Auteur Topic: Clickeren  (gelezen 60113 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Clickeren
« Reactie #165 Gepost op: april 04, 2006, 20:30:59 pm »
Haha wat leuk! Wat moet ie doen dan bij kusje geven? Het geuid en een tikje op je mond of je wang ofzo? ;)

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #166 Gepost op: april 04, 2006, 21:29:18 pm »

Ik ga Kaya nee leren knikken!  ;D Makkelijk beginnen!

Gr Corina

en nadien de ja , dan kan je een conversatie aangaan
waar hij dan netjes ja en nee op antwoord. Net echt. Iedereen zal het geloven.

billy

• Gast
« Reactie #167 Gepost op: april 04, 2006, 21:33:57 pm »
Ik ben nu begonnen met ja knikken  ;D zelfs Billy gaat het weer leuk vinden, ze zitten nu met zn 3en te wachten  :)

Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #168 Gepost op: april 04, 2006, 21:52:02 pm »
 :)

Grappig! Dan zeg ik: nee he kaya? En dan knikt hij Nee!  ;D  ;D
Lijkt me wel lachen!

Ja kusjes geven is even de snavel tegen mijn mond aan tikken!

Gr Corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #169 Gepost op: april 04, 2006, 22:44:41 pm »
Hai,

Citaat
Aga's kunnen heel erg veel leren, daar ben ik van overtuigd.

:thumsup:

mvg Frank

Igor

• Gast
« Reactie #170 Gepost op: april 06, 2006, 11:10:35 am »
Blijkbaar vind Milo het zwaaien zelf erg leuk om te doen want hij doet het nu vaak in zijn kooi als we in de buurt komen :) (een beloning krijgt hij dan natuurlijk niet). Het is echt grappig om te zien.
Ik ben gisteren begonnen met de kleuren... echt niet te geloven! :thumsup:

Poging 1: 2 gele kralen en 2 rode kralen op tafel. Ik raak een gele aan en zeg "Geel", Milo volgt mijn voorbeeld -> Klik
Poging 2: 2 gele kralen en 2 rode kralen op tafel. Ik zeg "Geel" en wijs naar de kralen, Milo pakt een rode kraal en wacht, Milo pakt vervolgens een gele kraal -> Klik
Poging 3: 1 gele kraal 4 rode kralen op tafel. Ik zeg "Geel", Milo rent onmiddelijk naar de kralen en pakt direct de gele -> Klik :o
Poging 4: Ik denk dat kan hij nooit nu al door hebben, dus ik mik een heleboel kralen op een schoteltje (allerlei kleuren) en leg er 1 gele tussen, ik zeg "Geel", Milo rent onmiddelijk naar het schotelje, gaat op de rand zitten, raakt ff een groene aan en pakt dan de gele op -> Klik
Poging 5: Ik gooi alle kralen opnieuw door elkaar, zeg "Geel", Milo rent naar het schoteltje en pakt direct de gele kraal eruit -> Klik
Poging 6: Dit kan niet waar zijn, zo snel? Andere test: Ik leg 7 verschillende kralen op een rij, diverse kleuren en vormen, 1 is geel. Ik zeg "Geel", Milo rent onmiddelijk naar de gele kraal en pakt deze op :o
Poging 7: Ik verwissel een aantal kralen in de rij van plaats en leg een gele helemaal aan de andere kant van de rij, ik zeg "Geel", Milo rent naar de kant van de rij waar eerst de gele lag, hij kijkt naar de kralen en loopt er langzaam langs, halverwege ziet hij de gele, rent naar het einde van de rij en oakt de gele kraal -> Klik  :thumsup:

Ik ben nu dus supertrots op Milo :-[  ;D :cool: Vanochtend deed hij het weer perfekt. Een beetje een lang verhaal, maar ik vond het zo mooi om te zien!

ps de gele kralen wissel ik tussendoor zodat het niet de hele tijd dezelfde kraal is (ander formaat, andere vorm, enige overeenkomst: geel)

Cosch

• Gast
« Reactie #171 Gepost op: april 06, 2006, 11:14:19 am »
Allemachtig!  :o Wat gaaf!  ;D

Met hem kun je echt leuke dingen gaan doen he!
Echt heel knap!

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #172 Gepost op: april 06, 2006, 11:15:44 am »
 :wow:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #173 Gepost op: april 06, 2006, 11:31:28 am »
Leuk! Sjakko had inderdaad de kleuren ook heel snel door! Trots ben je dan hè? :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #174 Gepost op: april 07, 2006, 09:20:59 am »
Het clickeren gaat hier ook goed.
Coco zwaait ondertussen zo goed dat ik hem maar wat anders ga leren. Blijf uiteraard nog wel herhalen en verder oefenen.
Maar Coco ga ik ook nee leren schudden net als Kaya. Ik ben gisteren bij het begin begonnen.
Eerst weer even 'targetstick' aanraken. En dan volgen. Van midden naar rechts, van midden naar links. Als dat goed gaat: van links naar rechts en van rechts naar links. En dat ga ik uitbouwen tot een paar keer links en rechts volgen. Dan een commando er aan verbinden.

Kan alleen niet goed inschatten of er nog een stap tussen moet! Misschien vinger volgen? en dan pas het nee schudden en nee knikken?
Kaya is iig halvewege!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #175 Gepost op: april 07, 2006, 12:57:12 pm »
Ik heb Sjakko gisteren ook de nee bewegiing laten doen, maar bedacht toen dat als ik "nee" ging zeggen, het erg verwarrrend zou kunnen zijn met het commando "nee". Toch?

Cosch

• Gast
« Reactie #176 Gepost op: april 07, 2006, 13:30:39 pm »
Ja precies. Dus ik wil het ook niet op een commanderende/bestraffende toon zeggen. Maar ook met een zinnetje er om heen. Dus zo iets van: Schud maar nee!
Dan is het denk ik wel anders.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #177 Gepost op: april 07, 2006, 16:16:23 pm »
Ja, dat is inderdaad een optie..  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #178 Gepost op: april 07, 2006, 21:42:21 pm »
Moest net lachen.
Coco wil zo graag! Dat hij zwaaide terwijl hij de targetstick volgde en aanraakte!  ;D  ;D
2 oefeningen tegelijk!

Gr Corina

billy

• Gast
« Reactie #179 Gepost op: april 07, 2006, 21:44:40 pm »
 ;D ;D Leuk zeg dat enthousiasme

Groetjes Els