Ik zal jullie op de hoogte houden hoor, dat vind ik zelf ook hartsikke leuk, want ik ben natuurlijk erg trots als Milo weer iets nieuws kan

Milo was in het begin makkelijk afgeleid. Dan liep hij naar de andere kant van de tafel of hij vloog naar zijn kooi of speelboom. Dan stopte ik altijd meteen. Milo mag zelf aangeven of hij er zin in heeft of niet. In het begin was dat wel eens frustrerend: net tijd vrij gemaakt om met meneer te gaan trainen, zonnebloempitjes gepeld en in stukjes verdeeld, besluit meneer om na 2 pogingen er van door te gaan

Maar daardoor kreeg hij wel snel door dat hij het zelf kon bepalen en dat hij meer kon verdienen door te blijven zitten. Nu blijft hij recht voor mijn neus zitten en als ik niet snel genoeg ben, dan begint hij al rondjes te draaien

(wat ik dan volkomen negeer, het moet geen "afwijking" worden, hij wordt alleen beloond als hij het op commando doet).
Bij Milo maakt het tijdstip ook veel uit. Tegenwoordig train ik ook ff met hem voordat ik naar mijn werk ga, hij is dan nog niet lang wakker, heeft ook nog niet veel gegeten en is blij me weer te zien: hij is dan dus erg gemotiveerd!
Loes, misschien kun je iets ander verzinnen als beloning. In de ochtend gebruik ik voor Milo bv Jus d'Orange. Hij is daar gek op en mag dan elke keer een klein snaveltje nemen. Voordeel daarvan is ook dat het snel op is, dus raakt hij ook minder snel afgeleid.