Favo is een pop. Weliswaar niet medisch bewezen, maar haar hele karakter zegt: ik ben een vrouw! Ze is tuttiger, vaak moeilijker in de omgang, dwarser, vinniger; Middel kan gewoon inbinden als Favo iets wil en Middel wil het ook. Dus moet ze gewoon een vrouwtje zijn

.
Maar ze is ook lichter, net als Mammagaai, haar moeder.
Middel is een man. Hij is grof gebouwd, net zo donker als zijn vader Pappagaai en lief, rustig. Bijna sullig van karakter, vooral in zijn omgang met zusje Favo. Middel stelt kroelen en bij je zitten ook veel meer op prijs dan Favo. Die heeft het veel te druk met allerlei futiliteiten

.
Riboet heeft het karakter van Favo, zij het wat onzekerder, maar dat komt door de opvoeding. Ik wist, toen Riboet nog veel jonger was, niet wat ik nu wist. Maar ze heeft dezelfde karaktertrekken en is de lichtst gekleurde papegaai die ik heb. De bouw is fijner dan die van de veeeeeeel jongere Middel. Ook van Riboet geen bewijs van zwart op wit, maar voor mij is het een vrouwtje.
Broedkoppel Pappa- en Mammagaai mag voor zich spreken. Van hen heb ik wel papieren. Overigens is het Pappagaai die hier haantje de voorste is, en duidelijk waakt over Mammagaai.
Groeten,
Barbara