Auteur Topic: Clickeren  (gelezen 60197 keer)

Wickingh

• Gast
Re: Clickeren
« Reactie #150 Gepost op: april 03, 2006, 00:04:22 am »
Hai Pluis,

goed antwoord  :thumsup: ,

mvg Frank

Igor

• Gast
« Reactie #151 Gepost op: april 03, 2006, 10:20:06 am »
 :wow:
Alle gaaien gaan hard vooruit. Leukt om te horen en het blijkt wel weer hoe slim die beesten zijn.
Milo blijft het trainen ook helemaal geweldig vinden. Het zwaaien wil nog steeds niet lukken zonder "opstap" hand in de buurt, als ik mijn hand weghaal dan denkt hij dat de nieuwe oefening is "zoek de hand en zet je pootje er tegenaan" :). Als ik dan op mijn hand ga zitten, zodat hij er echt niet bij kan, dan reageert hij heel verontwaardigt en raakt hij bijna gefrustreerd. Dat moet ik er dus wel uitkrijgen, maar ik weet niet zo goed hoe. Bij een grotere gaai kun je waarschijnlijk al klikken op het moment dat hij zijn poot omhoog beweegt, maar bij Milo is die afstand zo klein, dat ik niet snel genoeg kan klikken :o
Iemand een idee? De andere commandos gaan prima!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #152 Gepost op: april 03, 2006, 10:28:56 am »
Ik weet niet...  Heb je dat filmpje goed bekeken? de hand gaat steeds iets verder weg.. Sjakko kon echt in één dag zwaaien! Ik klikte ook pas als de poot hoog genoeg was. Maar bij jou is dat blijkbaar maar héél even dan dat ie omhoog blijft?

Cosch

• Gast
« Reactie #153 Gepost op: april 03, 2006, 10:40:18 am »
Ja ik heb het zo bij Coco gedaan dat ik mijn hand wel omhoog deed maar dan op een afstandje! En dan proberen duidelijk het zwaaien erbij! Zodat hij die link legt!
Wat ik begrepen heb is dat het niet de bedoeling is dat ze met een hun poot je 2e hand aanraken. Blijkbaar om dit te voorkomen. Maar dat is met een grijze makkelijker dan met een Aga.
Misschien moet je even een paar stappen terug doen! Ik denk dat dat de oplossing is!  ;)

Gr Corina

Igor

• Gast
« Reactie #154 Gepost op: april 03, 2006, 10:49:53 am »
Ik was in het weekend idd al een stap terug gegaan, omdat ik merkte dat het niet lukte. Dat heeft niet geholpen :( Als ik mijn hand verder weg hou dan loopt hij er naar toe en als ik mijn hand onder tafel houd dan klimt hij er naar toe. Hij heeft dus echt het idee dat hij mijn hand aan moet raken.
Hmmm :CENS, ik zal het vanavond eens proberen als hij op zijn speelboom zit, dan kan hij niet zo makkelijk naar mijn hand toe lopen (als ik hem een stukje van de boom afhou). Dat zou misschien wel kunnen werken! :a036: Ik denk als het me lukt om een paar keer te klikken als hij zijn poot optilt zonder dat hij mijn hand aanraakt, dat het dan snel bekeken is. We houden vol :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #155 Gepost op: april 03, 2006, 10:56:02 am »
Inderdaad, dat heb je goed bedacht. De klik is essentieel natuurlijk!! Paar keer zonder hand aanraken en he kwartje valt. Ik heb vanaf het begin steeds als Sjakko op wou stappen mijn hand een beetje teruggetrokken zodat die poot in het luchtledige hing! :)

Igor

• Gast
« Reactie #156 Gepost op: april 03, 2006, 11:00:25 am »
Daar pas ik bij Milo een beetje mee op: dat heb ik ook 2 keer gedaan, maar hij is zo entousiast dat hij heel snel wil stappen en als ik dan mijn hand wegtrek dan kukelt hij om :( Dat vind hij heel vervelend en het trainen moet wel leuk blijven.
Als ik bv in dat filmpje kijk dat zie je daar een kaketoe die heel rustig en bedachtzaam zijn poot optilt.... Milo lijkt daarmee vergeleken meer op een ADHD-er vol met een of ander Energy-drankje :)
Dat zal overigens ook beter gaan op zijn speelboom, want dat heeft hij meer grip met zijn andere pootje dan op tafel! :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #157 Gepost op: april 03, 2006, 11:03:19 am »
 ;D  ;D  ;D

Ja dat is lastig! Dan zou de klimboom idd een oplossing zijn om even weer even kort vanaf het begin te beginnen!
Echt leuk dat hij zo graag wil!  :thumsup:

Gr Corina

Pluisje

• Gast
« Reactie #158 Gepost op: april 03, 2006, 22:14:41 pm »
Daar pas ik bij Milo een beetje mee op: dat heb ik ook 2 keer gedaan, maar hij is zo entousiast dat hij heel snel wil stappen en als ik dan mijn hand wegtrek dan kukelt hij om :( Dat vind hij heel vervelend en het trainen moet wel leuk blijven.
Als ik bv in dat filmpje kijk dat zie je daar een kaketoe die heel rustig en bedachtzaam zijn poot optilt.... Milo lijkt daarmee vergeleken meer op een ADHD-er vol met een of ander Energy-drankje :)
Dat zal overigens ook beter gaan op zijn speelboom, want dat heeft hij meer grip met zijn andere pootje dan op tafel! :thumsup:
Hoi Igor,
 :-[  in mijn vorige bericht over het hoofd gezien dat er nog een kleine Milo aan de cklicker training
mee doet  :-[ kleine participantje tussen die olifanten grijsjes niet gemerkt  :-[ ;D
Ik heb een paar jaar geleden bij een Pakaradag (of een andere bijeenkomst, weet niet meer)
een agatje gezien die een best wel ingewikkelde puzzel kon. Wat geweldig van je dat je met hem bezig bent.
Ik zie het voor me kleine enthousiaste ADHD-agatje die graag zijn best doet met trainen.  :thumsup:

Ik heb dus (nog) geen ervaring met clicker, maar wel met spraakbeloning. Als ik jou was zou ik proberen
hem te belonen als hij wat langer zijn pootje omhoog tilt. En niet je vinger laten aanraken.
Eerst wachten dat hij heel klein beetje langer doet, voordat je hem beloont en dan voor elke beetje langer belonen.

Ik ben erg benieuwd naar je voorderingen met Milo :thumsup:

billy

• Gast
« Reactie #159 Gepost op: april 03, 2006, 23:04:31 pm »
Ik ga van de week mn ma een clicker kado doen, kan ze oefenen met haar aga Lucky  :)
Gaaf dat Milo het ook zo leuk vind, dan kan Lucky niet achterblijven.
Groetjes Els

Igor

• Gast
« Reactie #160 Gepost op: april 04, 2006, 09:43:40 am »
:a036: ;D :a036: ;D
De speelboom was de oplossing! De eerste keer kon ik al mijn hand op tijd weghalen zonder dat Milo omdonderde. Hij keek toen nog een beetje verbaasd, zo van "he dat ging niet goed, maar ik krijg toch iets".
De tweede keer had ik geen hand meer in de buurt en toen ging heel vertwijfeld zijn pootje een beetje omhoog -> klik. Op dat moment kon ik het muntje gewoon zien vallen bij Milo :) echt geweldig om te zien. Je zag hem bijna denken "ooh dus dat is de bedoeling!"
Nog voor ik het volgende commando kon geven zat meneer al met zijn pootje omhoog ;D Dat heb ik genegeerd en even gewacht, toen weer naar hem gezwaaid en hup meteen zijn pootje omhoog. Daarna goed met hem verder geoefend en hoe hoger hij zijn pootje opsteekt, hoe enthousiaster ik reageerde. Vanochtend nog even de oefening herhaald en nu is het officieel: Milo kan zwaaien!
Maakt niks uit hoor Pluisje, Milo voelt zichzelf vaak ook heel erg groot :) :P
Aga's kunnen heel erg veel leren, daar ben ik van overtuigd. De volgende stap die ik wil zetten: kleur herkenning. Ik wil Milo uit een aantal kralen bv de gele laten halen en dan daarna bv de rode. Eerste nog even verder oefenen met het zwaaien en dan op naar de kleuren.

Cosch

• Gast
« Reactie #161 Gepost op: april 04, 2006, 09:45:59 am »
 ;D  ;D  ;D

Ooohhhhhh gaaf he! Milo is echt slim volgens mij!

Gr Corina

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #162 Gepost op: april 04, 2006, 10:23:30 am »
dat gaat lekker hier, en snel ook  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #163 Gepost op: april 04, 2006, 12:12:46 pm »
:a036: ;D :a036: ;D
De speelboom was de oplossing! De eerste keer kon ik al mijn hand op tijd weghalen zonder dat Milo omdonderde. Hij keek toen nog een beetje verbaasd, zo van "he dat ging niet goed, maar ik krijg toch iets".
De tweede keer had ik geen hand meer in de buurt en toen ging heel vertwijfeld zijn pootje een beetje omhoog -> klik. Op dat moment kon ik het muntje gewoon zien vallen bij Milo :) echt geweldig om te zien. Je zag hem bijna denken "ooh dus dat is de bedoeling!"
Nog voor ik het volgende commando kon geven zat meneer al met zijn pootje omhoog ;D Dat heb ik genegeerd en even gewacht, toen weer naar hem gezwaaid en hup meteen zijn pootje omhoog. Daarna goed met hem verder geoefend en hoe hoger hij zijn pootje opsteekt, hoe enthousiaster ik reageerde. Vanochtend nog even de oefening herhaald en nu is het officieel: Milo kan zwaaien!
Maakt niks uit hoor Pluisje, Milo voelt zichzelf vaak ook heel erg groot :) :P
Aga's kunnen heel erg veel leren, daar ben ik van overtuigd. De volgende stap die ik wil zetten: kleur herkenning. Ik wil Milo uit een aantal kralen bv de gele laten halen en dan daarna bv de rode. Eerste nog even verder oefenen met het zwaaien en dan op naar de kleuren.

Goed hè, als je de click op het juiste moment plaatst, is het pleit al gewonnen! Superleuk!! :hart:

Cosch

• Gast
« Reactie #164 Gepost op: april 04, 2006, 20:27:28 pm »
Jaa echt leuk, Coco zwaait nu al heel goed! En doet zijn poot steeds langer omhoog!  :thumsup:
Hij is wel toe aan wat nieuws!
Maar ik twijfel wat ik hem nu zal leren! Ik denk rondjes draaien! En dan tussendoor commando van zwaaien en kusjes geven! (kusjes geven deed hij wel op commando, maar doe het nu vaak om clickeren af te sluiten)

Ik ga Kaya nee leren knikken!  ;D Makkelijk beginnen!

Gr Corina