Toen ik vanmorgen beneden kwam, zag ik een grote vleugelpen op de vloer liggen. Er stak er ook een tussen tralies en glas van Riboets kooi. Ik telde er vervolgens nog een stuk of 4 her en der en een blik op de linkervleugel van Riboet leerder dat ze daar uit kwamen, want de vleugel zag er als gekortwiekt uit.
Riboet heeft dit een keer eerder gedaan. In de winkel. Een stuk of 5/6/7 grote dekveren uit de vleugel. Eenmalig, daarna nooit meer. Omdat Riboet verder totaal geen plukgedrag vertoonde, dacht ik toen dat iemand Riboet vastgegrepen had bij de vleugel. Maar nu zie ik het dus weer een keer.
Ik schat ook dit als incident in. Oorzaak onbekend. Maar ik heb vannacht wel iets gehoord wat ik niet thuis kon brengen. Ik dacht dat het de deur van het frettenhok was, die is beveiligd en die was vanmorgen ook niet open.Wel hebben ze er tegenaan geduwd.
De enige verandering die gisteren plaats had, was de plaatsing van de tijdelijke kooi voor Hummel, zodat die wat meer bewegingvrijheid heeft.
Ik denk dat Riboet erg blij zal zijn als die kleine vertrokken is

. Ik heb nu wel behoorlijke twijfels weer over het samen plaatsen van Riboet, Favo en Middel in de voliere die volgende week wordt opgehaald.
Overigens lijkt Riboet nu ook wat minder in haar hum. Maar er worden gelukkig geen veren geplukt. Misschien heeft Humpiedumpie vannacht wel voor die herrie gezorgd en was dat de trigger voor Riboets plukgedrag. Overigens waren de veren heel mooi. Goed uitgegroeid, geen vreemde kleur in de schacht, geen bloed aan de punten. Maar tegelijk 6 vleugelpennen uit een en dezelfde vleugel ruien lijkt me zeeeeeer onwaarschijnlijk dus er moet een andere oorzaak zijn geweest.
Groeten,
Barbara