Auteur Topic: Waar worden jullie grijsjes hebberig van ?  (gelezen 4226 keer)

wilhen

• Gast
Re: Waar worden jullie grijsjes hebberig van ?
« Reactie #30 Gepost op: januari 10, 2006, 20:09:11 pm »
Ja gewoon een potje olvarit, gewoon samen aan tafel met een lepeltje kijken of die het lekker en leuk vind. :wow:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #31 Gepost op: januari 11, 2006, 17:49:02 pm »
Ik heb vanmiddag ook een fruithapje gekocht. Sjakko vindt het heerlijk! Was een 4 fruithapje: banaan, peer, ananassap en sinasappelsap. Ze at het van een lepeltje en begon steeds grotere happen te nemen!! :)

Cosch

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: januari 12, 2006, 08:48:24 am »
Wat lachen zeg!
Coco vind het zo wie zo al leuk als hij iets krijgt op een lepeltje!

Gr Corina

jochemvh

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: januari 12, 2006, 11:34:49 am »
Dat heeft dwarrel (senegal) ook.
Hij weet niet hoe snel hij het lepeltje schoon moet likken.
Om dan met het lepeltje zelf aan de haal te gaan.
Zo'n lepeltje is natuurlijk veel leuker dan iets lekkers/voedzaams.

Hoe koen erop zal reageren dat zullen we nog wel zien.
ik wil hem eerst wat laten wennen.
Hij heeft vanochtend wel zijn ecobird met banaan gehad (geprakt) en dat vond ie heerlijk.

« Laatst bewerkt op: januari 12, 2006, 11:37:40 am door jochemvh »

qliqi

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: januari 12, 2006, 11:46:39 am »
Rocko (m,n grijze van 15) vind een wc-rol slopen het mooiste wat er is en echt wild wordt ie van een kippebotje  ;)

wilhen

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: januari 12, 2006, 21:30:30 pm »
Nou potje olvarit gekocht "zomerfruit" het is echt een verwende kip!!! dus niet! :( meneer moest er weinig van hebben.
Dan maar een halve appel en een wortel.
Ga morgen nog een poging wagen, ben benieuwd hoe hij reageerd echt om te lachen. :)
Ze zeggen weleens wat de boer niet kent eet die niet, nou zo ging het ook een beetje. Met een schuin koppie kijken van wat is dat nou? en dan een beetje arrogant de andere kant op kijken.
Over eigenwijs gesproken. :cool:

Riboet

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: januari 13, 2006, 08:32:17 am »
Sinds kort kan ik 's avonds niet fatsoenlijk meer een toetje nemen na het eten. Dan zit ik lekker op de bank voor de papegaaienspeelplaats om van mijn schaaltje vruchtenyoghurt of wintervla (die hebben we nu :)) te kunnen genieten en daar komt ze dan meteen aangestapt: Riboet!

Toen ik papvoeding voor de babygrijzen had, moest ze er niets van weten, niet van het spuitje en niet van een lepeltje. Maar kwark, yoghurt of vla daar doet Riboet alle moeite voor. Dus die krijgt dan ook een lepeltje. opvallend trouwens dat Favo en Middel wel heel nieuwsgierig ook even komen kijken, maar proeven gaat al neeschuddend dus dat is bij hen geen succes.
Favo en Middel zijn waarschijnlijk uiteindelijk meer gecharmeerd van het lepeltje zelf dan van dat wat erop lag (lepeltjes uit koffiebekertjes halen is een favoriete bezigheid).

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #37 Gepost op: januari 13, 2006, 08:45:22 am »
Wat leuk dat Riboet dat doet! Toch de meest schuchtere van het stel! Sjakko vindt lepeltjes uit de koffie omhoog halen en laten kletteren

jochemvh

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: januari 16, 2006, 21:32:25 pm »
Favo en Middel zijn waarschijnlijk uiteindelijk meer gecharmeerd van het lepeltje zelf dan van dat wat erop lag (lepeltjes uit koffiebekertjes halen is een favoriete bezigheid).

Klinkt erg als Dwarrel, die is ook gek op lepeltjes of vorkjes.
als het maar glimt, af en toe heb ik het idee dat het een deel ekster is  :)
En of er nog wat op /aan het lepeltje zit, dat maakt niet uit, kan die mooi effe proeven.