Auteur Topic: Clickeren  (gelezen 60212 keer)

Cosch

• Gast
Re: Clickeren
« Reactie #105 Gepost op: maart 30, 2006, 14:48:42 pm »
Wat goed! Leuk zeg!

Gr Corina

amacera de pera

• Gast
« Reactie #106 Gepost op: maart 30, 2006, 18:54:12 pm »
ik heb vandaag de dvd binnengekregen   Taming  Training & tricks  omdat ik weinig tijd had heb ik nog maar een klein stukje gezien en dat was echt leuk    je kan ook stukjes zien op www.BirdTricks.com     ze hebben het daar over 3 videos, alle drie de videos staan op deze eene dvd ik ga morgen eens op mijn gemak de boel bekijken

gr Ann

Cosch

• Gast
« Reactie #107 Gepost op: maart 30, 2006, 21:43:46 pm »
Nou ik ben weer flink aan het clickeren geweest.
Coco kan al bijna zwaaien. Ik heb het volgens het filmpje aangepakt. En dat ging echt makkelijk. Ik sta versteld van hem.
Hij aarzelt nu alleen nog of hij zijn poot omhoog doet als ik alleen zwaai. Dus niet mn hand er voor hou. Dus dat ging al heel snel! Mara hij doet het alleen zonnebloempitten.

Kaya doet meer zijn best voor walnoot. Dus ik heb hem een poos stokje laten aanraken. En dat ging steeds sneller. Dus dat is een goed teken. Ik kon het bijna niet bijhouden.  ;D

Japie heeft het stokje aanraken ook al helemaal door. Die gaat nog sneller dan Kaya. En die draait halve rondjes mee!

Heb er zo in no time 3 walnoten door heen gejaagd voor die 3.  :)

Gr Corina

billy

• Gast
« Reactie #108 Gepost op: maart 30, 2006, 22:47:50 pm »
Super om te horen zeg  :thumsup:
Groetjes Els

Pluisje

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: maart 30, 2006, 23:24:03 pm »
Nou ik ben weer flink aan het clickeren geweest.
Coco kan al bijna zwaaien. Ik heb het volgens het filmpje aangepakt. En dat ging echt makkelijk. Ik sta versteld van hem.
Hij aarzelt nu alleen nog of hij zijn poot omhoog doet als ik alleen zwaai. Dus niet mn hand er voor hou. Dus dat ging al heel snel! Mara hij doet het alleen zonnebloempitten.

Kaya doet meer zijn best voor walnoot. Dus ik heb hem een poos stokje laten aanraken. En dat ging steeds sneller. Dus dat is een goed teken. Ik kon het bijna niet bijhouden.  ;D

Japie heeft het stokje aanraken ook al helemaal door. Die gaat nog sneller dan Kaya. En die draait halve rondjes mee!

Heb er zo in no time 3 walnoten door heen gejaagd voor die 3.  :)

Gr Corina

gaat goed hè, wat een vordering in een korte tijd :thumsup: :thumsup: :a036: :a036:
Straks krijg je nog dat Coco zijn koppie zo schattig schuin houdt en met zijn pootje naar je toe zwaait als hij iets wilt  ;D ;D
Dat doet Aphyntje namelijk wel, en je smelt erdoor, die kleine manipulatortjes  ;D ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #110 Gepost op: maart 30, 2006, 23:35:14 pm »
 ;D  ;D
Ja zo kan hij nu al kijken, laat staan als hij ook nog zwaait!  :( Dat trek ik niet!  :)

Het ging heel goed vanavond. Kaya verliest wat gauwer interesse maar als hij dan merkt dat hij niks krijgt dan komt hij toch weer terug naar het stokje. en daarna ging het als een speer!

Gr Corina

Cosch

• Gast
« Reactie #111 Gepost op: maart 31, 2006, 08:44:05 am »
Coco wist het vanochtend nog steeds! We konden gewoon verder gaan waar we gebleven waren! Dus ik ben nog even verder gaan oefenen met de poot optillen. Ik kan mn 2e hand steeds verder weg houden. Hij tilt dan nog steeds zijn poot op. Alleen op zwaaien alleen reageerd hij nog steeds niet!
Ik denk dat dit me nog maar een kwartier in totaal gekost heeft!

Ben trots op hem.  :hart: Als hij dit al zo gauw oppakt, dan zijn er nog veel meer mogelijkheden!

Gr Corina

Igor

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: maart 31, 2006, 09:16:35 am »
Dat gaat idd hard zeg! :wow: Leuk hoor.
Ik heb vanochtend ook weer met Milo getraind. Hij kan nu ook bijna zwaaien, maar ik moet idd nog een hand in de buurt houden om hem "op te laten stappen". Hij heeft het commando dus nog niet helemaal door, maar dat gaat wel goedkomen.
Vanochtend vond hij het zo leuk om te doen, dat hij twee keer zijn beloning liet vallen en klaar ging zitten voor het volgende commando :) ;D
Je merkt duidelijk dat Milo nu sneller leert als in het begin. Hij heeft nu door dat er iets speciaals van hem verwacht wordt. ALs het zwaaien goed gaat, dan ga ik proberen hem een kleur te laten herkennen...

Cosch

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: maart 31, 2006, 09:22:06 am »
Leuk he? Bij jou gaat het ook goed zo te horen. Maar doe jij ook afwisselen in dingen in 1 'oefensessie' Of oefen je 1 ding en de volgende keer wat anders?

Gr Corina

Igor

• Gast
« Reactie #114 Gepost op: maart 31, 2006, 09:29:09 am »
Ik oefen een ding tijdens een sessie, eigenlijk tijdens alle sessies.
Ik ben nu bezig met zwaaien dus dan oefen ik alleen dat met Milo. Wel laat ik ongeveer halverwege de sessie alle andere commando's een keertje voorbij komen, zodat hij die niet vergeet. Dat zie ik dus niet als oefenen want die commando's kent hij feilloos, maar het is een vorm van herhalen (en herhalen is een van de beste vormen van leren en dat gaat denk ik ook op voor gaaien).
Deze methode werkt in ierder geval erg goed met Milo. Hij is altijd erg enthousiast als hij de commando's kan laten zien die goed gaan :) en hij lijkt daarna nog gemotiveerder om het nieuwe commando te leren :thumsup:
Ik durf niet met twee nieuwe dingen tegelijk te oefenen, want Milo wil het zo graag goed doen en daar wil ik hem dan ook wel de kans voor geven. Hij doet zo goed zijn best... :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #115 Gepost op: maart 31, 2006, 18:57:25 pm »
Sjakko draait nu al een rondje zonder targetstick en zonder klik. Nu weet ik eigenlijk niet of dat de bedoeling is (ook de klik weglaten!!).
Wel gebruik ik als ze moet beginnen nog mijn vingers, zo van Sjakko, rondjedraaien en dan mijn vinger boven haar koppie! :)

Cosch

• Gast
« Reactie #116 Gepost op: maart 31, 2006, 19:02:01 pm »
Zonder klik mag wel maar niet zonder beloning. (volgens mij)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #117 Gepost op: maart 31, 2006, 19:14:24 pm »
Oké!! dacht ik wel, want ze moeten de kunstjes toch een keer gewoon op commando doen!! Túúrlijk krijgt ze een beloning!! Ik ben supertrots!! :thumsup:

Morgen ga ik beginnen met het zwaaien!! ;) Hoe gaat het bij jou? ;)
« Laatst bewerkt op: maart 31, 2006, 20:31:40 pm door Loes »

Cosch

• Gast
« Reactie #118 Gepost op: maart 31, 2006, 19:19:53 pm »
Gaat super. Ik ga vanavond weer verder oefenen. Ben benieuwd of Coco weer een stap verder kan! of dta hij het helemaal kan straks. Ben echt trots op hem!
En met Kaya blijf ik nog even stokje pakken doen!

Maar wat voor een simpel dingetje zoals zwaaien en draaien, kan ik hierna met Coco doen?
Iemand ideeen?

Wickingh

• Gast
« Reactie #119 Gepost op: maart 31, 2006, 19:34:22 pm »
Gaat super. Ik ga vanavond weer verder oefenen. Ben benieuwd of Coco weer een stap verder kan! of dta hij het helemaal kan straks. Ben echt trots op hem!
En met Kaya blijf ik nog even stokje pakken doen!

Maar wat voor een simpel dingetje zoals zwaaien en draaien, kan ik hierna met Coco doen?
Iemand ideeen?

De tafel van 3 om eens simpel te beginnen  :thumsup: