Auteur Topic: Hoe lang mogen jullie vogels buiten de kooi?  (gelezen 5126 keer)

Marijn

• Gast
Re: Hoe lang mogen jullie vogels buiten de kooi?
« Reactie #30 Gepost op: mei 30, 2005, 21:37:16 pm »
TImmie is er bijna altijd uit als ik thuis ben, hij vliegt bijna nooit, hij zit altijd op zijn kooi te spelen.

Tommy

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: juni 06, 2005, 22:28:16 pm »
Bij mij zitten ze ongeveer 1 uur per dag in de kooi te spelen. Ze wonen er niet in, maar in een boom. ;)
Als ik ze er wel een dag in doe vinden ze dat ook niet erg. Voor hun is het een leuke speeltuin :)

Koko

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: juni 07, 2005, 10:23:10 am »
bij ons zitten ze nooit in de kooi, sinds zaterdag heb ik een tak van een vlier afgezaagd deze op een oude tafel vast gezet.
speeltjes in gehangen, bakje water, 2 bakjes voor het voer.
ze vonden het zo prachtig dat ik ze er ook op laat slapen, (en ze kunnen toch niet vliegen)
Dus de koien ga ik uit elkaar halen en zet ik boven neer.

(hi.hi.hi, gisteren was ik Rico kwijt, hij was via de gordijnen naar het klapraampje geklomen, toen ik hem riep waar hij was, riep hij Hallo.Hallo :)

Groetjes
Boudewijn

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #33 Gepost op: juni 07, 2005, 10:44:19 am »
Maarre... zou je niet de kooi aanhouden voor als je weg moet? Er kan altijd wat gebeuren als je er niet bij bent.. Ze kunnen ergens klem komen te zitten ofzo.. Bij mij zou het zo wie zo al niet kunnen vanwege de katten, maar er kan altijd wat gebeuren wat snel ingrijpen vereist en als je er dna niet bij bent? ;)

jaantje

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: juni 07, 2005, 12:33:47 pm »
Jacko de amazone is altijd los en Poekie 2 uurtjes per dag in de kooi als ik ga werken om 15.00 en om 17.00 als Ton thuiskomt mag hij er weer uit.
S'nachts is Poekie los in zijn kooi want hij slaapt bij ons op de kamer,hoezo verwend ;D
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2005, 12:18:00 pm door jaantje »

stoeffie

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: juni 07, 2005, 13:22:02 pm »
Mijn aga mag er ongeveer drie uur uit per dag doordeweeks.
In het weekend altijd langer, dan gooi ik de kooi open en merk ik
vanzelf wel wanneer hij er genoeg van heeft (dan gaat ie gewoon in de kooi zitten)
Als ik mijn ratjes laat lopen zit ie altijd naar ze te kijken en een beetje te murmelen
maar het samen los doen lijkt me geen goed idee  :P

Verder gaat Mexx ook regelmatig mee douchen  :hart:

dierengekke

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: juni 29, 2005, 22:53:18 pm »
Mijn papegaaien zitten sinds een paar maanden de hele dag vrij, alleen als ik even weg moet gaan ze de kooi in,
groetjes Ute

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #37 Gepost op: juli 04, 2005, 12:07:42 pm »
Gemiddeld een uur of 4 per dag, als ik werk zal het iets minder zijn, als ik thuis ben, vrijwel de hele dag.
Ik moet nu alleen even kijken hoe ik dat doe met hun nieuwe volière, ze hebben er heel veel ruimte in gelukkig  :thumbsup:

dutchgerard

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: juli 17, 2005, 10:54:40 am »
Gino komt weinig uit zijn kooi, hij staat altijd open als we buiten zitten en soms maakt hij wel eens een klein wandelingetje. We hebben 2 katten die niets te vertellen hebben bij Gino. Gino wil ze nog wel eens plagen door stiekum vanachteren in de staart te bijten  :)......... dan lopen de katten maar weer weg.  ;D Wij hebben nooit getwijfeld of dat wel ging, een papegaai en katten.
Hier had ik eerder al goede ervaringen mee. De gaai is de baas!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #39 Gepost op: juli 17, 2005, 16:12:24 pm »
Dat zie ik hier ook wel en toch zou ik nooit van huis gaan en Sjakko de hele dag met de klatten los laten. Ik heb een rode kater die een jager is en ik weet zeker dat het een keer aanvallen zou worden...  ;)