Auteur Topic: Hoe lang mogen jullie vogels buiten de kooi?  (gelezen 5113 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Hoe lang mogen jullie vogels buiten de kooi?
« Gepost op: april 05, 2005, 14:37:28 pm »
Hoeveel uur per dag zijn jullie huiskamervogels eruit?
« Laatst bewerkt op: april 05, 2005, 14:39:23 pm door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Re: Hoe lang mogen jullie vogels buiten de kooi?
« Reactie #1 Gepost op: april 05, 2005, 14:42:03 pm »
Ik heb langer dan 4 uur. Sjakko is meestal de hele morgen los, dan tussen de middag niet, dan ga ik een uur of 1,5 met de honden wandelen. Daarna ligt het er aan wat ik ga doen. Als ik n iet thuis ben, zit hij in de kooi. Daarna kan hij er weer uit. Als het mooi weer is zoals de afgelopen dagen, gaat hij 's middags de tuin in in zijn kooi... (is niet gekortwiekt). ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 05, 2005, 14:43:53 pm »
Ik heb anders gestemd omdat ik twee gaaien heb die een buitenvoliere tot hun beschikking hebben. Riboet maakt het voor zichzelf soms erg vervelend en gaan dan overal klieren en vernielen en het gebeurt dan wel dat ze na een half uur terug in de kooi zit. Favo en Middel zitten zeker de hele avond los en als ik echt binnen aan het werk ben en overdag thuis ben soms ook wel een hele dag.

Ik wilde dus eerst invullen meer dan 4 uur per dag, want dat gaat hier wel op voor Favo en Middel, maar niet altijd voor Riboet.

Groeten,

Barbara

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 05, 2005, 14:45:16 pm »
Coco is er eigenlijk altijd 's avonds uit! Maar als ik weg ben, zit tie in de kooi.

Gr Corina

terra

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 05, 2005, 15:03:05 pm »
mijn vogels zijn er s`morgens een half uur smiddags een half uur en sàvonds een uur.
er werd mij verteld dat het verstandig is om papegaaien op dezelfde tijdstippen uit de kooi te halen omdat ie anders blijft zeuren. wat vinden jullie daarvan.
ik ben nog wel eens geneigd om ze als ik vrij ben meer uit de kooi te halen.
gr angela ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: april 05, 2005, 15:06:04 pm »
En dat zou ik ook doen!!! Ik vind dat ze flexibel moeten zijn. De ene keer kan het lang, de andere keer niet. Hier is dat ook zo hoor en hij ondervindt er echt geen schade van. Gaat vaak zelf terug in zijn kooi om even een dutje te doen, soezen.. Toen hij 11 dagen bij een ander was is hij er helemaal niet uit geweest... Hij is er niet door veranderd of zo hoor, heeft daar veel aandacht getrokken en gekregen (!!!!) maar thuis was alles weer normaal....  ;)

terra

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 05, 2005, 15:25:32 pm »
o gelukkig :)
vind het juist zo gezellig als ik thuis ben om ze om me heen te hebben. hier is het soms nog een beetje moeilijk om ze los te laten. vanwege onze honden de twee rottweilers. ze moeten elkaar niet zo.
maar als ik straks is op mezelf ga mogen ze van mijn part de hele dag uit hun kooi als ik thuis ben. hoe meer vrijheid hoe beter.
 :P
gr angela

Riboet

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 05, 2005, 15:41:30 pm »
Ik vind ook dat ze flexibel moeten zijn. Toch kan ik erop rekenen dat als ze in de kooi zitten Favo om een uur of vier/vijf begint te drammen. Schrapen over de kranten op het rooster en dat net zo lang volhouden tot ik toegeef... En ik ben zwak want ik kan het een half uur lang nog wel aanhoren maar dan geef ik toch toe  :-[.

Voor de rest vinden ze het eigenlijk geen probleem als ze eens een dagje kooi hebben. Ze keren ook geregeld terug naar de kooi als ze op de papegaaienspeelplaats verblijven.

Groeten,

Barbara

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 05, 2005, 16:13:46 pm »
bij mij is het ook variabel. Zodra een van ons tijd heeft om op ze te letten dan gaat de kooi open en kunnen ze eruit. Ik werk fulltime, mijn man zit in het onderwijs en heeft dus wisselende tijden. Dus soms zijn ze er 's ochtends nog even uit, dan weer 's middags. 's Avonds igg altijd en in het weekend zoveel mogelijk.

Wickingh

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 05, 2005, 18:26:35 pm »
hai ,

van s'avonds 8-11.30 vaste tijd,

mvg Frank

remi

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 05, 2005, 19:32:15 pm »
Bijna altijd 's avonds een uur of 2, soms wat langer soms wat korter ::)
als we 'savonds geen tijd hebben omdat we weg moeten dan komt hij er overdag een paar uur uit.
Met mooi weer buiten op zijn stok. Remi is geknipt, maar ik laat hem alleen onder toezicht los ziten in de tuin. we hebben hier nogal wat katten in de buurt die ik niet helemaal vertrouw.
Wanneer ik hem niet de hele tijd in de gaten kan houden zet ik hem in zijn kooi buiten ( speciaal hiervoor een oude jock-kooi aangeschaft en er een dak opgemaakt) :thumbsup:

Groetjes remi

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #11 Gepost op: april 05, 2005, 20:09:03 pm »
Als ik 's avonds thuis ben zijn de er de hele avond uit. Wanneer ik lang boven ben of weg, dan doe ik ze terug in de kooi.

Gezien ik altijd pas rond 19.00 uur thuis ben heb ik 3-4 uur gekozen. dit is dan een gemiddelde voor de hele week. In het weekend zijn ze er vaak langer uit.

terra

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 05, 2005, 20:13:53 pm »
gaan jullie vogels ook altijd om een bepaalde tijd slapen en maken jullie ze dan ook om een bepaalde tijd wakker.
ik doe dit namelijk wel en ben benieuwd of jullie dit ook doen.

de reden dat ik dit doe is omdat ze (dit heb ik meegekregen van dierenarts van doormalen) 10 tot 12 uur slaap nodig hebben. houden jullie je hier ook aan?
gr angela

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: april 05, 2005, 20:16:17 pm »
Bij mij geeft Sjakko zelf aan wanneer hij wil slapen. Hij wil dan de doek over de kooi, hij slaapt ongeveer 12 uur per nacht en overdag bijna helemaal nooit....  ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: april 05, 2005, 21:27:23 pm »
Met het slaapdoosje was het makkelijk. Kwart over tien 's avonds erin en (als ze het vol hielden) om 08:00 uur eruit. Maar ze werden steeds vroeger. Nu vind ik ze om 22:00 uur ergens hoog boven op de papegaaienspeelplaats in rust. Overdag hebben ze hun soesuurtjes. En het gekke is dat alle vier de gaaien hier in huis dat allemaal tegelijk hebben. Was vanmiddag ook een grappig gezicht. Hummel op de rugleuning van de bank, Riboet in de kooi, Favo op het wiel van het kanon en Middel op zijn plekje op de papegaaienspeelplaats en het was gewoon even stil in huis  :thumbsup:.

Helaas hebben ze vaak ook tegelijkertijd hun schreeuw en doe-uurtjes  :(.

Groeten,

Barbara