Auteur Topic: congo of timneh  (gelezen 3278 keer)

michel

• Gast
congo of timneh
« Gepost op: april 15, 2005, 23:28:32 pm »
Hallo,

wij willen een jonge roodstaart aanschaffen maar wat is nou het verschil
tussen een congo en een timneh ja de timneh is veel goedkoper.!

graag een reactie [ advies] wat ik nou het beste kan aanschaffen

groet michel

Wickingh

• Gast
Re: congo of timneh
« Reactie #1 Gepost op: april 15, 2005, 23:58:44 pm »
Hai,

de congo is groter , heeft een echt rode staart , en een zwarte snavel en heeft over het algemeen meer aanleg om te spreken.De Timney heeft een hoornkleurige snavel en een roodbruine staart.
Bij de meeste mensen zal de congo meer aanspreken, maar wat je moet kiezen kan niemand je zeggen , dat zijn heel persoonlijke afwegingen,

mvg Frank

PS , maar ik begrijp het niet helemaal een paar dagen geleden had je aan je berichten te zien al een grijze roodstaart en nu vraag je om advies,misschien dat het mij ligt?
« Laatst bewerkt op: april 16, 2005, 00:12:05 am door Wickingh »

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: april 16, 2005, 00:14:50 am »
Hey Frank,

bedankt. :thumbsup:

Nu weet ik dat Japie een Congo is.  ;D

Pascal

Cheetah

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 16, 2005, 09:24:04 am »
Aan de foto bij je naam te zien is dat een Kongo.

Je kan bij google.nl ook naar afbeeldingen gaan. Als je dan de namen intypt zie je meteen :)

Tommy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 17, 2005, 23:28:56 pm »
Hallo,

wij hebben een timneh ;D
Hij is inderdaad kleiner en donkerder met een lichtere snavel.
Uit onderzoek is gebleken dat ze beide evengoed praten.

Verschil zit hem inderdaad oa in de prijs...maar! Helaas vind je minder snel een gekweekte timneh. Pas dus op voor die beruchte advertenties! (ik zou trouwens in iedergeval geen vogel halen bij die grote winkels van de advertenties van 200euro hoor :( ) De timnehs die je daar kunt krijgen zijn uitsluitend wildvang! En daarom dus ook behoorlijk goedkoop  >:(
 Wij zijn er geweest uit nieuwschierigheid en hebben er uitgebreid naar gevraagd. Als je even goed zoekt vind je vast wel een hier gekweekte, maar congos zijn er veel meer. Iets duurder blijven ze wel, maar het ligt aan jezelf of het een leuke vogel wordt en blijft en ze zijn hun geld meer dan waard.

Onze Tommy is trouwens ook wildvang, komt NIET uit zon winkel, maar hebben we opgevangen via anderen...het breekt werkelijk je hart als je zon vogel ziet. Hij is inmiddels erg tam en lief (door zeer veel geduld), maar vaak gaan ze van hier naar daar omdat het mensen toch tegenvalt en daar worden de diertjes niet blijer van.

Verder dacht ik ook dat je al een baby gaai had...vanwege je vragen over de stok in de kooi ;D
Of nemen jullie nu al een 2e?

Tommy

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 17, 2005, 23:32:52 pm »
Kijk een foto van Tommy...congo fotos vind je vast genoeg hiero ;D

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 17, 2005, 23:36:13 pm »
Hai,

maar deze is ook errug mooi hoor,

mvg Frank

michel

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 18, 2005, 22:57:09 pm »
Hai,

de congo is groter , heeft een echt rode staart , en een zwarte snavel en heeft over het algemeen meer aanleg om te spreken.De Timney heeft een hoornkleurige snavel en een roodbruine staart.
Bij de meeste mensen zal de congo meer aanspreken, maar wat je moet kiezen kan niemand je zeggen , dat zijn heel persoonlijke afwegingen,

mvg Frank

PS , maar ik begrijp het niet helemaal een paar dagen geleden had je aan je berichten te zien al een grijze roodstaart en nu vraag je om advies,misschien dat het mij ligt?
[
Hallo, Frank je hebt helemaal gelijk wat dit onderwerp betreft.
wij hebben een grijsje, en deze vraag is geplaatst door mijn zwager, die is schijnbaar zo onder de indruk van onze gaai dat hij er zelf ook een wel
ben daarom blij...!! dat de roodstaart vrij duur is kopen ze ook niet zo snel eentje waar ze later weer spijt van krijgen.
hij was bij een dierenwinkel in drachten geweest en die hebben hem verteld dat een timneh veel goedkoper is dan een congo.en ze zeiden ze zijn schuw en praten minder. vraagt hij aan mij hoe ik daar over denk ik zeg plaats een berichtje op dit forum dan hoor je het wel. tot zo ver einde bericht...........

groetjes Michel

Wickingh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 18, 2005, 23:31:37 pm »
Hai Michel,

hahaha ok weer een mysterie opgelost, ennuh als je hier de reply's leest van de mensen met een Timney zie je dat ze er allemaal helemaal gek mee zijn net als de Congo bezitters.
Dus wat moet je kiezen????????? Dat ligt helemaal aan de persoon in kwestie.........wens je zwager veel succes.

mvg Frank

Tommy

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 20, 2005, 22:08:10 pm »
He had dit even niet gelezen ;DIs inderdaad duidelijk nu ;)

Hoop alleen wel dat ze niet bijvoorbeeld een Timneh nemen omdat die goedkoper is en je daar wel spijt van mag krijgen :CENS