Auteur Topic: Clickeren  (gelezen 59997 keer)

Tommy

• Gast
Re: Clickeren
« Reactie #225 Gepost op: april 21, 2006, 14:01:53 pm »
Tommy en Guano kenden de kleuren roog geel en blauw al een tijd...groen deden we minder vaak, maar gaat ook goed. We zijn begonnen met lego blokjes. Ik zeg de kleur en geef het blokje heel even. Daarna hou ik de blokjes stevig vast en vraag of ze bv de gele willen pakken. Ik laat alleen los als ze de goede hebben. Dat is beloning genoeg voor hun en ze pikten t erg snel op :thumsup:

Nu doe ik het met plastic rondjes die ik van een rammelaar heb gesloopt en ze doen t nog net zo goed :a036:Misschien ook omdat ik overal rood geel blauw en groen aanwijs? :CENS Op de fiets zeg ik ook steeds..kijk een rode auto enzo ;D

Vlinder is vandaag begonnen en die lijkt het ook al door te hebben :thumsup:

Vormen doe ik met papieren vormen in 1 kleur...die krijgen ze ook alleen bij t aanwijzen van de juiste en verscheuren hem dan :) Ik heb dus heel veel vormen nodig, maar verder geen beloning ;)

Target stick volgen kunnen ze ook allemaal, incl peppertje :a036: En ik heb Gino en Vlinder gister geleerd dat mn hand vol pitjes zit, maar dicht is...en pas open gaat als ze de targetstick raken. Zo grappig om ze te zien rennen van die stick naar mn hand :) . Dat weten ze echt heeeelll snel! We begonnen met de stick op mn dichte hand en nu rennen ze van mn schouder( targetstick) naar mn hand...steeds heen en weer ;D

Tommy en Guano wil ik leren een munt in een spaarpot te doen. We zijn gister begonnen met een jodenkoekenbus met een touwtje met daaraan een munt (anders moet ik steeds achter die munt aan) ;D De munt moet in die bus en later door een gleuf in de deksel. Maar ze zijn heeelll fanatiek omdat ze weten dat er iets met die munt moet voor ze wat krijgen, maar gooien hem nu nog overal neer :) Guano gooit zelfs die hele bak door de lucht.  :o Vasthouden dan maar... en t lijkt nu dus beter te gaan! Maar ik ben wel benieuwd wanneer t kwartje echt (in die bus) valt ;D

Verder kennen ze (en dan vooral Guano) ...draaien, andere kant draaien, zwaaien, handje geven, auto duwen, bal gooien en dansen en fluiten op commando :hart: Was ooit bezig met basketballen, maar mn zelf gefabriseerde spullen en t balletje zijn kwijt :CENS Iets ergens in gooien is ook best lastig te begrijpen voor mijn vogels geloof ik :)

Cosch

• Gast
« Reactie #226 Gepost op: april 21, 2006, 14:09:31 pm »
Wat zijn ze slim he? en snel!  :o
Dat klinkt heel leuk!

Maar iets ergens in gooien lijkt me best moeilijk om ze dat aan te leren!
Ik zit nu echt te denken, hoe zou ik dat aanpakken????  :CENS  :CENS

Ja jouw gaaien genieten er net zo van, zo te horen!

Tommy

• Gast
« Reactie #227 Gepost op: april 21, 2006, 16:59:25 pm »
Ik heb nu de deksel op de bus gedaan en Guano lijkt dat beter te begrijpen. Hij gooit tenminste vrij vaak achterelkaar t muntje OP de deksel :thumsup:. Nog niet consequent genoeg hoor, maar toch :)
Eerst gooide hij die munt weg en keek dan in de bak...dus dat er iets met die bak is snapt hij denk ik toch ook wel ;D Ik dacht toen ineens dat de bus misschien te diep was om echt snel te begrijpen dat hij daarin moet. Vandaar nu de deksel erop...daar zit een laag randje om , dus de munt gaat wel een beetje ergens in, maar Guano kan hem nog goed zien...en de gleuf zit er al in...want je weet maar nooit ;D Bij Tommy heb ik t nog niet op deze manier geprobeerd

Oh ja, wat ook grappig is...als ik na Tommy en Guano met de andere vogels ga clickeren, dan maken Tommy en Guano vanaf een afstandje steeds ook dat geluidje ;D Nog even en ze trainen elkaar ;D

Pluisje

• Gast
« Reactie #228 Gepost op: april 21, 2006, 19:43:34 pm »
;D Nog even en ze trainen elkaar ;D

Das mooi  ;D

Wat een leuke circus heb je daar, geweldig!  :thumsup:
Hoeveel heb je en wie is wie? Tommy is timneh begrijp ik en de rest?

Vormen doe ik met papieren vormen in 1 kleur...die krijgen ze ook alleen bij t aanwijzen van de juiste en verscheuren hem dan :) Ik heb dus heel veel vormen nodig, maar verder geen beloning ;)

Dat is een geweldig idee, vormpjes van papier! en dat dan als beloning ook gebruiken. Dankjewel ik zal het ook overnemen.
Bij Aphyna "goed zo!" werkt ook ipv click. Maar in het begin was hetzelfde principe als clickeren. "Goed zo!"-zonnebloempitje, nu dat laatste is niet meer nodig.

Cosch

• Gast
« Reactie #229 Gepost op: april 21, 2006, 20:30:36 pm »
Jaa goed idee! Moet ik ook onthouden!

Heb net weer geclickerd. Kaya gaat ook al zo ver voor uit!
Ik dacht ik probeer hem naar de deur te lokken. Kijken of hij zelf komt. En ja hoor, daar kwam hij aan. Ik natuurlijk de hemel in geprezen. Hij kan al goed zwaaien. Ook wel es voor het commando al. Hij wil veel te graag!  :hart:

EEENNNNN ik heb vandaag 3x een zacht kusje gekregen. Hij duwde heel zachtjes zijn snavel tegen mijn mond.  Heel lief!  :hart:  :hart:
Ik heb wel een groot risico genomen voor mezelf, maar ik had zoiets van: ik kijk wel wat er gebeurd.
Nou hij mocht geloof ik bijna mn hele hand vol zaadjes leeg eten als beloning terwijl ik liep te gillen, hoe goed en knap tie wel niet was.  :-[ :-[  ;D  ;D
Was daar echt blij mee!

Dus kan niet anders zeggen dan dat het hier weer super ging!

Tommy

• Gast
« Reactie #230 Gepost op: april 21, 2006, 22:24:46 pm »
 :a036: Goedzo Corina! Dat gaat echt heel goed :thumsup:

Citaat
Wat een leuke circus heb je daar, geweldig!   
Hoeveel heb je en wie is wie? Tommy is timneh begrijp ik en de rest?

Tommy is idd een timneh,
en verder wonen hier...weddells aratinga Guano
, witoogaratinga Pepper
, valkparkiet Chico
en kleine vasa Vlinder...en sinds een week woont de broer van Vlinder , Gino hier ook :hart: :) Veel he? :-[ Maar allemaal super lief :hart:

Wat je trouwens zegt over goedzo als vervanger voor de click..dat werkt hier ook wel goed hoor, maar ik ben soms heel enthousiast en dan blijf ik maar doorgaan met praten en joelen :-[  ;D Met een click ben ik zelf net iets geconsentreerder, bij sommige dingen is dat wel handig...bij andere dingen maakt t niet uit. De kleuren leren ze bv zo ;)

Pluisje

• Gast
« Reactie #231 Gepost op: april 22, 2006, 00:22:33 am »
@Corina 
Vooral Kaya dat moeilijke geval  ;) ik ben zo blij dat het beter gaat.  :thumsup:
Het lukt je zeker weten Corina om zijn vriendschap te winnen, zo te zien zeker wel  :thumsup:

@Tommy
zo 6 dus  :CENS Erg leuk dat je ook met ze allemaal traint :thumsup:  Respect  :thumsup:

Die vasa´s zijn toch zwart met hele lichte snavels en lange nek papegaaien? Die zijn toch erg zeldzaam?
Ik heb ze volgens mij nooit gezien heb je ergens fotos van Vlinder en Gino?

Cosch

• Gast
« Reactie #232 Gepost op: april 22, 2006, 08:01:00 am »
Dank je wel!
Het gaat gelukkig weer een stap vooruit.  :hart:

Ik heb ze volgens mij nooit gezien heb je ergens fotos van Vlinder en Gino?

Jaaaaa dat willen wij ook zien!  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #233 Gepost op: april 22, 2006, 08:45:43 am »
Ik heb Vlinder wel eens op de foto gezien, mar echt verwend met foto;s worden we niet hè Daphne? :P

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #234 Gepost op: april 22, 2006, 10:25:25 am »
dat zou me wel opmonteren se..een paar mooi foto's...

Tommy

• Gast
« Reactie #235 Gepost op: april 22, 2006, 22:56:32 pm »
Er staan wel ergens fotos van Vlinder :hart: . Helaas werkt mn foto toestel de laatste tijd niet heel erg mee en veel nieuwe fotos zijn onscherp :cry: Maar ik beloof dat ze snel komen....al moet ik er 1000 maken om 1 scherpe te hebben ;)

Even gezocht...Hier staan de fotos van ons lieve Vlindertje https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,9711.0.html
« Laatst bewerkt op: april 22, 2006, 22:58:10 pm door Tommy »

Cosch

• Gast
« Reactie #236 Gepost op: april 22, 2006, 22:59:03 pm »
Helaas werkt mn foto toestel de laatste tijd niet heel erg mee en veel nieuwe fotos zijn onscherp :cry:

Misschien een tip!
Zorg dat je zo veel mogelijk licht heb. Liefst daglicht!
Dan zijn foto's vaak het scherpst! En uiteraard zo stil mogelijk houden. Gebruik anders een tafel ofzo als statief!

Maar veeel licht! Dat is bij mij vaak het euvel!

Tommy

• Gast
« Reactie #237 Gepost op: april 22, 2006, 23:03:46 pm »
Hmmm...volgens mij is er iets mis met ons toestel. t was namelijk altijd goed, zelfs in t half duister en ik was dus ook heel blij met dat ding, maar sinds een poos lijkt hij scherp te stellen, hem ook scherp te krijgen, maar als je dan klinkt...dan is hij ineens niet meer scherp ??? Maar ik zal toch eens proberen weer fotos buiten te maken...misschien lukt t dan nog wel. Dat is tenminste nog iets he? maar ik baal wel vreselijk hoor...klik ik allemaal leuke lieve en grappige momenten en dan mislukken de meeste fotos :cry:

Cosch

• Gast
« Reactie #238 Gepost op: april 22, 2006, 23:07:39 pm »
Dat is echt jammer!  :(
Misschien zijn de instellingen veranderd? mbt focus?
Zo te horen is tie gevoeliger geworden voor beweging (van het knopje indrukken)

Tommy

• Gast
« Reactie #239 Gepost op: april 22, 2006, 23:08:58 pm »
Oh ja...hier staan ook fotos van Vlinder..en Tommy en Guano en Chico :a036:
Vorige week hadden we een fluffiesdag met heel veel gaaitjes...echt geweldig leuk! Kijk maar ;)

http://www.fluffies.org/en/fluffies_view_diary.php?entry_id=754