Auteur Topic: Een Grijze op een Klimboom  (gelezen 2626 keer)

Cheetah

• Gast
Een Grijze op een Klimboom
« Gepost op: april 12, 2005, 21:53:43 pm »
Hallo, ik zit te twijfelen om een grote klimboom aan te schaffen die in de huiskamer neer te zetten.
Hoe zou ik het beste de vogel er aan kunnen wennen zodat het zijn territorium word.
De bedoeling is dat ik af en toe weg kan maar dat de vogel af een toe een keer daar de hele dag kan blijven ipv zijn kooi of bijvoorbeeld in de tuin.
Zelf zat ik te denken om de klimboom te associeren met eten. De vogel kan dus daar alleen eten.
« Laatst bewerkt op: april 13, 2005, 00:50:17 am door Cheetah »

Wickingh

• Gast
Re: Een Grijze op een Klimboom alleen
« Reactie #1 Gepost op: april 12, 2005, 22:18:42 pm »
Hai,

ik zou me toch 2 keer bedenken om een papegaai alleen los te laten op een klimboom zonder toezicht.Aangezien ze erg nieuwsgierig zijn zal het niet lang duren voor ze op onderzoek uitgaan.Een klimboom is prachtig maar nooit alleen laten,

mvg Frank

senna

• Gast
Re: Een Grijze op een Klimboom alleen
« Reactie #2 Gepost op: april 13, 2005, 00:24:29 am »
Ik ben het met Frank eens. Ik zou hem ook niet alleen in een kamer laten.

De kans is groot dat hij dan meer wil ontdekken dan zijn klimboom. Maar ik vind het idee wel erg goed. Er zijn er meer die een klimboom hebben en waar ze lekker op mogen spelen. Veel speeltjes erin.

Denk dat ze het wel erg leuk vinden,

gr corina

Cheetah

• Gast
Re: Een Grijze op een Klimboom
« Reactie #3 Gepost op: april 13, 2005, 00:51:48 am »
Ja, het word vaak een ara aangeraden om die niet in een kooi te doen maar in een klimboom.
Hoe zit het dan daarmee? Ik ken dierenwinkels waar ze ara's gewoon los hebben. Die zullen minstens net zo nieuwsgierig zijn als een grijze denk ik.

Wickingh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 13, 2005, 02:40:57 am »
Hai,

een ara is veel honk vaster dan een andere papegaai, bij mij breken de kaketoe en de edels hun nek bijna om uit de kooi te komen terwijl mijn ara soms helemaal zijn kooi niet uitkomt

mvg Frank

Cheetah

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 13, 2005, 08:47:38 am »
Hmm oke, het zal dan wel per individu verschillen.

papegaaiengek

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 15, 2005, 14:43:17 pm »
nou dan heb ik natuurlijk weer een aparte ara die vertrouw ik dus niet los, gaat ze kijken of er wat te snaaien is op het aanrecht
als ik er ben is ze vaak los hoor, en ik ben ook bijna altijd thuis

maar hier zitten juist het grijsje en de amazone altijd los gebeurt niks hoor

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: april 15, 2005, 15:16:35 pm »
Jij hebt ook wel een erg ondeugende ara, hoor!! (al die toetsenborden!! haha). ;D

Tommy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 15, 2005, 16:58:06 pm »
Ik woon wel in een klimboom met mn aratinga vriend en ik ben een timneh roodstaart.
Ik blijf braaf in mn boom hoor. Ik slaap er ook, maar Guano (aratinga) slaapt in een hokje aan de muur, daar klimt hij dan zelf in ;D We hebben wel een kooi, maar dat is onze speelplaats voor als ons mamie boven bezig is...daar staat die kooi namelijk ook.

En dat wennen...das vast zomaar klaar. Wij worden gewoon ergens neer gezet en dan brommen we hooguit wat als t heel gek nieuw is, maar nee, dat heeft geen nut...dus al snel vermaken we ons best! Vooral in een natuurlijke boom, want dat knaagt zo fijn ;D.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: april 15, 2005, 17:14:52 pm »
Goh Tommy, dan heb jij toch wel een heerlijk l;eventje daar bij jou mammie... ;)

Cheetah

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 17, 2005, 23:06:03 pm »
Vandaag had ik het ff getest, Dino in een appelboom.
Hij bleef er de hele dag braaf rustig in zitten :p

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: april 18, 2005, 11:06:58 am »
Lief! Brave papegaai!!  :thumbsup:

Riboet

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 18, 2005, 15:23:24 pm »
Hier blijven de gaaien alleen op de speelplaats als het avond is. Overdag op een plaats blijven, of vroeg in de avond op een plaats blijven,dat doen ze niet. De wereld is voor hun een groot ontdekkingsfeest. En dan zijn er twee zelfs gewiekt. Het zal heus wel aan het karakter van je gaaitje liggen of hij of zij genoeg heeft aan 1 speel- en leefplaats. Maar hier durf ik ze niet de hele dag zonder toezicht vrij te laten.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: april 18, 2005, 15:34:09 pm »
Het ligt er ook aan of ze toen ze jonge waren veel in de kooi opgesloten gezeten hebben, den ik.. Sjakko moest veel in de kooi omdat de baasjes werkten.. Hij blijft altijd netjes op de kooi of speelboom zitten.. Tegenwoordig alleen met eten koken niet, dan vliegt ie steeds naar me toe en moet ik hem in de kooi doen, want het is te lastig en te gevaarlijk...  ;)

Nanda

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: april 18, 2005, 19:51:54 pm »
Tegenwoordig alleen met eten koken niet, dan vliegt ie steeds naar me toe en moet ik hem in de kooi doen, want het is te lastig en te gevaarlijk... ;)

Ja, voor je het weet heb je gebakken papegaai ;D