Auteur Topic: Hoe lang mogen jullie vogels buiten de kooi?  (gelezen 5150 keer)

Nanda

• Gast
Re: Hoe lang mogen jullie vogels buiten de kooi?
« Reactie #15 Gepost op: april 05, 2005, 23:07:11 pm »
Hoi,

Bij mij mag ie uit zijn kooi wanneer ik thuis ben. Als ik wegga moet ie in zijn kooi (alhoewel ik het heeeeel soms wel eens vergeet) Ook wanneer ik bv boven ben doe ik hem in zijn kooi, maar verder staat zijn kooi altijd open, mag ie zelf weten wanneer ie eruit komt.
Tenzij de kat in de kamer wil (en dat is niet zo vaak) dan moet ie ook even in de kooi, maar meestal duurt dat niet lang.

terra

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: april 06, 2005, 17:51:02 pm »
slopen ze dan niet de hele boel bij jullie. ten eerste wil ik ze eigelijk niet meer bovenop de kooien hebben omdat ze dan hoger zijn en ten tweede willen ze steeds van hun speelplaats af en rondscharrelen maar dat mag niet meer van me omdat ze de hele boel slopen. het tapijt coco vind de knopjes van de dvd speler erg interresant hij bijt graag in de kasten.
of is jullie huis gewoon papegaaien veilig.
oja coco waagt zelfs om in de grote planten te klimmen die hier op de grond staan. ze zijn niet giftig maar hij sloopt alle blaadjes eraf en als ik dan voor hun echt grote takken meeneem kijken ze er niet naar om.
gr angela

Riboet

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: april 06, 2005, 18:01:37 pm »
Oh ja, hoor, hier is al genoeg gesloopt. Ik zal zo eens kijken of dat topic in 'Overig' nog bewaard is gebleven, anders plaats ik dat wel even opnieuw.

Maar ze hebben hier wel een grote papegaaienspeelplaats waar ook eten en drinken is, dus ze blijven daar toch wel makkelijk hangen (letterlijk en figuurlijk) .

Ik heb gelukkig geen vloerbedekking maar plavuizen dus daar trekken ze bij mij ook niet aan, bovendien lopen ze hier graag over de grond. En overal liggen kranten (vooral op de bank sinds kleine Hummel er is) en dat zijn dankbare sloopdingen :). Maar op een gegeven moment heb je je gaaien een beetje door en dan weet je precies of ze de intentie hebben om iets te gaan slopen of niet.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: april 06, 2005, 18:04:43 pm »
Ik heb een hele rustige gaai, die het liefst blijft zitten in zijn speelboom of op de kooi. Alleen vliegt ie tegenwoordig als ik aan het koken ben om de haverklap naar me toe..  Gisteren vloog hij naar me toe en zei: Proeven... ;D

terra

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: april 06, 2005, 18:08:41 pm »
Citaat van: RiboetMaar op een gegeven moment heb je je gaaien een beetje door en dan weet je precies of ze de intentie hebben om iets te gaan slopen of niet.
[quote

ja dat klopt inderdaad. als coco of terra wat van plan zijn dan krijgen ze zo`n behoedzaam koppie. echt zo van ziet ze me wordt er op me gelet nee gauw nu slaan we toe snel snel. ooo daar komt ze rennen. ;D
weet niet of jullie vogels wel een rennen maar dit ziet er echt niet uit hahahaha ;D
gr angela

Riboet

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: april 06, 2005, 18:12:38 pm »
Favo kan heel goed rennen. Geen gezicht. Koppie laag, gedrukte houding en daar gaat ze. Oh en op de rugleuning van de bank als ik met wat lekkers aankom, ook leuk.

Humpiedumpie rent ook al fladderend en schreeuwend en dat is dan meestal omdat ie zijn zin niet gekregen heeft haha.

Oh het sloopwerktopic heb ik geopend en dat vind je hier: https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,4222.new.html#new

terra

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: april 06, 2005, 18:29:31 pm »
oooooh maar wel goed om te weten dat het niet alleen bij mij gebeurt.
schakel even over naar dat topic
gr angela :)

dierengekke

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: april 07, 2005, 13:30:20 pm »
Hier zijn de papegaaien ook zeker 3 tot 4 uren buiten de kooi, soms ook veel langer. Het probleem is dat ik katten heb en daar ben ik wel voorzichtig, heb hun wel net weer de nagels geknipt voor het geval dat ze willen 'spelen'. Zijn de katten buiten, mogen de gaaien meteen vrij.
Groetjes Ute

pipo

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: april 08, 2005, 15:09:30 pm »
Hallo,
Meestal vanaf een uurtje of drie 's middags tot 's avonds ongeveer 8 uur. Ook weleens wat korter. 'sOchtends 2 uurtjes of zo. Hangt een beetje er van af wie er thuis is. Hij zit meestal dan gewoon boven op z'n kooi en dan halen we hem er af en toe vanaf om te spelen. Ik laat hem nooit  uit z'n kooi als er niemand beneden is.

joytje

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 14, 2005, 08:29:52 am »
als ik smorgens wakker wordt om een uur of 8 dan doe ik ze kooi open en meestal zit ie dan de hele dag lekker op ze kooi of op de bank  :P enkelt het poepen op me stoffe bank grrr is soms vervelend en om nou me hele bank  temaskeren met vuilnis zakken hahaha dan van de week net me bank gewassen de hoezen kunne er namelijk af zit ie 2 sec op de bank en ja hoor  >:(

Paco

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: april 26, 2005, 19:13:01 pm »
Als ik beneden kom gaat zijn kooi van het slotje (anders maakt hij hem zelf open) en dan komt hij er al aan kachelen.
Hij zit erg graag los op de kooi en komt er niet eens vaak af.
Hij waggelt wat heen en weer, maar het is puur het niet opgesloten zijn denk ik.
Zodra er iemand gaat zitten waarvan hij denkt.....dat is een blijvertje.....dan wil hij geaaid worden en wil naar je toe.
Dit doet hij door flink te gaan staan wapperen met zijn vleugels, en geloof me...dat ontgaat niemand!! :) :) :)

Cheetah

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: mei 26, 2005, 23:23:54 pm »
Dat is echt verschillend. De ene keer een half uur de andere keer weer een hele dag.
Als de vogels bij mijn ouders zijn en het is lekker weer, dan spelen ze uren in de tuin tussen de bomen.

henkenlinda

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: mei 29, 2005, 12:07:52 pm »
Hoi bij ons gaat de kooi na het middageten open en gaat ze er lekker opzitten. Als we vlak bij haar zijn dan klimt ze op me schouder om lekker te knuffelen en gaat daarna weer terug. Als we uit het zicht zijn gaat ze roepen:hallo rita, hallo Rita.
Dan wil ze aandacht of ff horen dat we er nog zijn. Verder gaat ze niet veel van haar kooi af maar dat komt misschien omdat we haar nog maar een maandje hebben en ze de kooi nog ff een veilge haven vindt. 'S avonds gaat ze meestal tussen 8 en 9 uur  zelf weer terug in de kooi om te slapen en kunnen wij de kooi weer dicht doen. Alleen als we overdag weg zijn geweest wat niet zo vaak gebeurd blijft ze ook 's avonds langer acktief voor ze gaat slapen.
groetjes, Linda

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: mei 29, 2005, 16:55:08 pm »
Sjakko zit ook praktisch altijd alleen maar op zijn kooi. Ik moet zeggen dat dat errug makkelijk is.. Anders zou ik hem véél meer in de gaten moeten houden met slopen enz. ... ;)

Reina

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: mei 30, 2005, 19:16:27 pm »
Hier gaat de kooi s'morgens als ik uit ijn bed kom open en hij gaat 's avonds als ik weer naar bed gaat weer dicht, dus ze kan er de hele dag eruit. behalve als we weg gaan gaat de kooi dicht.
over het algemeen zit ze ook altijd boven op haar kooi en ze gaat er ook altijd van zelf er weer in als ze even wil eten of drinken of als ze even wil uitrusten. maar tegen woordig loopt ze ook wel eens op de grond en komt ze naar mij toe en dan wilt ze op mijn schoot zitten. ze is heel erg gemakkelijk.