Auteur Topic: Waar worden jullie grijsjes hebberig van ?  (gelezen 4200 keer)

dreumus

• Gast
Re: Waar worden jullie grijsjes hebberig van ?
« Reactie #15 Gepost op: februari 14, 2005, 12:07:42 pm »
Riboet is dus gek op walnoten, maar Favo en Middel gaan helemaal uit hun dak voor helaas iets minder gezonds.

Al zitten ze aan de andere kant van de kamer, hoog op de papegaaienspeelplaats, maar ze komen meteen in beweging als mijn partner onderuitgezakt op de bank aan een zakje chips begint!
Vooral Favo draaft helemaal door. Klimt op de rugleuning van de bank, ter hoogte van Leo's oor en gaat dan eerst schijnheilig en verlekkerd naar zijn handen kijken en als het haar te lang duurt, dan wordt er eens in een oor geknabbeld en geprobeerd een stukje chips uit de mond te stelen. Middel, de lieverd, is wat afwachtender, want die weet als Favo gewonnen heeft dat ie dan automatisch ook een stukje krijgt van Leo.

Sinds een paar dagen heeft Favo echter concurrentie van de hond. Het is geen gezicht. Leo pakt de zak met chips. De hond springt op de bank (als ie daar al niet ligt) en gaat naast hem zitten en kijkt de chips zowat uit zijn mond vandaan (klimt nog net niet op schoot en duwt de bullekop nog net niet in Leo's gezicht) en Favo staat aan de andere kant op de rugleuning van de bank aandacht te trekken. Hihi, het is geen gezicht :).

Groeten,

Barbara

Hihihi fotooooo

Riboet

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: februari 14, 2005, 12:29:18 pm »
Owwwh, wil je dat ik mijn gaaien expres ongezonde dingen ga voeren  :o :o ....  ;D ;D ;D.

Ik zal het vanavond wel proberen of ik alle partijen weer zo gek krijg :).

Groeten,

Barbara

carlito

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: februari 14, 2005, 20:04:56 pm »
hoe kan het anders voor een Belgische gaai: frieten
Maar ze staat op een streng dieet nl als wij er eten krijgt ze er maar ééntje

Riboet

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: februari 14, 2005, 23:07:49 pm »
Ik zal het vanavond wel proberen of ik alle partijen weer zo gek krijg :).

Het wordt later met die foto. Ik had vandaag de hondentraining en toen ik terugkwam, moest Leo weg voor de nachtdienst, dus die foto houden jullie nog even te goed :).

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #19 Gepost op: februari 15, 2005, 09:06:39 am »
Haha, doe rustig aan, tot het goede moment er is, komt wel goed.. :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: april 12, 2005, 20:35:00 pm »
Sjakko is tegenwoordig hebberig als ik eten aan het koken ben... Ik kook de laatste tijd kleine beetjes zoutloos mee en hij heeft dat erg goed in de smiezen. Hij vliegt dus tijdens het koken naar me toe, maar moet dan echt nog even wachten. Hij geeft het echter niet op en vliegt steeds weer terug naar mij, dus tegenwoordig sluit ik hem vaak maar op in de kooi, want ik vind het veel te eng... ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: april 16, 2005, 21:13:08 pm »
Tommy is helemaal gek op pindakaas ;D Zodra hij de pot ziet raced hij over de tafel om een stukje beschuit met pindakaas te eisen. Verder wil hij graag stiekem van de boter snoepen...wat tuurlijk niet mag...hij komt er dan ook weer aanrennen en rukt sinds kort zelfs gewoon de deksel van t boter bakje :o Als t hem lukt neemt hij een hap en rent snel weer weg. Hij weet dus donders goed dat t niet mag. Boter is dus ook maar beter buiten bereik, of er staat een pot pindakaas op. Dan ist ineens NOG interesanter, maar krijgt hij t niet meer open.

Echt erg die vogels...ze lijke vooral voor vette snacks te gaan ::) Gelukkig wil hij ook graag rozijnen en fruit, maar dan moet dat andere lekkers niet in de buurt staan. Oh ja, warm eten vindt hij ook heeeel lekker!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: april 17, 2005, 10:03:10 am »
Hahaha, wat een gekke gaai heb jij!! Boter en pindakaas!!! Precies wat n iet mag en dat maakt het natuurlijk des te aantrekkelijker... ;)

Cheetah

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: april 17, 2005, 23:03:43 pm »
Zonnebloem pitten, sinasappel, tomaat en appel

Paco

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 25, 2005, 21:24:21 pm »
Van kaas.....daar doet hij werkelijk alles voor!!! Hij krijgt dan maar een heel klein stukje, maar toch!
Alle gezonde dingen...groente en fruit.... niet interessant!!

maria

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: januari 06, 2006, 12:29:49 pm »
QT en Tjickie  (Tjickie is dan wel een edel maja) zijn helemaal gek van alles wat wij eten.. QT weet niet hoe snel en onhandig ze naar ons toe moet komen vliegen via de luchtbrigade en Tjickie gaat via de grondtroepen al rennend en waggelend zo snel als ze kan naar ons toe..  ;D
Gisteren had ik een zak chips op tafel liggen en QT zat al de hele tijd aan die zak te klooien, op een gegeven moment zaten ze samen op de kooi en opende ik de zak met chips.. Tjickie gleed via de kooi naar beneden met een Wieuuuuwwww geluid.. en QT kwam gelijk aan fladderen en duikte recht in de zak met chips..  :o....

Alles wat eetbaar is en wat kraakt komen ze als een speer op af..

::)

wilhen

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: januari 09, 2006, 12:12:18 pm »
Pipo is echt helemaal gek van volkoren koekjes zodra ik de koekjestrommel uit de kast haal begint hij al te roepen "lekker koekje"
Fruit gooit hij alle kanten van de kooi op behalve druiven daar wordt die dus echt gek van....
Begrijp ik nou goed dat een fruithapje uit een potje ook gewoon kan? :a036:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #27 Gepost op: januari 09, 2006, 14:56:51 pm »
Ja hoor. Zelf geef ik het nooit, maar omdat het voor babies geschikt is zullen er niet veel echt slechte dingen inzitten...  ;)

wilhen

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: januari 09, 2006, 21:12:14 pm »
binnenkort ga ik pipo een fruithapje voorzetten ben benieuwd of hij het lekker vind. :CENS

maria

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: januari 10, 2006, 16:33:30 pm »
binnenkort ga ik pipo een fruithapje voorzetten ben benieuwd of hij het lekker vind. :CENS

Je bedoelt uit een potje?