Auteur Topic: Man of pop: merk je het ergens aan ?  (gelezen 18765 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Man of pop: merk je het ergens aan ?
« Gepost op: december 13, 2004, 12:00:01 pm »
Wat voor geslacht hebben jullie grijsjes? Of weet je het niet, maar denk je dat je een man of pop hebt... Waar denk je dat aan te zien?
« Laatst bewerkt op: december 13, 2004, 15:36:10 pm door BirdmAster »

Riboet

• Gast
Re: Man of pop: merk je het ergens aan ?
« Reactie #1 Gepost op: december 13, 2004, 18:28:59 pm »
Favo is een pop. Weliswaar niet medisch bewezen, maar haar hele karakter zegt: ik ben een vrouw! Ze is tuttiger, vaak moeilijker in de omgang, dwarser, vinniger; Middel kan gewoon inbinden als Favo iets wil en Middel wil het ook. Dus moet ze gewoon een vrouwtje zijn :D :D.

Maar ze is ook lichter, net als Mammagaai, haar moeder.

Middel is een man. Hij is grof gebouwd, net zo donker als zijn vader Pappagaai en lief, rustig. Bijna sullig van karakter, vooral in zijn omgang met zusje Favo. Middel stelt kroelen en bij je zitten ook veel meer op prijs dan Favo. Die heeft het veel te druk met allerlei futiliteiten :D.

Riboet heeft het karakter van Favo, zij het wat onzekerder, maar dat komt door de opvoeding. Ik wist, toen Riboet nog veel jonger was, niet wat ik nu wist. Maar ze heeft dezelfde karaktertrekken en is de lichtst gekleurde papegaai die ik heb. De bouw is fijner dan die van de veeeeeeel jongere Middel. Ook van Riboet geen bewijs van zwart op wit, maar voor mij is het een vrouwtje.

Broedkoppel Pappa- en Mammagaai mag voor zich spreken. Van hen heb ik wel papieren. Overigens is het Pappagaai die hier haantje de voorste is, en duidelijk waakt over Mammagaai.

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: december 13, 2004, 18:55:11 pm »
Lief zeg. pappagaai waakt over mammagaai! Ik denk dat Sjakko ook een vrouwtje is, want hij is heel erg licht en niet zo groot als andere grijsjes die ik zie. ook is zijn karakter niet echt makkelijk!! :D
Ik ben trouwens blij dat je hier weer bent Barbara!!! ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 13, 2004, 19:31:54 pm »
Lief zeg. pappagaai waakt over mammagaai!

Ja hij doet dat heel fanatiek hoor! Als ze beide in het nestblok en je wilt het even checken of alles goed is, dan werpt ie zich op zijn rug op zijn vrouwtje met de vleugels gespreid en de poten naar voren. Heel dreigend allemaal.
Moet ik er wel bij zeggen dat mijn broedkoppel absoluut niet tam is, dus ze zijn ook behoorlijk mensenschuw.

Citaat
Ik ben trouwens blij dat je hier weer bent Barbara!!!
Ja, ik had wel zoiets van: jeeee, verhuizen we alweer! Maar ik vind de verhalen hier allemaal heel interessant en ik leer nog bij en het is hier gezellig dus ik verhuis wel weer mee haha. Blij dat ik mijn avatarfoto nog niet aangepast had aan het vorige forum  :P

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: december 13, 2004, 20:30:04 pm »
Ik vind jouw verhalen ook interessant. Juist mooi dat dat koppel niet tam is... Dan kan je dat gedrag ook goed bekijken... :)

Riboet

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 13, 2004, 22:21:43 pm »
Ja, ik kan niet anders concluderen dat dat toch heel anders is dan van onze tamme grijsjes hoor. Veel instinctiever, minder doordacht of ander gezegd: minder beredeneerd van 'waar haal ik het meeste voordeel uit'. Ik heb het idee dat het laatste iets is waar al onze tamme grijsjes voor gaan! Als ze er maar zelf baat bij hebben, dan is het goed!

Overeenkomsten zijn er ook. Ze klimmen liever dan vliegen en brengen ook andere geluiden voort dan hun natuurlijke geluid. Pappagaai zit vooral 's morgens graag buiten en roept dan steeds Hoehoe! Grappig hoor.

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: december 14, 2004, 08:36:04 am »
De tamme grijsjes zijn natuurlijk veel meer op ons gericht slim in het kijken hoe ze hun zin kunnen krijgen... manipuleren kunnen ze goed ;). Ze hebben niet voor niets de intelligentie van een kind van 4 - 5 jaar! Dat hebben de niet tamme ook, maar minder mogelijkheden om er iets mee te doen, denk ik....
« Laatst bewerkt op: december 14, 2004, 09:43:39 am door Loes »

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 14, 2004, 09:08:31 am »
Volgens de dierenarts is Coco waarschijnlijk een man. Groot, grote snavel, hoekige kop.
Maar het is niet bewezen!
Als ik een ander grijsje erbij koop dan laat ik het wel testen!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: december 14, 2004, 09:46:16 am »
Ik ben best nieuwsgierig, wie weet laat ik het toch eens testen, al weet ik niiet precies waarom. Heb in het begin altijd gedacht dat Sjakko een man was, maar dat kwam gewoon omdat hij Sjakko heette...  ;D Die mensen wisten natuurlijk ook niet wat het was. Nu denk ik dus een pop, maar bewezen is het niet..

Bianca

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 17, 2004, 10:52:00 am »
junai is een bewezen man  ;D

TOch had ik het idee al toen hij de eerste dag bij ons was dat het een ventje was. Vraag niet waarom haha moederinstinct ofzo  :P
Nee geen idee maar dat mannen donkerder zijn dan vrouwen weet ik niet want junai wordt steeds en steeds lichter

fujimo

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 17, 2004, 17:24:48 pm »
Ik heb ergens  een amerikaans onderzoek gelezen naar geslachtsbepaling bij grijsjes

Er werd daar gessugereerd dat de ogn van een pop rond waren en dat de ogen van een mannetje puntvormig waren

Bij de testen was het resultaat 98 %

Zal die site weer eens opzoeken

dit zou dan een mannetje moeten zijn , Corina want ik heb je foto even gebruikt ( als het niet goed is dan haal ik hem weer weg)

En dit zou een pop moeten zij Barbara ( voor jou het zelfde verhaal , als het niet goed is haal ik hem weg)

je ziet wel verschil in de ogen maar ik weet niet of ze gesext zijn dus ben benieuwd
« Laatst bewerkt op: december 17, 2004, 17:42:44 pm door fujimo »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: december 17, 2004, 18:14:24 pm »
Er was ook nog iets bij verteld van dat je het van een bepaalde kant moest bekijken. Soms lijkt het namelijk weer anders als ze een andere kant opkijken... Bij Sjakko is het ook verschillend...  :-\

Riboet

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: december 17, 2004, 19:49:11 pm »
Van Riboet trouwens geen officieel bewijs dat het een vrouwtje is. Hihi, is mijn vrouwelijk ? intuitie dat ze dat is :D.

Vind het toch wel moeilijk met die oogjes.
Voorbeeldje. Dit is een foto van Pappagaai van wie ik wel sexepapieren heb.

Ik vind de ogen hier toch ook mooi rond.

Overigens zagen mijn zus en ik aan de oogopslag van de aga's wel of we met een pop of een man te doen hadden. De ogen van de mannen waren ronder, groter, opener zeg maar.

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: december 17, 2004, 21:26:50 pm »
Precies wat ik bedoel. Sjakko heeft heel vaak mooie ronde ogen, maar als hij dan zoals die van Corina, iets aan het peuzelen is, heeft ie ook ovale ogen!! Deze theorie lijkt mij daarom niet kloppen!! :-\

fujimo

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: december 18, 2004, 00:22:08 am »
ik heb de foto van Corina naar haar gestuurd en dit was haar antwoord

Hello Eric!

Yes on this picture it looks like a male, but is not a "one moment" observation, it has to be longer than that...
Anyhow pictures aren't a good way to determine this theory, it has to be observations...

But thank you!

Maria :))

Dit is haar site maar ik heb een engels verslag gelezen en dit is scandinavisch  http://www.metzger.nu/
ik kan het helaas niet meer vinden in het engels