Tommy en Guano kenden de kleuren roog geel en blauw al een tijd...groen deden we minder vaak, maar gaat ook goed. We zijn begonnen met lego blokjes. Ik zeg de kleur en geef het blokje heel even. Daarna hou ik de blokjes stevig vast en vraag of ze bv de gele willen pakken. Ik laat alleen los als ze de goede hebben. Dat is beloning genoeg voor hun en ze pikten t erg snel op

Nu doe ik het met plastic rondjes die ik van een rammelaar heb gesloopt en ze doen t nog net zo goed :a036:Misschien ook omdat ik overal rood geel blauw en groen aanwijs?

Op de fiets zeg ik ook steeds..kijk een rode auto enzo

Vlinder is vandaag begonnen en die lijkt het ook al door te hebben

Vormen doe ik met papieren vormen in 1 kleur...die krijgen ze ook alleen bij t aanwijzen van de juiste en verscheuren hem dan

Ik heb dus heel veel vormen nodig, maar verder geen beloning

Target stick volgen kunnen ze ook allemaal, incl peppertje

En ik heb Gino en Vlinder gister geleerd dat mn hand vol pitjes zit, maar dicht is...en pas open gaat als ze de targetstick raken. Zo grappig om ze te zien rennen van die stick naar mn hand

. Dat weten ze echt heeeelll snel! We begonnen met de stick op mn dichte hand en nu rennen ze van mn schouder( targetstick) naar mn hand...steeds heen en weer

Tommy en Guano wil ik leren een munt in een spaarpot te doen. We zijn gister begonnen met een jodenkoekenbus met een touwtje met daaraan een munt (anders moet ik steeds achter die munt aan)

De munt moet in die bus en later door een gleuf in de deksel. Maar ze zijn heeelll fanatiek omdat ze weten dat er iets met die munt moet voor ze wat krijgen, maar gooien hem nu nog overal neer

Guano gooit zelfs die hele bak door de lucht.

Vasthouden dan maar... en t lijkt nu dus beter te gaan! Maar ik ben wel benieuwd wanneer t kwartje echt (in die bus) valt

Verder kennen ze (en dan vooral Guano) ...draaien, andere kant draaien, zwaaien, handje geven, auto duwen, bal gooien en dansen en fluiten op commando

Was ooit bezig met basketballen, maar mn zelf gefabriseerde spullen en t balletje zijn kwijt

Iets ergens in gooien is ook best lastig te begrijpen voor mijn vogels geloof ik