag/darmen trager en werken veel minder. Zou je dan plots zaadjes geven dan kan de maag dat niet meer aan en kunnen er complicaties volgen, tot de dood soms. Vandaar dat de meeste kwekers dus ook zaden verstrekken bij de pellets.

Via google kan je veel vinden over pellets en samenstelling en onderzoek. Maar ook op de andere, jouw welbekende site, staan wat onderzoeksresultaten gepubliceerd. ;)

gr corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: april 02, 2005, 00:27:14 am »
Hai Corina,

ik vind dat als iemand die met deze pellets te maken heeft reageert en op zo'n manier zich uit best kan antwoorden.
Daarmee bedoel ik al schreeuwend een losse flodder afschieten en deze opmerking niet onderbouwen , dan mag deze meneer zichzelf nader verklaren. Ik zei niet dat hij ongelijk had maar het was wel prettig geweest als hij me daarop geantwoord had. Ik ben er dan ook erg zeker van dat hij mijn reactie gelezen heeft.

mvg Frank

arie

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: april 02, 2005, 14:55:44 pm »
dat een vogel een anderen darm en maag werking krijgt op gextrudeerd voer is normaal toen wij nog
prettybird voerden kon je dat ook op rontgen fotos zien al na 3jaar maar de vraag is of dat ook slecht is
want bij een voorverteerden voeding hoeft de maag ook niet hard te werken dit zien we in de natuur ook
bv bij koolmeesjes ook bij kippen zijn deze onderzoeken gedaan en zien ze verschillen met 100 jaar
geleden alleen weet niemand of dit positief of negatief gezien moet worden het is wel duidelijk dat
de vertering van vogels zich enigsins aanpast aanzijn voeding wat niet wil zeggen dat we fruit eters ook gewoon zaad kunnen gan geven over de teruglopende kweek rezultaten wil ik alleen maar zeggen
in alle gextrudeerden voeren worden de natuurlijke vitamine,mineraale grotendeels vervangen door
synthetische welkhet lichaam niet goed opneemt of niet het zelfde zijn
zo vinden we in natuurprodukte diverse vit e aan en word er maar 1 nagemaak en dat is de minst voorkomende
en hadden wij ook op prettybird vogels met over duidelijke te korten maar dit geld in priciepe voor alle zwaar behandelde voeding zoals eivoer,gepasturiseerd fruitsap,
de natuur laat zich niet vervangen